هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مدرک تحصیلی معتبر و مورد اتفاق همه حوزه‌های علمیه طراحی و صادر شود

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی

مدرک تحصیلی معتبر و مورد اتفاق همه حوزه‌های علمیه طراحی و صادر شود

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت اعطای مدارک علمی و تحصیلی حوزوی معتبر به طلاب از سوی حوزه علمیه، اظهار کردند: نظر من این است که به‌عنوان تشویق به پژوهشگران، مدارکی حوزوی اعطا گردد تا اعتباربخشی به تلاش علمی آنان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، ۳۰‌آذر در دیدار مسئولان معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، ضمن تقدیر از تلاش‌های آنان، گفتند: باید مقوله عالم‌پروری در حوزه‌های علمیه، به‌گونه‌ای اجرایی شود که طلاب، پس از فارغ‌التحصیلی به سطح علمی خوب و قابل اعتنایی برسند.
ایشان با اشاره به اهمیت اعطای مدارک علمی و تحصیلی حوزوی معتبر به طلاب از سوی حوزه علمیه، اظهار کردند: نظر من این است که به‌عنوان تشویق، به پژوهشگران مدارکی حوزوی اعطا گردد تا اعتباربخشی به تلاش علمی آنان باشد.
معظم‌له خاطرنشان کردند: می‌بایست مدرک علمی جامع و مشترکی که مورد توافق همه حوزه‌های علمیه؛ اعم از قم، مشهد و سایر بلاد باشد، طراحی گردد تا طلاب بتوانند، حاصل تلاش‌های علمی خود را در حوزه‌های علمیه مختلف ارائه دهند.
 
   تعیین ۵۰۰ عنوان موضوع دارای اولویت در پژوهش
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی نیز در این دیدار، گفت: سیاست معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه بر این است که از پژوهش‌ها و تولیدات علمی طلاب و اساتید حوزه که بر اساس اولویت‌ها و نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشد، حمایت نماید.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: تاکنون با استفاده از نظرات کارشناسان امر پژوهش، به ۵۰۰ عنوان موضوع دارای اولویت رسیده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم، به دنبال گره‌گشایی از مشکلات نظام و جامعه است، اظهار کرد: تاکنون جلساتی را با حضور فعالان عرصه پژوهش در ۲۱ رشته تخصصی مختلف برگزار کرده‌ایم تا به اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز و کاربردی متناسب با نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی برسیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه