هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آیت‌الله مصباح و سردار سلیمانی از برجسته‌ترین مبارزان با جریان تحریف بودند

آیت‌الله اراکی در اجلاسیه سالگرد شهادت سرداران سلیمانی و ابومهدی المهندس و سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی(ره)

آیت‌الله مصباح و سردار سلیمانی از برجسته‌ترین مبارزان با جریان تحریف بودند

اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سرداران بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی (ره) رئیس فقید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) با سخنرانی آیت‌الله اراکی عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه و سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از سوی دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مصلای قدس قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اراکی در این اجلاسیه، با اشاره به اینکه ۹ دی، یادآور یکی از موضع‌گیری‌های عظیم و گسترده ملت ایران در برابر یکی از سخت‌ترین جریان‌های تحریف در تاریخ انقلاب است، گفت: آنچه که راه انبیا را می‌بست، جریان تحریف بود و این جریان مصداق بارز «صدّ عن سبیل‌الله» است که جریان‌های انحرافی از آن نشأت گرفته است.
وی افزود: تحریف با انواع گوناگون خود در تاریخ اتفاق افتاده است و مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی و سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، از برجسته‌ترین مبارزان با جریان تحریف در تاریخ انقلاب و معاصر بودند.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه به‌واسطه جریان تحریف، ارزش‌های انقلاب را وارونه جلوه دادند و باعث دوری خانواده و جوانان از اسلام شدند، گفت: نگاه افراد را به جامعه، نگاهی منفی تلقی کردند. همه نهادهای دولتی و مؤسسه‌های فرهنگی و رسانه‌ای موظف‌اند که در چارچوب سیاست‌های اسلامی و احکام فقهی، از تخصص‌ها استفاده کنند.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه نباید رسانه ما تبدیل به رسانه محکوم‌سازی، مجرم‌سازی و… شود، گفت: امروز رسانه ملی تبدیل شده است به رسانه ناامیدکننده ملت از نظام؛ زیرا خیلی چیزها را که نشان می‌دهد، منفی است.
وی ضمن بیان اینکه مردم به دولت امید بسته‌اند و دولت نباید امید مردم را از بین ببرد، افزود: در سیاست‌گذاری اجتماعی، رفع فقر و کم کردن رنج مردم مد نظر است و اگر در مدیریت یارانه‌ها اشکالی وجود دارد، نیاز به مدیریت جهادی دارد نه حذف صورت مسئله.
عضو مجلس خبرگان رهبری، حضرت زهرا(س) را شهید مبارزه با تحریف خواند و اضافه کرد: این بانوی بزرگوار، از جان خود برای مبارزه با تحریف مایه گذاشت و اگر شهادت و رسالت فاطمی نبود، حق از باطل تشخیص داده نمی‌شد.

  ۹ دی معادل کل انقلاب بود
سردار حسین سلامی نیز در این اجلاسیه، با اشاره به تقارن یوم‌الله ۹‌دی با سالروز شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، بیان کرد: سردار سلیمانی اسطوره جهاد و تجسم کلمه تقوی و مرد میدان جهاد فی‌سبیل‌الله و پرچمدار انقلاب و علمداری برای رهبر انقلاب بود.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه سردار سلیمانی اولین سینه‌ای بود که در هر نقطه‌ای در مقابل دشمنان آماج حملات بود و با قلب و روح مطمئن در هر نقطه‌ای که اسلام نیاز به یاری داشت، بی‌ریا و بی‌تکلف و بدون اشتهای به دیده شدن، دین خدا را یاری می‌کرد، گفت: ما بعد از شهادت سردار سلیمانی، جاری شدنش و وسعت یافتن پرتو‌های درخشان شخصیتش را دیدیم و تأثیرات شهادتش را بیش از حیاتش درک کردیم.
سردار سلامی با اشاره به اینکه گاهی یک لحظه کوتاه، به‌اندازه یک تاریخ بی‌پایان اهمیت دارد و شناخت آن به‌عنوان یک حقیقت جاری، باقی می‌ماند و تأثیر می‌آفریند، بیان کرد: حماسه ۹ دی یوم‌الله بود و یوم‌الله، نه یک انفجار میرایی؛ بلکه یک انفجار انبساط‌یافته در مکان و امتداد‌یافته در زمان است.
وی با بیان اینکه اگر ملتی درست عمل کند، با شکوه یک‌لحظه می‌تواند یک تاریخ پایان‌ناپذیر بسازد، گفت: ۹ دی معادل کل انقلاب بود و حرکت مردم معادل تمام تراکم نهضت و حرکت و قیام و جهاد و شهادتی بود که تا آن روز، به احیای عظمت اسلام منجر شده بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجازه ندادن به تحقق رؤیاهای شیطانی دشمنان در سرزمین‌های وسیع سوریه، لبنان، عراق و بحرین را، ساخت ایران قوی برای حرکت جغرافیای ایران معنا کرد و افزود: بدون داشتن حاکمیت نمی‌توان حدود الهی را جاری کرد و اگر قدرتمند نشویم، دشمن نمی‌گذارد؛ لکن ما قدرت افزوده‌ایم و در مقایسه‌ای میان کشورها و ارزیابی این توازن، چقدر ما ارتفاع گرفته‌ایم و بسیاری از سناریوهای دشمن را کاملاً از خاصیت انداخته‌ایم.
سردار سلامی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد، با شهادت سردار سلیمانی، مقاومت سست می‌شود، افزود: خدا می‌داند بعد از او، همه چیز به زیبایی هرچه تمام‌تر تا به این لحظه پیش رفت و ما امیدواریم.
وی با اشاره به اینکه دشمن دوست داشت، ملت ایران تعقل و تفکر نکند و گوش‌هایشان و چشم‌هایشان، نشنود و نبیند، گفت: جهاد تبیین، اتصال قلب و گوش و چشم جامعه به کلام ولی‌خداست و این کلام که برقرار باشد، همه چیز می‌ماند و امکان ندارد که بین امت و رهبر جامعه اسلامی این ارتباط باشد و دشمن قدرت نفوذ داشته باشد.
وی نقش و جایگاه روحانیت را همچون سپری در مقابل شبهات دشمن و تردید کلمات آنان دانست و گفت: همواره علما، شمشیر مجاهدت در ساحت فکر و اندیشه و باور ما بودند و انقلاب از بیت علمای بزرگ ما تولد یافت.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه قم مهد تولد و درخشش فکر انقلاب و مهد رویش اعتماد و باور انقلابی و دینی است، افزود: جبهه مقاومت دین و فرهنگ در مقابل دشمن، قم است و یک حرکت در ۹ دی اتفاق افتاد و دیدید که ارادت مردم به ولایت آن‌چنان چشم فتنه را کور کرد که همه جهان منجمد شدند.
گفتنی است، در پایان این مراسم، طلاب جهادی عرصه سلامت، با حضور فرمانده سپاه و آیت‌الله اراکی تقدیر شدند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه