هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 جدیت دشمنان برای کمرنگ کردن تلاش‌های صلح از سوی علما

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد

جدیت دشمنان برای کمرنگ کردن تلاش‌های صلح از سوی علما

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان در صدد کمرنگ ساختن تلاش‌های صلح و برادری از سوی علمای اسلام هستند و می‌خواهند، به کمک مزدوران خود بین شیعه و اهل تسنن هرج و مرج را گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به‌نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، کنفرانس وحدت اسلامی به اهتمام خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور، با حضور شخصیت‌های برجسته از گروه‌های مذهبی و احزاب پاکستان و همچنین هیأت ایرانی به ریاست حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری به‌عنوان سخنرانی اصلی این برنامه، گفت: وحدت شیعه و سنی، راهبرد اساسی برای شکست طرح‌های ضداسلام است.
وی تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی برای پروژه تقریب قائل است و فراتر از سلیقه‌های دینی و عقیده‌ای، گردهم آوردن مسلمین را بهترین عامل برای دستیابی به اهداف مشترک می‌داند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری گفت: امروز دستاورد عظیم طرح وحدت و همبستگی میان مذاهب اسلامی را در جبهه قوی ضد صهیونیستی مشاهده می‌کنیم؛ جایی که شیعه و سنی جلوی تحرکات و نقشه‌های شیطانی رژیم نامشروع صهیونیستی را گرفته است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بر لزوم استمرار در برگزاری همایش‌های تقریبی و تعامل نزدیک و منظم میان نخبگان مسلمان تأکید کرد و افزود: دشمنان در صدد کمرنگ ساختن تلاش‌های صلح و برادری از سوی علمای اسلام هستند و می‌خواهند، به کمک مزدوران خود بین شیعه و اهل تسنن هرج و مرج را گسترش دهند.
وی با اشاره به رسالت نخبگان دینی و علمای اسلامی برای تقویت مشترکات و شناسایی دشمنان مشترک، تأکید کرد: مسلمین جهان باید علیه استکبار و قدرت‌هایی که در صدد غارت ملت‌ها و بلاد اسلامی هستند، متحد شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: مسلمانان پاکستان نیز باید با حفظ ارزش‌های دینی یکدیگر و برائت از عوامل تفرقه، تهمت و وحدت‌شکنی، به باور‌های همدیگر احترام بگذارند و گام‌های هماهنگ و مؤثر در جهت تحکیم برادری مذهبی بردارند.
همچنین علمای شیعه و سنی حاضر در این همایش، خواستار وحدت دنیای اسلام و برائت از عوامل تفرقه و هرگونه اقدام در جهت تخریب تلاش‌های اتحاد و همبستگی مسلمانان شدند و تأکید کردند: گرد هم آمدن علمای مذاهب اسلامی ثمره‌ای جز اتحاد و شکست نقشه دشمنان مشترک نخواهد داشت.
علمای حاضر در کنفرانس وحدت اسلامی، گفتند: مشکل اصلی دنیای اسلام، دور شدن مذاهب مختلف از هم است؛ درحالی‌که اشتراکات فکری و اعتقادی بسیاری می‌تواند ما را به هم پیوند دهد.
گفتنی است، شرکت‌کنندگان در همایش وحدت اسلامی در لاهور، با سردادن شعارهای «الله اکبر» و «زنده‌باد دوستی ایران و پاکستان»، از اظهارات دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استقبال کردند و بر لزوم استمرار در برگزاری همایش‌های تقریبی و تعامل نزدیک و منظم میان نخبگان مذاهب اسلامی تأکید کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه