هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ابراز خرسندی مدیر حوزه‌های علمیه از مواضع شورای علمای شیعه افغانستان

ابراز خرسندی مدیر حوزه‌های علمیه از مواضع شورای علمای شیعه افغانستان

آیت‌الله اعرافی، ۶ آبان در دیدار آیت‌الله محمدهاشم صالحی‌مدرس رئیس شورای علمای شیعه افغانستان که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از موضع‌گیری خوب و سنجیده شورای علمای شیعه افغانستان در حوادث اخیر این کشور، گفت: من به‌دقت این مواضع شما را رصد می‌کردم و می‌دیدم که مواضع این شورا خوب و سنجیده بود.
به گزارش خبرگزاری‌حوزه، وی افزود: در این شرایط پیچیده هم باید احساساتی نشویم و کارهای ناسنجیده انجام ندهیم و از طرفی هم، نباید دچار انفعال شویم؛ بلکه باید فعالانه و هوشمندانه با این حوادث برخورد کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود شیعیان بزرگ و اثرگذار در افغانستان، تأکید کرد: باید به همه ملت افغانستان این امر مهم تفهیم شود که سرمایه‌ای که شیعه به وجود آورده است، برای کل ملت افغانستان است و این کار، برنامه‌ریزی و تدبیر خاصی لازم دارد و از شورای علمای شیعه افغانستان هم توقع می‌رود که با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده، به مردم افغانستان تفهیم کند که شیعه، هم به دنبال حفظ خودش هست و هم، به دنبال حفظ ملت و کشور افغانستان.
آیت‌الله اعرافی گفت: مدارس و حوزه‌های افغانستان بسیار مهم هستند و باید تلاش شود که همان‌گونه که از مساجد حفظ و حراست می‌شود، از مراکز علمی و دینی این کشور نیز حراست شود تا تعطیل نشوند.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به موضع حوزه علمیه ایران در قبال تحولات افغانستان، گفت: موضع شما در شورای علمای شیعه افغانستان با علمای ما منطبق است و حوزه و مراجع ایران، نگرانی‌هایی دارند که مبادا گروه‌های تند و افراطی بر سر کار بیایند و حوزه به این امر حساس است و بر شکل‌گیری یک دولت فراگیر و مردمی که در آن همه اقوام و مذاهب افغانستان دخیل باشند، تأکید دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه