هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مبلغان حوزه علمیه آسیب‌های فضای مجازی را گوشزد کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری در جمع مبلغان فضای مجازی و خانواده آن‌ها

مبلغان حوزه علمیه آسیب‌های فضای مجازی را گوشزد کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری در جمع مبلغان فضای مجازی و خانواده آن‌ها، با اشاره به اهمیت فضای مجازی و ضرورت حضور طلاب و روحانیون جهت تبیین در این عرصه، پنج نکته کلیدی برای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی را گوشزد کرد و خواستار ایجاد فضای صمیمی در بین خانواده‌ها شد.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، به ‌ضرورت هوشیاری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی؛ از جمله عدم انتشار اطلاعات شخصی و خانوادگی و پرهیز از وبگردی‌های بی‌هدف، باید در اولویت فعالیت تبلیغی مبلغان فضای مجازی قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به حساسیت و سختی فعالیت مبلغان فضای مجازی، ادامه داد: در این دوره که فضای مجازی است، دین نگه داشتن خیلی سخت می‌شود.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ در دین، خطاب به مبلغان فضای مجازی گفت: خوشا به حال شما که مبلغ هستید. یک خانمی خدمت حضرت زهرا(س) آمد و عرض کرد: مادرم مریض هست و نمی‌تواند مسائلش را سؤال کند. آمده‌ام سؤالات او را بپرسم. حضرت زهرا(س) به همه سئوالات او پاسخ دادند و در پایان شرم آن زن از زیادی سئوالات، حدیثی از پدر گرامی‌شان رسول‌خدا(ص) نقل کردند: «اگر کسی یک سؤال از کسی بپرسد و آن شخص جواب این سؤال را به او بدهد، اجری که خداوند در قیامت به این مبلغ دین خواهد داد، ارزشش بیشتر است از یک رشته‌ای که یک سرش در زمین و یک سرش در آسمان و جنسش از مروارید است».
حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع)  بیان کرد: اگر کسی رزقی که برایش مقسوم است، استفاده نکند، از این دنیا نمی‌رود تا آن رزق را استفاده کند؛ قطعا رزقی که خدا برای شما تقدیر کرده، حتماً به شما خواهد رسید. حالا بعضی از راه گناه به آن می‌رسند و بعضی‌ها از راه حلال به آن می‌رسند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه