هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تعقیب عزت اسلامی با تکیه بر وحدت علیه صهیونیسم

در دیدار مراجع و علما با نماینده انصارالله یمن در ایران تأکید شد

تعقیب عزت اسلامی با تکیه بر وحدت علیه صهیونیسم

ابراهیم الدیلمی سفیر و نماینده انصارالله یمن در ایران، ۶‌آبان با آیات‌ عظام نوری همدانی، جوادی‌ آملی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به‌صورت جداگانه دیدار کرد. در ابتدای این دیدارها ابراهیم الدیلمی، گزارشی از وضعیت اسفبار مردم یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی به این کشور ارائه کرد.
 
  مسلمانان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند
به گزارش خبرگزاری ‌حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی در دیدار سفیر یمن در ایران، جریان زیدبن علی را درس بزرگی برای مسلمانان دانستند و بیان کردند: در قرآن کریم آیات فراوانی است که ما را به جهاد در برابر دشمن دعوت می‌کند و از جمله داستان جالوت و داوود در قرآن کریم، درس بزرگی به ما می‌دهد که تا دشمن را از میان برنداریم، استقلال و تعیین سرنوشت و پاسداری از ارزش‌ها را نخواهیم داشت.
معظم‌له خطاب به نماینده انصارالله یمن در ایران، با تأکید بر اینکه بدون جهاد در راه خدا به شما علم، حکومت و حفظ ارزش داده نمی‌شود، گفتند: بنابراین سکوت در برابر دشمن خطاست و عزت اسلام در جهاد است؛ همان‌گونه که پیامبرگرامی اسلام(ص) در حدیثی فرمودند: «تمام نیکی‌ها، در شمشیر و زیر سایه شمشیر است و مردم را، پایدار نمی‌دارد جز شمشیر و شمشیرها، کلیدهای‌ بهشت و دوزخ‌اند».
این مرجع تقلید با بیان اینکه صهیونیست‌ها و وهابی‌ها دشمنان مسلمانان هستند، افزودند: در جبهه استکباری، آمریکا علیه مسلمانان نقشه می‌کشد و صهیونیست‌ها با پول عربستان، آن را اجرا می‌کنند؛ بنابراین در برابر این جریان، تنها صحبت و ملاقات با علما کافی نیست؛ بلکه باید به میدان بیایید؛ چراکه خداوند جهاد را برای مسلمانان قرار داده است.
ایشان با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، بحرین و سوریه، گفتند: مسلمانان در این مناطق باید با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند و در این صورت، دشمن مغلوب می‌شود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأکید کردند: غیر از جهاد و شهادت راهی برای نجات ملت یمن وجود ندارد. باید به دستور اسلام عمل کنیم و مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و لبنان با وحدت علیه صهیونیسم به میدان بیایند و در این صورت پیروزی با مسلمانان است. سلام ما را هم به ملت یمن و عبدالملک حوثی برسانید.
 
  کمک نکردن به مردم یمن، در واقع همدستی با ظالمان است
حضرت آیت‌الله جوادی‌ آملی نیز در این دیدار، با تبریک ایام هفته وحدت و اهمیت آن، اظهار کردند: ایام هفته وحدت باید فرصتی برای توجه ویژه به مسائل مهم جهان اسلام مانند مسئله یمن باشد.
ایشان افزودند: این حرف جهانی اسلام است که در بیان امام صادق(ع) تجلی یافته که فرمودند؛ «اگر کسی شاهد ظلم ظالم باشد و به مظلوم کمک نکند، شریک ظالم است»؛ لذا کمک نکردن به مردم مظلوم یمن در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن است.
معظم‌له تأکید کردند: مجاهدت در راه حق توفیقی است که نصیب برادران مجاهد یمنی شده و همه وظیفه دارند، در زمینه‌های مختلف از جمله؛ مسائل آموزشی، علمی و خودکفایی به مجاهدان یمنی آموزش‌های لازم را بدهند.
 
  اسلامی میتواند امروز عزیز باشد که عزت اسلامی را تعقیب کند
آیت‌الله اعرافی هم در این دیدار، با بیان اینکه صبر و مقاومت ملت یمن دارای ارزش فراوانی است و لذا باید از رهبری حکیم انصارالله یمن و نیروهای جبهه مقاومت قدردانی کرد، افزود: امروز خود را در کنار جبهه مقاومت می‌دانیم و قضایای یمن را جزء قضایای دنیای اسلام و خود را نسبت به جبهه مقاومت مسئول می‌دانیم.
مدیرحوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از دستاوردهای حوزه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در حوزه، توجه به امت اسلامی و رویکرد جهانی و تمدنی و تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی، همچنین اسلام سیاسی است که پاسخگو به نیازهای بشر امروز است.
وی خاطرنشان کرد: اسلامی می‌تواند امروز عزیز باشد که در کنار گسترش صلح، عقلانیت و حکمت، بر مقاومت و جهاد نیز تأکید و عزت اسلامی را تعقیب کند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ما خود را نه اهل افراط و نه اهل تفریط می‌بینیم، تصریح کرد:  یعنی اینکه مسلمانان نه این حق را دارند که در تمدن‌غربی ذوب شوند و نه ‌اینکه خود را در بهره‌گیری از دستاوردهای بشری برای رسیدن به عزت اسلامی منع کنند. این لازمه جمع بین صلح‌طلبی و فرهنگ مقاومت است.
آیت‌الله اعرافی افزود:  با این نگاه در کنار امت اسلامی ایستاده‌ایم؛ به‌طوری‌که قضیه فلسطین، همواره برای ما مسئله اصلی بوده است و در کنار کشورهای دیگر همچون لبنان، سوریه، عراق و یمن هستیم.
مدیر حوزه‌های‌ علمیه کشور با بیان اینکه در آینده نیز این رویکرد را تعقیب می‌کنیم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد، دنیای اسلام برای آینده خودش به دوعنصر نیاز دارد که یکی تربیت کادر فرهیخته، عاقل، عالم و بهره‌مند از اسلام جامع و دیگری، فکر، معرفت و پشتیبانی فکری، علمی و فرهنگی؛ و حوزه‌های علمیه آمادگی دارند، در کنار همه جریان‌های مقاومت بایستند و کمک فکری کنند و در تربیت کادر فرهنگی، فکری و تربیتی آنان سهیم باشند.
 
  علما و امام خمینی(قد) بر گردن ما حق دارند
ابراهیم‌ محمد الدیلمی، سفیر یمن در تهران هم در این دیدارها، با بیان اینکه ما خود را جزئی از محور و جبهه مقاومت و بخشی از دنیای اسلام می‌دانیم، گفت: فکر می‌کنیم، آن‌چه برای آن می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم، برای مصالح دنیا وعزت اسلام است.
نماینده انصارالله یمن در ایران عنوان کرد: این دیدارهایی که امروز صورت گرفت، به‌خصوص با مسئولان حوزه و مراجع عظام تقلید، برای عرض ادب و احترام است؛ چراکه علما و امام خمینی(قد) بر گردن ما حق داشتند و دارند.
وی خاطرنشان کرد: ما با تعالیم امام(قد) و حوزه یاد گرفته‌ایم، چگونه هویت اسلامی را پیدا کنیم و در مسیر تحقق اراده‌های الهی قرار بگیریم. برای آنچه می‌جنگیم مطالبات و نیازهای خاص مردم یمن نیست؛ بلکه مطالبات دنیای اسلام است.
سفیر یمن در تهران تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در تعمیق و توسعه زیرساخت‌های فکری و معرفتی فرهنگ جهاد و مقاومت، می‌توانند به ما کمک کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه