هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

قرار گرفتن در لیست تروریستی تأثیری بر عزم مقاومت نمی‌گذارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله

قرار گرفتن در لیست تروریستی تأثیری بر عزم مقاومت نمی‌گذارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: تا زمانی که لبنان در دایره تهدید مداوم رژیم صهیونیستی قرار دارد، این به‌معنای این است که ما در قلب نبرد استقلال و آزادی هستیم که در بسیاری از مراحل آن، به پیروزی دست یافتیم.

به گزارش خبرگزاری ابنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، 5 آذر در سخنرانی تلویزیونی، به تحولات لبنان و بین‌الملل پرداخت و تأکید کرد: مسئولیت تمام لبنانی‌ها این است که استقلال خود را حفظ کنند و اگر استقلال آنها ظاهری است، در راستای تبدیل آن به استقلال حقیقی و کامل اقدام نمایند.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به پیروزی‌های مقاومت از سال 1985، افزود: بخش بزرگی از مردم لبنان مقاومت کردند و به مقاومت در اشکال مختلف آن ایمان دارند.
وی افزود: هنگامی که لبنان از استفاده از ثروت‌های خود منع می‌شود، این به‌معنای آن است که ما حاکمیت ناقصی داریم. هنگامی که هر روزه شاهد دخالت آشکار آمریکا در امور قضا، سیاست، امنیت و انتخابات پارلمانی آینده هستیم، به‌معنای حاکمیت ناقص است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله تصریح کرد: تا زمانی که لبنان در دایره تهدید مداوم رژیم صهیونیستی قرار دارد، این به‌معنای این است که ما در قلب نبرد استقلال و آزادی هستیم که در بسیاری از مراحل آن، به پیروزی دست یافتیم و اطمینان داریم، اگر این راه را با عزم و ثبات ادامه دهیم، پیروزی‌های بیشتری به دست خواهیم آورد.
وی با بیان اینکه در برخی کشورها، جنبش‌های مقاومت، گروه‌ها و اعضای آنها در لیست تروریستی قرار گرفته‌اند، افزود: قرار دادن مقاومت در لیست تروریستی هیچ تأثیری بر عزم مقاومت و هوشیاری و حضور آن ندارد.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در لبنان، از فعال‌سازی مراکز و درمانگاه‌های این حزب به‌منظور تأمین بیشترین میزان داروی مورد نیاز شهروندان لبنانی خبر داد.
 وی به موضوع واردات سوخت از ایران نیز اشاره کرد و گفت: در مقابل صف‌های تحقیرآمیز در مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت، اعلام کرده بودیم که اگر وضعیت به‌همین منوال باقی بماند، به ایران متوسّل خواهیم شد. اکنون نیز سوخت وجود دارد و هیچ صفی وجود ندارد و ما این اقدام را برای کاهش رنج مردم انجام دادیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله در خصوص انتشار برخی اسناد علیه حزب‌الله لبنان در هفته‌های اخیر پرداخت و ضمن جعلی خواندن آنها، گفت: جعل‌کننده این اسناد، حرفه‌ای و لبنانی نبوده؛ همچنان که این اسناد دارای محتوای بسیار سخیف بوده است. تأسف‌برانگیز است که برخی افراد نادان و جاهل، به این اسناد جعلی استناد می‌کنند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان به اوضاع افزایش قیمت ارز در این کشور نیز اشاره و اظهار کرد: دولت باید موضع شجاعانه‌ای در برابر محتکران و کسانی که با قیمت ارز بازی می‌کنند، اتخاذ کند و ملت نیز در کنار دولت قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله همچنین، از روند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت انتقاد کرد و گفت: این روند، به کشف حقیقت منجر نخواهد شد. فشار گروه‌های سیاسی بر قضات در این پرونده، سبب خواهد شد که خانواده‌های قربانیان، خود به خونخواهی برخیزند.

ارسال دیدگاه