هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بیان دستاوردهای نظام در حوزه سلامتافزایش تولید و امیدآفرینی در جامعه

توصیه‌های مراجع عظام و علما به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بیان دستاوردهای نظام در حوزه سلامتافزایش تولید و امیدآفرینی در جامعه

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، 28مهرماه با سفر به شهر مقدس قم با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، آیات سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت(ع)، حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به‌صورت جداگانه دیدار کرد. ایشان در این دیدارها، ضمن تجلیل از خدمات و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه بهداشت، یکی از عوامل مهم کاهش فرزندآوری در کشور را مشکلات اقتصادی دانستندو بر لزوم بیان دستاوردهای نظام در حوزه سلامت، برخورداری تمام آحاد مردم از پوشش بیمه و امیدآفرینی در جامعه تأکید کردند.

  ظرفیت عظیم حوزه علمیه در کمک به وزارت بهداشت
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار، از فعالیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در علوم پزشکی کشور حاصل شده، تشکر کرده و گفتند: وزارت بهداشت و درمان افزون بر ارتقای سطح سلامت و بهداشت کشور، باید نسبت به مسائل درمانی قشر ضعیف کشور به‌خصوص بیماران صعب‌العلاج کمک کند.
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید تولید بعضی از اقلام دارویی و واکسن‌ها توسط شرکت‌های داخلی را از جمله ثمرات تحریم‌ها دانسته و افزودند: تحریم‌های آمریکا و غرب، فرصتی ایجاد کرد تا در این تولیدات به خودکفایی برسیم.
معظم‌له ادامه دادند: مسئله‌ افزایش جمعیت کشور، پیش از آنکه یک مسئله درمانی باشد، اخلاقی است. مردم باید بدانند که آنچه سبب حفظ مملکت می‌شود، جمعیت کشور است. چین به‌سبب جمعیتی که دارد، در بسیاری از مسائل، حرف اول را در دنیا می‌زند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، شعار جمعیت کمتر، زندگی بهتر را اشتباه دانسته و تأکید کردند: برخی تنها آرامش و آسایش امروز خودشان را ملاحظه می‌کنند؛ اما فردا وقتی جمعیت کم و پیر شد، با کمبود و پیری جمعیت، نسل آینده شما چه خواهد شد؟ اینکه اجازه نمی‌دهیم محیط زیست تخریب شود، برای این است که محیط زیست تنها برای ما نیست؛ بلکه برای آیندگان هم است.
ایشان تأکید کردند: مسائل فرهنگی بیشتر از آموزش سرچشمه می‌گیرد نه از فشار؛ اینکه بخواهیم با فشار، مسئله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی حوزه علمیه را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در جهت ارتقای سطح سلامت و بهداشت کشور دانستند و گفتند: وجود بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به‌خصوص مناطق محروم که به‌همت حوزه علمیه و مراجع تقلید بنا گردیده و به‌صورت خیریه جهت درمان بیماران ناتوان و ضعیف فعال هستند از نمونه‌های آن هستند.
معظم‌له به هزینه بالای ویزیت پزشکان اشاره و خاطرنشان کردند: برخی از پزشکان، برای منفعت بیشتر خودشان، بیماران را به مطب‌شان ارجاع می‌دهند و در آنجا هم هزینه‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل می‌کنند، که مناسب است، با مسائل فرهنگی و تربیتی نسبت به این مسئله هم اقدام گردد.

  مشکلات اقتصادی مهمترین عامل کاهش فرزندآوری در کشور
حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم در این دیدار، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، اهمیت سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی در اسلام را متذکر شدند و ابراز کردند: براساس فرمایش این امام همام، «هر نقطه مسکونی که در آن سه چیز نباشد، کارشان مختل است؛ اول فقیه عالم به اوضاع زمان و پرهیزگار، دوم طبیب مورد اعتماد، سوم مدیر خیرخواه مردم». این سه نقش مهمی در خدمت‌رسانی به مردم ایفا می‌کنند.
معظم‌له یکی از نیازهای مهم در جامعه را بیمه همگانی و برخورداری تمام آحاد مردم ایران از خدمات بیمه‌ای بیان نموده و افزودند: باید از نظر برخورداری از امکانات و احقاق حق، تمام مردم در چشم شما یکسان و برابر باشند و همان‌گونه که در همسایگی شما، از امکانات موجود استفاده می‌کنند، مردم در دورافتاده‌ترین نقطه کشور نیز، باید از این امکانات برخوردار و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
این مرجع تقلید تصریح کردند: مشکلات اقتصادی مهم‌ترین عوامل پایین بودن زاد و ولد در کشور است. برای رفع این مشکل باید توجه کرد که اسلام به‌دنبال اجرای سه چیز در جامعه است: نخست امنیت و اجرای عدالت در جامعه، دوم ریشه‌کن نمودن جهل و نادانی و سوم ایجاد رفاه و از بین بردن فقر. باید از بین بردن فقر و ایجاد رفاه مردم در سرلوحه کارهای شما قرار بگیرد.

  بیان دستاوردهای نظام در حوزه سلامت و انعکاس آن به افکار عمومی، از مصادیق بارز امیدافزایی
حضرت آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای انقلاب به‌دنبال کاهش نیروی مولد و میزان تولیدات واحدهای صنعتی و کاهش امید در جامعه بود، گفتند: باید در راستای تحقق سه موضوع مهم، «جوانی جمعیت»، «افزایش تولید واحدهای صنعتی» و «امیدآفرینی در جامعه» تلاش کرد.
این مرجع تقلید با اشاره به تبلیغ نادرست کنترل جمعیت در دهه‌های گذشته و اجباری کردن غربالگری جنین، افزودند: این دو موضوع تا حدی زیادی در کاهش میزان موالید در سالیان گذشته نقش داشته است.
ایشان با تأکید بر اینکه بیان دستاوردهای نظام در حوزه سلامت و انعکاس آن به افکار عمومی، از مصادیق بارز امیدافزایی است، تصریح کردند: دستاوردهای بسیاری در سالیان اخیر به‌برکت نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمان بیماران به‌دست ‌آمده که باید به‌خوبی منعکس شود.
معظم‌له تأکید کردند: جامعه نیاز به نیروی جوان و کارآمد دارد و مسئولان در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشند.
این مرجع تقلید با تقدیر از اقدام دولت در حذف اجباری بودن غربالگری جمعیت، گفتند: این موضوع علاوه بر سقط فرزندان سالم بسیاری از خانواده‌ها، هزینه‌های گزافی نیز روی دست مردم می‌گذاشت.

 تبیین دستاوردهای نظام موجب هدایت فریبخوردگان میشود
آیت‌الله سعیدی نیز در این دیدار اظهار کرد: برخی از نخبگان و دانشجویان، نیاز به همراهی دارند تا به‌جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، به سمت گره‌گشایی از مسائل مهم کشور بروند.
نماینده ولی‌فقیه در قم با بیان اینکه تبلیغ نکردن دستاوردهای نظام جفا به مردم و نظام است، افزود: اگر دستاوردها و موفقیت‌های نظام به‌درستی تبیین شود، فریب‌خوردگان هم هدایت می‌شوند و جلوی بسیاری از اعتراض‌ها، نقدها، آشوب‌ها و تبلیغات بیگانه را می‌گیرد و از نظام تبعیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه اگر برخی از افراد از نظام اسلامی تبعیت نمی‌کنند، تقصیر افرادی است که محاسن و کارهای خوبی را که انجام شده است، بیان و تبلیغ نکرده‌اند، افزود: باید از این دولت و نظام تبلیغ کنید و با قصد عبادت هم این کار را انجام دهید و یقین بدانید که خدا هم کمک می‌کند و راه‌ها را باز می‌کند.

 سلامت و امنیت دو عنصر ضروری در تأمین نشاط جامعه
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سلامت و امنیت را دو عنصر ضروری در تأمین نشاط و شادابی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: سلامت و امنیت دو مسئله مهمی هستند که اسلام توأمان به آن‌ها توجه کرده است. یعنی تنها در صورت وجود هر دو، جامعه‌ شاداب و با نشاطی را شاهد خواهیم بود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لزوم برنامه‌ریزی دقیق جهت مقابله با تهدیدات دشمنان در دو عرصه سلامت و امنیت را مورد تأکید قرار داد و افزود: بارها مشاهده کرده‌ایم که دشمنان در مواقع بحرانی ماننده دوران همه‌گیری ویروس کرونا و در رابطه با بیماری‌های خاص، از ورود اقلام دارویی مورد نیاز کشور، جلوگیری کرده‌اند و حتی به صورت رسمی ما را در این خصوص تحریم نموده‌اند.
امام جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر ادامه داد: دشمنان در بحث امنیت نیز تلاش کردند تا به کشور لطمه بزنند و از خلأ ناشی از عدم حضور دانشجویان در مراکز تحصیلی در سال‌های اخیر، استفاده کردند تا بذر شومی را در دل‌های آنان بکارند؛ اما به‌حمدالله به اهداف خود دست نیافتند و امید است با سعه صدر مسئولان، این خلأ به‌زودی جبران شود.
وی در ادامه خواستار برنامه‌ریزی جدی در جهت افزایش روند جوانی جمعیت شد و خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب (مد‌ظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) و دلسوزان کشور، بحث جوانی جمعیت است که باید با برنامه‌ریزی مناسب، قرار دادن مشوق‌های لازم و رفع موانع فرهنگی که اکنون حاکم بر جامعه است اصلاح شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: شکی نیست که دشمنان در صدد تقلیل جمعیت مسلمانان در سراسر جهان هستند و در نتیجه مسئله کاهش جمعیت باید به‌عنوان خطری فوری و جدی مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه شهدای سلامت را مورد اشاره قرار داد و افزود: در دوران اوج‌گیری کرونا در کشور، تمامی مردم به‌ویژه کادر درمان، طلاب و دانشجویان به صحنه آمدند و جهاد سلامت شکل گرفت و تعداد زیادی جان خود را از دست دادند تا سلامت جامعه تأمین شود. من به روح پاک این عزیزان درود می‌فرستم و برای خانواده‌های آنان طلب صبر دارم.
موضوع مهاجرت پزشکان، کمبود برخی اقلام دارویی و لزوم تقویت استانداردهای سلامت در جامعه نیز از دیگر مسائلی بود که در این دیدار مورد تأکید قرار گرفت.

  تأکید بر لزوم حمایت و توانمندسازی نخبگان
آیت‌الله اعرافی نیز در این دیدار، از زحمات و تلاش‌های متعهدانه و انقلابی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمام پزشکان کشور تقدیر کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اعمال نیک آدمی در پیوست با برخی از عوامل، ارزش هزار برابری پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: خدمت انسان در شرایط سخت، از جمله عوامل ارتقابخش اعمال است؛ دستگیری در بحران و هنگامه سختی، ارزش کار را ارتقا می‌دهد؛ پزشکی از جمله مشاغل آمیخته با سختی‌ها و گرفتاری‌هاست که ارزش آن را افزایش می‌دهد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، ضمن تبیین سرافرازی نظام پزشکی در تاریخ ایران، با اشاره به اینکه در عصر انقلاب اسلامی نظام پزشکی، تاریخ درخشانی را خلق نموده است، اظهار کرد: درخشش نظام پزشکی و کادر درمان کشور در دوران کرونا، وصف‌ناپذیر بود.
آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر ارتقای هم‌افزایی‌های سازمانی، از آمادگی حوزه‌های علمیه برای همیاری با جامعه پزشکی خبر داد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه و رسالتش در قلمرو فقه و فلسفه، تولید و پشتیبانی دانشی و شکل‌گیری حرکت‌های جدید علمی انکارناپذیر است.
وی بر اهمیت هم‌افزایی بعد علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه در تعامل با دانشگاه اشاره کرد و ضمن تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط‌ها در مواجهه با نظریات و تکنیک‌های علمی، تصریح کرد: نظام مشاوره درست علمی مبتنی بر فرهنگ دینی و بومی، امر مهمی است که حوزه‌های علمیه آماده همیاری و مشارکت در این عرصه است.
مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه مشاوره مبتنی بر اصول درست، نیازمند طراحی و پایه‌ریزی‌های علمی - معرفتی است، اظهار کرد: نخبگان از توانمندی‌های ویژه‌ و والایی برخوردارند؛ باید ظرفیت و استعداد نخبگانی را مغتنم شمرد و برای فعال‌سازی آن سرمایه‌گذاری کرد.
وی به موضوع محورهای برنامه هفتم توسعه کشور و لزوم تقویت جایگاه نخبگانی در آن اشاره و بر اهمیت ایجاد و شکل‌گیری تعامل میان ستاد جمعیت کشور و معاونت تبلیغ حوزه برای خلق هم‌افزایی‌های فرهنگ‌‌ساز تأکید کرد.

  4.5 میلیون زوج نابارور زیرپوشش بیمه قرار گرفتند
به گزارش خبرگزاری رسا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدارها با اعلام اینکه در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم روزانه 50 هزار بیمار کرونا، 20 هزار بستری، 8 هزار مریض بدحال و حدود 700 مرگ‌ومیر داشتیم، گفت: خوشبختانه با مجاهدت کادر سلامت، نیروهای داوطلب و همراهی مردم توانستیم با روزانه یک میلیون و 600 هزار و در هفته 8 میلیون و 600 هزار تزریق واکسن، کرونا را مهار کنیم به نحوی که اکنون مرگ‌ومیرهای ناشی از آن، تک‌رقمی شده و روزانه 3 تا 4 جانباخته کرونا داریم.
دکتر عین‌اللهی افزود: در طرح بیمه همگانی سه دهک پایین جامعه بیمه شدند و اکنون پس از 43 سال کمتر کسی در کشور هست که در حوزه سلامت از حمایت بیمه برخوردار نباشد؛ بلکه تنها عده‌ای محدود باقی مانده‌اند که با انجام آزمون وسع می‌توانند بیمه شوند.
وی همچنین ایجاد مراکز درمان ناباروری را در کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: برای جوان‌سازی جمعیت هم‌اکنون 4 و نیم میلیون زوج نابارور را زیرپوشش بیمه قرار داده‌ایم که 90 درصد هزینه‌های درمان آنها زیرپوشش بیمه قرار دارد.
 
اعطای تسهیلات طرح مسکن خودمالکی به طلاب 
مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بر اساس مصوبات و بودجه ابلاغی، برای مسکن خودمالکی تسهیلات در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بر اساس مصوبات و بودجه ابلاغی، برای مسکن خودمالکی تسهیلاتی شامل؛ عضویت در پروژه‌های مسکن یا تعاونی، خرید مسکن شخصی، ساخت مسکن شخصی با شرایط ذیل در نظر گرفته است.
لذا ضمن مطالعه دقیق موارد ذیل، در صورت داشتن شرایط، از طریق سامانه سخا، درخواست خود را ثبت نمایید.
شرایط عمومی مسکن خودمالکی:
۱. متأهل بودن؛
۲. در قید حیات بودن؛
۳. مرد بودن؛
۴. دارای پرونده باز و فعال در مرکز خدمات؛
۵. فاقد مسکن شخصی و سابقه مالکیت (متقاضی و همسر)؛
۶. غیرشاغل بودن (طبق ضوابط پذیرش مرکز خدمات)؛
۷. محل صدور شناسنامه یا سکونت متقاضی، برای استان مورد تقاضا باشد. (به‌استثنای طلابی که دارای سوابق استادی یا نخبگی مندرج در برنامه پذیرش مرکز خدمات باشند)؛
۸. نقش‌آفرینی در یکی از شئون روحانیت (تحصیل یا تبلیغ یا پژوهش یا تدریس)؛
۹. عدم استفاده از خدمات اسکان دائم مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تاکنون؛
۱۰. تراز تحصیلی ۶ به بالا برای کلیه استان‌ها (به غیر از ۳ شهر قم، مشهد و اصفهان).
تبصره۱: تراز تحصیلی در شهرهای قم، مشهد و اصفهان می‌بایست ۹ به بالا باشد.
لازم به ذکر است، ملاک احراز تمامی شرایط فوق‌الذکر، اطلاعات ثبت‌شده در سامانه پذیرش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه می‌باشد؛ لذا در صورت صحیح نبودن اطلاعات، از طریق پذیرش مرکز خدمات، نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید.
مدارک لازم جهت بارگذاری در سامانه سخا:
الف) در صورت عضویت در پروژه‌های مسکن یا تعاونی: ارائه گواهی طرف پروژه شامل: تأیید عضویت، قرارداد پیش‌خرید ملک، درصد پیشرفت پروژه، تاریخ تحویل مسکن (در صورت تحویل)، مدارکی مبنی بر بدهی مالی، به‌نام متقاضی یا همسرش؛
ب) در صورت خرید مسکن شخصی: ارائه سند واگذاری قطعی یا انتقال رسمی محضری یا قولنامه انتقال ملک دارای کد رهگیری به‌نام متقاضی یا همسرش؛
ج) در صورت ساخت مسکن شخصی: ارائه اسناد مربوط به خرید زمین، پروانه ساخت یا پایان‌کار به‌نام متقاضی یا همسرش.
تذکرات مهم:
۱. در صورت خرید، تکمیل، تحویل یا تسویه واحد مسکونی الزامی است، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده و یا در جریان ساخت الزامی است، با حداقل اجرای فنداسیون باشد.
۲. محل احداث یا خرید مسکن شخصی‌ساز می‌بایست، در بافت و مناطق شهری استان باشد.
۳. در صورتی که مدارک بارگذاری‌شده در سامانه سخا، با مدارک مورد اشاره در بالا مطابقت نداشته باشد، درخواست متقاضی رد می‌گردد و ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۴. بدیهی است پرداخت تسهیلات، پس از بررسی و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط و تأمین منابع مورد نیاز صورت خواهد گرفت.
۵. لازم به ذکر است، به‌دلیل محدودیت منابع، این تسهیلات در هر استان تنها بر اساس سهمیه استانی و به‌ کسانی که از بالاترین امتیاز هدفمندی برخوردار باشند، اعطا خواهد شد.
۶. متقاضیان می‌بایست نسبت به ثبت‌نام اولیه و بارگذاری مدارک تا ۶ آبان اقدام نمایند.
۷. چنانچه متقاضیان تا پایان مهلت ثبت‌نام در بند ۶ (مرحله اول) موفق به ثبت‌نام در این طرح نشوند، تا پایان بهمن‌ماه سال جاری فرصت خواهند داشت که با بارگذاری مدارک مربوطه، در مرحله دوم این طرح شرکت نمایند.
۸. در صورتی که متقاضی پیش از این، از وام ودیعه مرکز بهره‌مند شده باشد، مبلغ وام ودیعه وی، از مبلغ وام طرح مسکن خودمالکی وی کسر می‌گردد.
آیت‌الله میلانی تصریح کرد
همچنان باید بر مباحث امامت تأکید و سرمایهگذاری کنیم
رئیس بنیاد امامت گفت: در این زمان که هجمه‌ها نسبت به مذهب و مکتب تشیع، به اشکال مختلف رو به تزاید است، این مسئله از یکسو تکلیف ما را مضاعف و از سوی دیگر، عزم ما را برای کار بیشتر تقویت می‌کند. لذا همچنان باید بر مباحث امامت تأکید و سرمایه‌گذاری کنیم.
 آیت‌الله سیدعلی میلانی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه امامت، با بیان اینکه همه به اهمیت مباحث امامت واقف هستیم؛ به‌ویژه در این زمان که هجمه‌ها نسبت به مذهب و مکتب تشیع از هر طرف به اشکال مختلف رو به تزاید است، افزود: این مسئله از یکسو تکلیف ما را مضاعف و از سوی دیگر، عزم ما را برای کار بیشتر در این زمینه تقویت می‌کند. همچنان باید بر مباحث امامت تأکید و سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم تا اندازه‌ای پاسخگوی هجمه‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه مباحث امامت را به دو قسم تبیینی و تطبیقی تقسیم می‌کنند، گفت: همه این مباحث مهم است و باید مورد بحث قرار گیرد و به آن اهتمام شود؛ اما از آنجا که هجمه‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و نیاز بیشتر به دفاع از مکتب و مبانی اعتقادی مکتب اهل‌بیت(ع) داریم، بنا را بر این گذاشتم که مباحث امامت تطبیقی را مدنظر داشته باشیم؛ چون مباحث امامت تطبیقی، هم ایمان شیعیان را تقویت و هم، نیروهای قوی را در برابر مخالفین تربیت می‌کند؛ درحالی که امامت تبیینی، مباحث داخل تشیع است و صرفاً برای شیعیان سودمند است.
آیت‌الله میلانی با اشاره به آثار خود در زمینه امامت تبیینی به‌ویژه کتاب شرحی بر زیارت جامعه کبیره، عنوان کرد: باید تمام وقت و امکانات خود را در امامت تطبیقی صرف کنیم. هدف این مؤسسه از روز اول بر این بود که افرادی را بتوانیم، تربیت کنیم که آمادگی داشته باشند حتی در مسجدالحرام به‌تنهایی از میراث امامت دفاع کنند.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: این‌چنین نیست که صرفاً حضور در این درس‌ها طلاب را به جای بلندی برساند؛ بلکه باید زحمت بکشند؛ همچنان که در سایر دروس حوزوی این‌چنین است.
آیت‌الله میلانی ادامه داد: اگر طلبه‌ای انگیزه داشته و توجه به اهمیت و نتیجه این دروس داشته باشد، قطعاً وقت خود را تلف نخواهد کرد.
وی گفت: این کار که تخصص در مباحث امامت است، به نظرم هم عزت دنیا و هم سعادت آخرت را به دنبال دارد. اگر کسی مدافع خوب این مکتب باشد، عزیز و سربلند خواهد بود و حتی امیرالمومنین علی(ع) دنیای این شخص را تأمین خواهد کرد.
رئیس بنیاد امامت خاطرنشان کرد: طلابی که برای رفتن به مناطق مختلف جهت تبلیغ آمادگی دارند، مؤسسه امامت با آنها همکاری خواهد کرد. به هرحال بایستی این مؤسسه حتی در کوتاه‌مدت، خروجی‌های خوبی را تحویل دهد تا خلأهایی که احساس می‌شود، پر گردد.
وی عنوان کرد: الآن احساس می‌شود که جای مدافعان قوی عرصه امامت در حوزه‌های علمیه نجف و قم خالی است. بایستی این خلأها پر شود و بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.
گزارش: رحیم کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه