هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آغاز به‌کار گروه علمی بررسی موضوعات پایان‌نامه‌های سطح ۴ فضای مجازی

رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه خبر داد  

آغاز به‌کار گروه علمی بررسی موضوعات پایان‌نامه‌های سطح ۴ فضای مجازی

رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، از راه‌اندازی گروه علمی بررسی موضوعات پایان‌نامه‌های سطح ۴ فضای مجازی در مرکز مدیریت حوزه استان قم و با دستور ویژه آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: چالشی در حوزه پایان‌نامه‌های مرتبط با فضای مجازی وجود داشت که طلاب در مرحله تصویب این موضوعات، با مشکلاتی مواجه بودند.
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برای رفع این چالش، گفت: پیش‌تر برای رفع این مشکل، گروه علمی تصویب پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوع دین و فضای مجازی، مجوز فعالیت گرفته و تاکنون در چندین جلسه، تعدادی از موضوعات پیشنهادی را بررسی و تأیید نموده است.
رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه افزود: اخیراً طی پیگیری‌هایی که از سوی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه انجام شد، ابلاغی صورت گرفت که بر اساس آن، این گروه علمی بررسی و تصویب پایان‌نامه‌های سطح ۴ در این عرصه را نیز عهده‌دار شد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرامی افزود: به‌طور طبیعی طلابی می‌توانند، در این موضوع بین‌رشته‌ای اقدام به نگارش پایان‌نامه و رساله نمایند که یا در کنار تحصیلات حوزوی، تحصیلات مرتبط با فضای مجازی داشته باشند یا مطالعات و پژوهش‌هایی در این زمینه انجام داده باشند و یا به‌دلیل سوابق کنش‌گری در فضای مجازی در این زمینه صاحب‌نظر باشند.
وی ادامه داد: موضوعات قابل طرح در زمینه فضای مجازی فراوان است و ما انتظار داریم، موضوعاتی از قبیل؛ هوش مصنوعی، رسانه‌های برخط، تبلیغات دینی برخط، آموزش مجازی، بازی‌های رایانه‌ای، علوم اسلامی و انسانی دیجیتال و... ، از سوی طلاب پیشنهاد شود.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرامی گفت: طلاب محترم برای عرضه موضوعات پیشنهادی خود به این گروه، می‌توانند به پایگاه انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، به آدرسcssa.ir مراجعه نمایند. همچنین طلاب می‌توانند از طریق پست الکترونیک به آدرس Yeslami@noonet.net یا نام کاربری yasereslami @ در پیام‌رسان ایتا با دبیر گروه در ارتباط باشند. همچنین در صورت مراجعه طلاب به واحد مدارج علمی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم نیز، طلاب علاقه‌مند به این گروه علمی راهنمایی می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه