printlogo


printlogo


آیت‌الله اعرافی در پیامی به افتتاحیه «هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی»
مبلغان با استفاده از زبان هنر اثرگذاری تبلیغ دین را مضاعف نمایند
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مبلغان می‌توانند، با بهره‌گیری از ابزارها و قالب‌های نوین به‌ویژه هنر متعالی، پای در مسیر ابلاغ رسالات‌الله گذاشته و با استفاده از زبان هنر، اثرگذاری آن را مضاعف و دوچندان نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام آیت‌الله اعرافی به‌مناسبت افتتاح «هشتمین دوره جشنواره هنر آسمانی» به این شرح است:
دنیای معاصر در بستر تمدن غرب، شاهد به‌کارگیری مادر هنر، با ممیزات الهی و غیرالهی در ابعاد گسترده است و فکر و ذهن بشر در کنار تولید علوم انسانی و فناوری‌های نوین، توجه ویژه به عرصه‌های مختلف هنری نموده است. این توجه خاص انسان‌ها به هنر، با اوهام و افکار مختلف همراه شده است.
مروجان و مبلغان، مسیر حق را تبیین نموده و حق و حقیقت را برای جویندگان آن آشکار سازند. تبلیغ دین غایت‌القصوای همه تلاش‌ها و فعالیت‌های علما و بزرگان دین و به‌ویژه طلاب عصر حاضر است و مبلغان می‌توانند، با بهره‌گیری از ابزارها و قالب‌های نوین به‌ویژه هنر متعالی، پای در مسیر ابلاغ رسالات‌الله گذاشته و با استفاده از زبان هنر، اثرگذاری آن را مضاعف و دوچندان نمایند.
فرصت برگزاری هشتمین جشنواره هنر آسمانی، آمادگاه آمیزگی عقل و عاطفه، عشق و خرد و ذوق و سلیقه در جان‌های لطیف انسانی است تا هر کسی با هر هنری که دارد، کام جان بشری و انسان‌های حق‌جو را به شهد معرفت و حیات جاودانه شیرین و مجذوب سازد.
این جشنواره مفتخر است که فرصتی فراهم آورد تا همه طلاب، فضلا و اساتید و روحانیون گرانقدر سراسر کشور، بتوانند در قالب هنرهای نمایشی و تجسمی، معارف الهی و ارزش‌های ناب انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به جوامع بشری عرضه نمایند؛ از این‌رو از همه شما طلاب و روحانیون گرامی دعوت می‌شود، با حضور در میدان رقابت هنری حوزویان و ارائه آثار ارزشمند هنری خود در این جشنواره، گامی مؤثر در اعتلای هنر دینی و جذاب‌سازی بیش از گذشته جشنواره هنر آسمانی بردارید تا ضمن حرکتی جریان‌ساز و امیدآفرین در حوزه‌های علمیه، نخبگان و استعدادهای برتر اصلی هنر شناسایی و حمایت شوند.
به امید آنکه همه تلاش‌های ما مورد رضای درگاه حق‌تعالی قرار گیرد.
علیرضا اعرافی/ مدیر حوزه‌های علمیه