هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مبلغان با استفاده از زبان هنر اثرگذاری تبلیغ دین را مضاعف نمایند

آیت‌الله اعرافی در پیامی به افتتاحیه «هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی»

مبلغان با استفاده از زبان هنر اثرگذاری تبلیغ دین را مضاعف نمایند

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مبلغان می‌توانند، با بهره‌گیری از ابزارها و قالب‌های نوین به‌ویژه هنر متعالی، پای در مسیر ابلاغ رسالات‌الله گذاشته و با استفاده از زبان هنر، اثرگذاری آن را مضاعف و دوچندان نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام آیت‌الله اعرافی به‌مناسبت افتتاح «هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی» به این شرح است:
دنیای معاصر در بستر تمدن غرب، شاهد به‌کارگیری مادر هنر، با ممیزات الهی و غیرالهی در ابعاد گسترده است و فکر و ذهن بشر در کنار تولید علوم انسانی و فناوری‌های نوین، توجه ویژه به عرصه‌های مختلف هنری نموده است. این توجه خاص انسان‌ها به هنر، با اوهام و افکار مختلف همراه شده است.
مروجان و مبلغان، مسیر حق را تبیین نموده و حق و حقیقت را برای جویندگان آن آشکار سازند. تبلیغ دین غایت‌القصوای همه تلاش‌ها و فعالیت‌های علما و بزرگان دین و به‌ویژه طلاب عصر حاضر است و مبلغان می‌توانند، با بهره‌گیری از ابزارها و قالب‌های نوین به‌ویژه هنر متعالی، پای در مسیر ابلاغ رسالات‌الله گذاشته و با استفاده از زبان هنر، اثرگذاری آن را مضاعف و دوچندان نمایند.
فرصت برگزاری هشتمین جشنواره هنر آسمانی، آمادگاه آمیزگی عقل و عاطفه، عشق و خرد و ذوق و سلیقه در جان‌های لطیف انسانی است تا هر کسی با هر هنری که دارد، کام جان بشری و انسان‌های حق‌جو را به شهد معرفت و حیات جاودانه شیرین و مجذوب سازد.
این جشنواره مفتخر است که فرصتی فراهم آورد تا همه طلاب، فضلا و اساتید و روحانیون گرانقدر سراسر کشور، بتوانند در قالب هنرهای نمایشی و تجسمی، معارف الهی و ارزش‌های ناب انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به جوامع بشری عرضه نمایند؛ از این‌رو از همه شما طلاب و روحانیون گرامی دعوت می‌شود، با حضور در میدان رقابت هنری حوزویان و ارائه آثار ارزشمند هنری خود در این جشنواره، گامی مؤثر در اعتلای هنر دینی و جذاب‌سازی بیش از گذشته جشنواره هنر آسمانی بردارید تا ضمن حرکتی جریان‌ساز و امیدآفرین در حوزه‌های علمیه، نخبگان و استعدادهای برتر اصلی هنر شناسایی و حمایت شوند.
به امید آنکه همه تلاش‌های ما مورد رضای درگاه حق‌تعالی قرار گیرد.
علیرضا اعرافی/ مدیر حوزه‌های علمیه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه