هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شاهد جنگ احزاب جهانی علیه دین، انقلاب، ملت و کشور هستیم

فرمانده سپاه پاسداران در اجتماع عظیم حوزویان

شاهد جنگ احزاب جهانی علیه دین، انقلاب، ملت و کشور هستیم

سردار سلامی با هشدار به بدخواهان ملت ایران، گفت: از دخالت در امور داخلی کشور دست بردارید؛ به آل‌سعود می‌گویم: به قصرهای شیشه‌ای پناه ببرید. این هشدار ماست. بیت شما عنکبوتی است. شما به اسرائیلی تکیه کرده‌اید که در حال فروپاشی است و این عاقبت کار شماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، ۲۸مهر در اجتماع بزرگ علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم که در راستای تقدیر از عملکرد شایسته و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و تشریح حوادث اخیر در مصلای قدس قم برگزار شد، با دورد به روح پرفتوح امام(قد) و آروزی توفیق و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با ابراز خوشحالی از حضور در شهر مقدس قم و در جمع روحانیون، عنوان کرد: امروز شرایط کشور و انقلاب مهم است و امروز روز شب قدر و روز قدر انقلاب و نحوه حضور در این صحنه خطیر، تعیین‌کننده مسیر روشن انقلاب است.
وی گفت: تاریخ نشان داده که بعضی مباحث هرچند در زمان کوتاهی اتفاق می‌افتد؛ ولی سرنوشت مردم را تغییر می‌دهد. امروز در این زمان حساس شاهد جنگ احزاب جهانی علیه دین، انقلاب و ملت و کشور ایران هستیم که در آن، همه امپراطوری‌های امروزین سیاسی و رسانه‌ای و مال‌باختگان سیاسی و عناصر و جریان‌های منجمدشده، از لانه بیرون آمده‌اند.
فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اتحاد کنونی دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی، بیان کرد: دشمنان هر چند قلوب‌شان متفرق است؛ اما الآن با هم جمع شده‌اند. این بار استکبار عالی‌ترین هدف خود را عمیق قرار داد و با ورودی ناقص و غیرواقعی، ابتر و با خیال‌پردازی‌های موهمی از حوادث کشور، با این تصور که می‌تواند ایران را به فروپاشی بکشاند، همه قوای میدانی، رسانه‌ای و قدرت سیاسی و استعداد روانی خود را به‌کار گرفته تا در وزن‌کشی تاریخی شکست دیگری را تجربه کند.
وی عنوان کرد: این فتنه عظیم جهانی از نیویورک، پاریس، لندن و بخش کوچکی از کشور ما امتداد یافت تا بتواند، اسلام را از بلوغ و مدیریت بر تحول منطقه خارج کند.
سردار سلامی ادامه داد: این واقعی بود و آنچه آنها به زبان می‌آوردند، چیزی بود که در سینه‌های آنها حاکم بود؛ کار ما رصد سیاست راهبردی دشمن است و حجم و سطح و افق دشمن را هر لحظه رصد می‌کنیم و این بار هم دیدیم که همه کینه‌های متراکم و همه عبارت‌های انباشته‌شده از شکست‌های پیشین را، با عقده‌گشایی از نظام به صحنه آوردند.
وی گفت: فکر می‌کردند می‌توانند و اولین کسانی که در باتلاق دروغ کودکانه گرفتار شدند، خودشان بودند. به‌خاطر توهم‌های غلط و آروز‌های دست‌نیافتنی و برآوردهای غلط، همه‌چیز خلاف آرزوی آنها پیش رفت؛ چون ملت ایران از حوادث درس عظیمی گرفته است.
فرمانده سپاه با بیان اینکه ملت ایران می‌داند اگر خطا کند، حادثه مسجد کوفه و نبرد امام حسن(ع) با معاویه تکرار و عاشورای ۶۱ هجری تکرار می‌شود، عنوان کرد: آنها آمده بودند تا مردم را از تاریخ خود جدا کنند؛ ولی شکست خوردند و ایران مرزهای خود را توسعه داده و فضای تنفس دشمن را تنگ کرده و آنها در حال فرار از منطقه جهان اسلام هستند و گریز و تعقیب شکل گرفته و عرصه‌های جهان اسلام علیه استکبار شکل گرفته و این واقعیت برای دشمن قابل تحمل نیست.
سردار سلامی گفت: وقتی شاه‌مهره شطرنجی سیاسی آمریکا از هم پاشید، دیگر آمریکا پس از آن خم شد و نتوانست، در برابر آرمان‌های امام راحل(قد) قد علم کند. وقتی جاسوس‌خانه آمریکا در هم کوبیده شد، باز هم شاهد شکست دیگر بود و فکر نمی‌کرد، ملتی از بردگی او آزاد شود.
فرمانده سپاه با اشار به تحمیل جنگ 8ساله به ایران اسلامی از سوی استکبار و حضور مردم در آن، با بیان اینکه بعد از رحلت امام راحل(قد)، عصای موسوی به‌دست امام خامنه‌ای افتاد و ایشان هم کشور را از انواع مشکلات و فتنه‌ها عبور دادند؛ درحالی‌که دشمن قدرتمند بود، گفت: دشمن تحریم کرد و این تحریم برای عقب ماندن و نسخه اصلی برای شکست ایران بود؛ ولی این تحریم، وهمی بیش نبود و با تفکر مادی، نمی‌توانست افق‌های عالمانه و شرح صدر معنوی ملت ایران را ببیند و هرچه آمد، به در بسته خورد و منجمد ماند.
وی عنوان کرد: دشمن به‌دنبال دولت‌سازی بود تا جهان اسلام را نوسازی سیاسی کند و آن را از صفحه جهان حذف نماید و به جنگ با خدا و رسولش(ص) آمد؛ ولی همه پروژه‌ها در عراق و افغانستان شکست خورد و شاهکار ایران این بود که سرعت عمل را از دست دشمن بیرون آورده و در پادگان‌ها محبوس کند.
فرمانده سپاه با اشاره به اینکه برای آمریکا پذیرش این مسائل سخت و موجب اغتشاشات فکری شد و او را وادار کرد، هزینه‌های زیادی بدون دستاورد بپردازد، گفت: او امروز زخم خورده و ناتوان در گوشه‌ای از شط فرات ایستاده است و در جنگ یمن هم، همه پشتوانه‌های او سوخت و همه اعتبار سیاسی خود را به صحنه آورده است و در این فتنه اخیر تلاش کرده، جوانی را بفریبد و سطل آشغالی را آتش بزند و به‌عنوان سند جهانی ارائه دهد. این همه توان آمریکاست.
وی با بیان اینکه فتنه وضع حمل کرده و نوزاد مرده روی دست آمریکا گذاشته است، ادامه داد: در ابتدا، غرب و اروپا از فتنه اخیر حمایت آشکار نمی‌کردند؛ ولی وقتی فریادهای دینی بر فتنه غلبه کرد، آمریکا، آل‌سعود، فرانسه، آلمان و انگلیس می‌خواستند، تنفس مصنوعی بدهند؛ اما جوابی نداد و آنها دوباره در مقابل شکست آشکار ماندند و این پیروزی مبین، فتح و ظفر برای ملت ایران بود و خدا دوباره تجلی حمایت و یاری خود را از ملت ایران آشکار کرد.
سردار سلامی عنوان کرد: من به‌عنوان خادم، خاک پای ملت و مردم را بر روی صورتم می‌کشم که فتنه دشمن را متوجه شدند و دوباره به امواج انقلاب رو کردند و خورشید را دیده و می‌دانند که دشمن به‌دنبال تیرگی است و می‌دانند که آمریکایی که به‌دنبال حمایت از اغتشاش است، دنبال گرسنگی ملت بوده و با تحریم، ملت ایران را هدف گرفته است.
فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: روی سخنم با جوانانی است که گرفتار تزویر دشمن‌اند؛ شما جوانان این سرزمین هستید، به دشمن درست نگاه کنید، ببیند چه کسی می‌خواهد، گل‌های معطر این سرزمین را به دست طوفان‌ها قرار دهد و چه کسی تصمیم گرفته تا بانوان ما را از وقار و عفت و حیای همیشگی دور کند.
وی عنوان کرد: جوانان! فکر کنید و دوست و دشمن را بشناسید. امروز دشمن جوانان را بسیج کرده و ‌هالیوود را برای تسخیر اندیشه‌های جوانان به راه‌انداخته و به‌دنبال هویت‌زدایی و روح‌زدایی اسلام از جوانان است.
سردار سلامی بیان کرد: به دشمن می‌گویم که فصل اباطیل شما بر ملت ما تمام شده و ملت ما از قوم اربعین و زنان وارث حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستند و از آنان الگو می‌گیرند و صاحب شرف‌اند و با دست خالی از برق شمشیر شما نترسیدند و علما بر دل‌ها نورافشانی می‌کنند و امروز میدان از ایمان و انگیزه و الهام و آگاهی پر شده و نورافشانی می‌کند.
وی با هشدار به بدخواهان ملت ایران عنوان کرد: از دخالت در امور داخلی کشور دست بردارید. به آل‌سعود می‌گویم: به قصرهای شیشه‌ای پناه ببرید. این هشدار ماست. بیت شما عنکبوتی است. شما به اسرائیلی تکیه کرده‌اید که در حال فروپاشی است و این عاقبت کار شماست. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هم بدانند و دست از اینکار خود بردارند. شما نتوانسته‌اید، تحریم را اعمال کنید. کشتی‌ها را زدید، ما هم زدیم، هر حرکتی علیه ملت ایران انجام دهید، چند برابر ضربه می‌بینید.

  آمریکا و رژیم صهیونیستی تاوان این فتنه سنگین را پرداخت خواهند کرد
​​​​​​​
آیت‌الله عباس کعبی نیز در این اجتماع، گفت: این اجتماع بزرگ روحانیون با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، اعضای مجلس خبرگان رهبری و طلاب در تجدید عهد و بیعت با آرمان‌های امامین انقلاب و اعلام بیعت مجدد با حکیم فرزانه امام خامنه‌ای و بازتأکید بر تداوم انقلاب و اتحاد اقشار محتلف ایران اسلامی و مقاومت در مسیر پیشرفت و عدالت و شکل‌دهی تمدن نوین اسلامی و تقدیر و تشکر از حافظان امنیت اعم از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی است که توانسته‌اند، با اقتدا و مظلومیت و صبر و تدبیر و تلاش بی‌وقفه و حضور در میدان، امنیت را به جامعه بازگردانند.
عضو خبرگان رهبری افزود: روحانیت از گذشته تاکنون قرارگاه مرکزی انقلاب بوده و هست و نمی‌تواند، نسبت به حوادث بی‌تفاوت باشد و همواره در حمایت از مردم، مرزبانی اندیشه و خدمات اجتماعی، مواظب بوده و برای مبارزه با فساد و ظلم و تباهی و تاریکی همیشه آماده جان‌فشانی و شهادت است و در این فتنه هم، روحانیت در کنار سایر نیروهایی انقلابی، دانشجویان و دانش‌آموزان در میدان حفظ امنیت حاضر بوده و شهدایی را نیز تقدیم کرده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر به مسائلی چون حرکت بر افق دین و آینده تأکید کردند؛ آینده ملت ایران روشن و پیشرفت کشور با حضور دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت و مزاحمت‌های آمریکا نمی‌تواند، مسیر پیشرفت را متوقف کند و آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تاوان این فتنه را سنگین پرداخت خواهند کرد.
آیت‌الله کعبی در ادامه گفت: در این فتنه شاهد انواع خشونت بی‌رحمانه علیه دین، حجاب، مسجد و قرآن بودیم و همه برای ایجاد وحشت و رعب بوده است. دشمن با همه عوامل خود به میدان آمده بود؛ ولی با هوشمندی سپاه مقتدر ما و زدن پایگاه‌های آنها در منطقه به سازمان ملل پیغام دادند که امنیت خط قرمز ماست.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال بر مسئله فتنه و جاهلیت و نرم‌افزار یعنی جوانان هشدار داده بودند و امروز حوزه هم، باید نسبت به این نرم‌افزار و بازسازی کتاب‌های درسی هوشیار باشد.
وی گفت: باید مدارس آموزش و پرورش را احیا کنیم و برای اقتدار کشور و انقلاب، بیش از گذشته تلاش کنیم. حوزه و روحانیت فعال بار دیگر با رهبر انقلاب تجدید بیعت نموده و تا پای شهادت ایستاده است.
گفتنی است، در این اجتماع که از بیوت مراجع عظام، اعضای شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، اعضای مجلس خبرگان رهبری، معاونان، مدیران استانی، مراکز و دفاتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، نماینده ولی‌فقیه در سپاه، اساتید بسیجی حوزه، روحانیون طلاب بسیجی حضور داشتند، شرکت‌کنندگان فریاد «وحدت مردم رمز سعادت ماست، پیروی از ولایت عین عبادت ماست؛ الله اکبر، برائت از فتنه‌گر، شعار ملت ماست و...» سردادند و انزجار خودشان را از اغتشاشات اخیر کشور و همچنین حمایت از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی اعلام کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه