printlogo


printlogo


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد
جدیت دشمنان برای کمرنگ کردن تلاش‌های صلح از سوی علما
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان در صدد کمرنگ ساختن تلاش‌های صلح و برادری از سوی علمای اسلام هستند و می‌خواهند، به کمک مزدوران خود بین شیعه و اهل تسنن هرج و مرج را گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به‌نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، کنفرانس وحدت اسلامی به اهتمام خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور، با حضور شخصیت‌های برجسته از گروه‌های مذهبی و احزاب پاکستان و همچنین هیأت ایرانی به ریاست حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری به‌عنوان سخنرانی اصلی این برنامه، گفت: وحدت شیعه و سنی، راهبرد اساسی برای شکست طرح‌های ضداسلام است.
وی تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی برای پروژه تقریب قائل است و فراتر از سلیقه‌های دینی و عقیده‌ای، گردهم آوردن مسلمین را بهترین عامل برای دستیابی به اهداف مشترک می‌داند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری گفت: امروز دستاورد عظیم طرح وحدت و همبستگی میان مذاهب اسلامی را در جبهه قوی ضد صهیونیستی مشاهده می‌کنیم؛ جایی که شیعه و سنی جلوی تحرکات و نقشه‌های شیطانی رژیم نامشروع صهیونیستی را گرفته است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بر لزوم استمرار در برگزاری همایش‌های تقریبی و تعامل نزدیک و منظم میان نخبگان مسلمان تأکید کرد و افزود: دشمنان در صدد کمرنگ ساختن تلاش‌های صلح و برادری از سوی علمای اسلام هستند و می‌خواهند، به کمک مزدوران خود بین شیعه و اهل تسنن هرج و مرج را گسترش دهند.
وی با اشاره به رسالت نخبگان دینی و علمای اسلامی برای تقویت مشترکات و شناسایی دشمنان مشترک، تأکید کرد: مسلمین جهان باید علیه استکبار و قدرت‌هایی که در صدد غارت ملت‌ها و بلاد اسلامی هستند، متحد شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: مسلمانان پاکستان نیز باید با حفظ ارزش‌های دینی یکدیگر و برائت از عوامل تفرقه، تهمت و وحدت‌شکنی، به باور‌های همدیگر احترام بگذارند و گام‌های هماهنگ و مؤثر در جهت تحکیم برادری مذهبی بردارند.
همچنین علمای شیعه و سنی حاضر در این همایش، خواستار وحدت دنیای اسلام و برائت از عوامل تفرقه و هرگونه اقدام در جهت تخریب تلاش‌های اتحاد و همبستگی مسلمانان شدند و تأکید کردند: گرد هم آمدن علمای مذاهب اسلامی ثمره‌ای جز اتحاد و شکست نقشه دشمنان مشترک نخواهد داشت.
علمای حاضر در کنفرانس وحدت اسلامی، گفتند: مشکل اصلی دنیای اسلام، دور شدن مذاهب مختلف از هم است؛ درحالی‌که اشتراکات فکری و اعتقادی بسیاری می‌تواند ما را به هم پیوند دهد.
گفتنی است، شرکت‌کنندگان در همایش وحدت اسلامی در لاهور، با سردادن شعارهای «الله اکبر» و «زنده‌باد دوستی ایران و پاکستان»، از اظهارات دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استقبال کردند و بر لزوم استمرار در برگزاری همایش‌های تقریبی و تعامل نزدیک و منظم میان نخبگان مذاهب اسلامی تأکید کردند.