هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تمام مسئولان برای بهبود شرایط اقتصادی تلاش کنند

آیت‌الله حسینی بوشهری

تمام مسئولان برای بهبود شرایط اقتصادی تلاش کنند

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تمام مسئولان تلاش کنند تا با بهبود شرایط اقتصادی، یکی از عوامل ایجاد نارضایتی مردم و جامعه را از بین ببرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در جمع دست‌اندرکاران کنگره ۱۰۰۰ شهید شهرستان تربت حیدریه، خطاب به مسئولان اظهار کرد: تمام مسئولان تلاش کنند تا با بهبود شرایط اقتصادی، یکی از عوامل ایجاد نارضایتی مردم و جامعه را از بین ببرند؛ چراکه دشمن در تلاش است، با ایجاد نارضایتی عمومی، اراده مردم در حمایت از این انقلاب را در هم بشکند.
وی ایجاد رعب در ملت‌ها و کشورهای همسایه را، از دیگر برنامه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: با ترساندن ملت‌ها و کشورهای همسایه از ایران قوی، در تلاش هستند تا آن‌ها را به سمت رژیم صهیونیستی جذب نمایند.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، تسلیم فرهنگی را از دیگر برنامه‌های دشمن ارزیابی و ابراز کرد: تخریب فرهنگ ملی به‌منظور جایگزینی با فرهنگ غربی، در نهایت تسلیم فرهنگی را به دنبال خواهد داشت؛ چراکه اگر ملتی ارزش‌های خود را از دست بدهد، به‌تبع آن، تسلیم فرهنگ بیگانه خواهد شد.
وی ترویج روحیه ناامیدی و تضعیف جایگاه نیروهای نظامی و انتظامی را، از برنامه‌های دشمن عنوان کرد و ادامه داد: برای مقابله با اقدامات دشمن، باید اولاً در مواقع بحرانی با شتاب‌زدگی عمل نکنیم. ثانیاً برخوردی فعال و با برنامه‌ریزی برای پیشگیری از وقوع حوادثی مانند آنچه اخیراً شاهد آن بودیم، داشته باشیم و مهم‌تر از همه، ولایت‌محوری است؛ هرکس در زمان جنگ برای یاری رهبر خود در خواب بماند، با لگد دشمن از خواب برخواهد خاست.
آیت‌الله حسینی بوشهری با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نسبت به زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: باید نام و یاد شهدا را زنده نگاه داریم تا نسل جوان ما نسبت به آنچه بر این کشور گذشت، آگاهی یابند.
وی افزود: ما همچنان در حال جنگ هستیم؛ البته جنگ جلوه‌های مختلفی دارد. گاهی نظامی، گاهی سیاسی، گاهی اقتصادی و گاهی فرهنگی است. دشمنان هیچ‌گاه از تلاش‌های خود برای نابودی این انقلاب فروگذار نکرده‌اند.
امام جمعه قم، جنگ هشت‌ساله تحمیلی عراق به ایران را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: صدام به‌پشتوانه قدرت‌های جهانی با ما وارد جنگ شد و قصد داشت تا ایران را در یک حمله برق‌آسا مانند جریان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل، غافل‌گیر کرده و اشغال نماید؛ اما برخلاف گذشته، حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیفتاد.
وی ادامه داد: جهاد ما در جریان هشت سال دفاع مقدس، یک جهاد ترکیبی بود. به این معنا که هم، بعد تکلیف‌گرایی و دینی داشت و هم، بعد میهن‌پرستی و دفاع از این آب و خاک؛ اما سبب پیروزی ما در این جنگ، استقامتی بود که رزمندگان به خرج دادند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دنیای کفر از شتاب پیشرفت این انقلاب احساس خطر کرده است و در تلاش است، با ابزارهای مختلف، جلوی صدور این انقلاب را بگیرد. دشمن جنگی ترکیبی علیه ما آغاز نموده است و در تلاش است تا خواص جامعه را مرعوب و امید را در دل مردم خاموش کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه