هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

همچنان باید بر مباحث امامت تأکید و سرمایه‌گذاری کنیم

آیت‌الله میلانی تصریح کرد

همچنان باید بر مباحث امامت تأکید و سرمایه‌گذاری کنیم

رئیس بنیاد امامت گفت: در این زمان که هجمه‌ها نسبت به مذهب و مکتب تشیع، به اشکال مختلف رو به تزاید است، این مسئله از یکسو تکلیف ما را مضاعف و از سوی دیگر، عزم ما را برای کار بیشتر تقویت می‌کند. لذا همچنان باید بر مباحث امامت تأکید و سرمایه‌گذاری کنیم.

 آیت‌الله سیدعلی میلانی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه امامت، با بیان اینکه همه به اهمیت مباحث امامت واقف هستیم؛ به‌ویژه در این زمان که هجمه‌ها نسبت به مذهب و مکتب تشیع از هر طرف به اشکال مختلف رو به تزاید است، افزود: این مسئله از یکسو تکلیف ما را مضاعف و از سوی دیگر، عزم ما را برای کار بیشتر در این زمینه تقویت می‌کند. همچنان باید بر مباحث امامت تأکید و سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم تا اندازه‌ای پاسخگوی هجمه‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه مباحث امامت را به دو قسم تبیینی و تطبیقی تقسیم می‌کنند، گفت: همه این مباحث مهم است و باید مورد بحث قرار گیرد و به آن اهتمام شود؛ اما از آنجا که هجمه‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و نیاز بیشتر به دفاع از مکتب و مبانی اعتقادی مکتب اهل‌بیت(ع) داریم، بنا را بر این گذاشتم که مباحث امامت تطبیقی را مدنظر داشته باشیم؛ چون مباحث امامت تطبیقی، هم ایمان شیعیان را تقویت و هم، نیروهای قوی را در برابر مخالفین تربیت می‌کند؛ درحالی که امامت تبیینی، مباحث داخل تشیع است و صرفاً برای شیعیان سودمند است.
آیت‌الله میلانی با اشاره به آثار خود در زمینه امامت تبیینی به‌ویژه کتاب شرحی بر زیارت جامعه کبیره، عنوان کرد: باید تمام وقت و امکانات خود را در امامت تطبیقی صرف کنیم. هدف این مؤسسه از روز اول بر این بود که افرادی را بتوانیم، تربیت کنیم که آمادگی داشته باشند حتی در مسجدالحرام به‌تنهایی از میراث امامت دفاع کنند.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: این‌چنین نیست که صرفاً حضور در این درس‌ها طلاب را به جای بلندی برساند؛ بلکه باید زحمت بکشند؛ همچنان که در سایر دروس حوزوی این‌چنین است.
آیت‌الله میلانی ادامه داد: اگر طلبه‌ای انگیزه داشته و توجه به اهمیت و نتیجه این دروس داشته باشد، قطعاً وقت خود را تلف نخواهد کرد.
وی گفت: این کار که تخصص در مباحث امامت است، به نظرم هم عزت دنیا و هم سعادت آخرت را به دنبال دارد. اگر کسی مدافع خوب این مکتب باشد، عزیز و سربلند خواهد بود و حتی امیرالمومنین علی(ع) دنیای این شخص را تأمین خواهد کرد.
رئیس بنیاد امامت خاطرنشان کرد: طلابی که برای رفتن به مناطق مختلف جهت تبلیغ آمادگی دارند، مؤسسه امامت با آنها همکاری خواهد کرد. به هرحال بایستی این مؤسسه حتی در کوتاه‌مدت، خروجی‌های خوبی را تحویل دهد تا خلأهایی که احساس می‌شود، پر گردد.
وی عنوان کرد: الآن احساس می‌شود که جای مدافعان قوی عرصه امامت در حوزه‌های علمیه نجف و قم خالی است. بایستی این خلأها پر شود و بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.
گزارش: رحیم کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه