هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شبهات بر اساس منطق اسلام و قرآن پاسخ داده شود

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی عنوان کردند

شبهات بر اساس منطق اسلام و قرآن پاسخ داده شود

ائمه جمعه علاوه بر داشتن فقاهت و تسلط بر آیات قرآن و سخنان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند تا مطالب به‌روز و مطابق با نیازهای جامعه را برای مردم بیان کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، 1 ‌دی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان و آیت‌الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه و امام جمعه این استان؛ با اشاره به جایگاه نماز جمعه در نشر معارف اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع)، گفتند: یکی از موهبت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری نمازجمعه در گوشه و کنار میهن اسلامی است که فرصت‌های خوبی برای بیان احکام و معارف الهی و آگاه نمودن اقشار مختلف جامعه نسبت به مسائل و موضوعات مهم منطقه و جهان اسلام ایجاد کرد و توانست، نیروهای مردمی را برای رفع مشکلات و دفع توطئه‌های دشمنان بسیج کند.
این مرجع تقلید، به جایگاه ائمه جمعه پرداخته و تأکید کردند: ائمه جمعه علاوه بر داشتن فقاهت و تسلط بر آیات قرآن و سخنان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند تا مطالب به‌روز و مطابق با نیازهای جامعه برای مردم بیان کنند و مشکلات جامعه و دردهای مردم را بیان و خواسته آنها را به مسئولان برسانند و در چارچوب شرع و قانون مطالبه‌گری کنند.
معظم‌له، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را به‌عنوان عالی‌ترین منابع برای خطبه‌های نماز جمعه در زمان کنونی نام بردند و گفتند: باید در جهت ترویج و نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) از این کتاب‌ها استفاده و مردم را از چشمه‌های زلال سخنان حضرات معصومین(ع) بهره‌مند نمود. امروز دشمنان اسلام با تمام توان به مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) برخاسته‌اند و با ایجاد شبهات، به دنبال مقاصد شوم خود هستند؛ از این‌رو باید بر اساس منطق اسلام و قرآن به این شبهات پاسخ داده شود.
ایشان در توصیه‌ای به ائمه جمعه، گفتند: برای خدمت به مردم باید از تمامی ابزارها استفاده نمود و یکی از خصوصیات ائمه جمعه و روحانیت، در کنار مردم بودن است. باید در میان مردم بود و به سخنان و درد دل‌های آنان گوش داد و در حد توان در رفع مشکلات مردم تلاش نمود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه