هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ارتباط و همکاری با مراکز عالی علمی و پژوهشی از تأکیدات مقام معظم رهبری است

آیت‌الله رجبی عنوان کرد

ارتباط و همکاری با مراکز عالی علمی و پژوهشی از تأکیدات مقام معظم رهبری است

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) گفت: مؤسسه امام خمینی(قد) در راستای تأکید مقام معظم رهبری بر همکاری بین مراکز علمی و پژوهشی کشور، تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش و توسعه همکاری حوزه با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی منعقد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد)، سوم آبان در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی پژوهشی، میان دانشگاه آزاد اسلامی و این مؤسسه که در قم برگزار شد، با اشاره به پیوست حکم مقام معظم رهبری در معرفی رئیس جدید این مؤسسه، گفت: ارتباط و همکاری با مراکز عالی علمی و پژوهشی، یکی از نکات مؤکد معظم‌له است که مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در همین راستا، تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش و توسعه همکاری حوزه علمیه با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی منعقد می‌کند.
دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی، ‌گفت: پیرو جلسات اخیر، برای برقراری ارتباط میان حوزه و دانشگاه و اقداماتی که برای گسترش اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است و همچنین استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد)، این تفاهم‌نامه تنظیم شد و به‌امضا رسید که امیدواریم، با اقدامات مجدانه که در معاونت علوم انسانی و هنر و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان قم صورت گرفته، بتوانیم در این راستا مؤثر و کارآمد باشیم.
وی در ادامه به تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و افزود: این سند در قالب برنامه پنج‌ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی و برای تحقق سند دانشگاه اسلامی تدوین شده که در آن، موضوع ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با حوزه نیز دیده و بر آن تأکید شده است. این سند یک برنامه اجرایی است که به‌عنوان نقشه راه، مسیر دانشگاه آزاد اسلامی برای پنج‌سال آینده را مشخص می‌کند.
گفتنی است، توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی دو مجموعه، بهره‌مندی متقابل از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر و بهره‌مندی متقابل در ایجاد توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی و فرهنگی بین معاونان، مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد)، از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه