هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نشست‌های علمی تخصصی با محوریت «اشراف طلاب به رویدادهای داخلی و خارجی» برگزار شود

طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه

نشست‌های علمی تخصصی با محوریت «اشراف طلاب به رویدادهای داخلی و خارجی» برگزار شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد گفت: برای بصیرت‌افزایی و اشراف کامل طلاب و فضلا نسبت به رویدادها و اتفاقاتی که در داخل و یا خارج از کشور، به‌ویژه منطقه غرب آسیا روی می‌دهد، باید نشست‌های علمی تخصصی را با حضور کارشناسان برگزار نمود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد در سی‌ودومین مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، ضمن اشاره به لزوم تقویت بنیه‌های آماری در حوزه‌های علمیه، دغدغه‌مندی نسبت به زندگی طلاب و مشکلات مردم را از الزامات نمایندگی طلاب و فضلای حوزه عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اشراف نمایندگان طلاب نسبت به منطقه، این عزیزان می‌توانند اطلاعات دقیقی را برای تقویت برنامه‌ها و طرح‌ها ارائه نمایند.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، به طرح‌های مجمع نمایندگان طلاب در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و اذعان داشت: برای بصیرت‌افزایی و اشراف کامل طلاب و فضلا نسبت به رویدادها و اتفاقاتی که در داخل و یا خارج از کشور، به‌ویژه منطقه غرب آسیا روی می‌دهد، باید نشست‌های علمی تخصصی را با حضور کارشناسان برگزار نمود.
در ادامه حجت‌الاسلام سیدکمال‌الدین عمادی نماینده طلاب و فضلای استان مازندران، به‌عنوان اولین سخنران پیش از دستور، با بیان اینکه نظام روحانیت به اعتمادسازی نیازمند است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید سطح مطالبات ملت را بر مطالبات صنفی مقدم بدارد؛ امروز مردم باید فداکاری قشر روحانیت عزیز را از نزدیک احساس نمایند. روحانیون هم باید مطالبات ملت را فریاد بزنند.
وی توجه به حوزه انقلابی و تقویت و حفظ حوزه قم به‌عنوان زادگاه انقلاب را، از مهمترین مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری از روحانیون دانست و اظهار داشت: همچنان بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی آن‌گونه که باید، در راستای نهادینه‌سازی حوزه انقلابی اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است.
حجت‌الاسلام کاملی نماینده طلاب و فضلای بجنورد نیز به‌عنوان دومین سخنران پیش از دستور، به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه جوانان باید خود را مجهز به الزامات حضور در میدان تبیین نمایند، خاطرنشان کرد: روحانیون به‌ویژه طلاب جوان و جوانان انقلابی در میدان تبیین باید ورودی قوی و مستحکم داشته باشند؛ روحانیت ضمن بازشناسی جایگاه والای روشنگری، این جایگاه را به‌درستی تبیین نماید.
وی بر اهمیت معرفی حوزه‌های علمیه به جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: باید مطالبات نمایندگان طلاب نسبت به بحث آموزش، تهذیب و مسائل اقتصادی و اجتماعی احصا شده و گزارش آن ارائه گردد.
نماینده طلاب و فضلای بجنورد، ارتباط هفتگی با طلاب شهرستان را، از برجسته‌ترین وظایف نمایندگان طلاب برشمرد و اذعان داشت: ارتباط نماینده طلاب با روحانیون مستقر در شهرستان‌ها بسیار مهم است؛ چراکه ارتباط میدانی با عرصه‌های تبلیغی، در عین احصای آسیب‌ها، ورود قوی نسبت به پیگیری رسالت‌های حوزوی را در بر خواهد داشت.
گفتنی است، کلیات طرح ساختار تشکیلات و وظایف دبیرخانه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، به تصویب مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه