هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه علمیه قم با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می‌کند

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی

حوزه علمیه قم با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می‌کند

این مرجع تقلید گفتند: افتخار حوزه علمیه این است که با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، ۲۴‌آذر در دیدار سیدمحمد‌تقی شاهچراغی استاندار قم، گفتند: شهر مقدس قم متعلق به جهان اسلام و تشیع بوده و مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای در جهت حل مشکلات آن داشته باشند.
معظم‌له با اشاره به جایگاه این شهر مقدس، افزودند: قم به‌دلیل وجود بارگاه منور حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و همچنین مرکزیت علمی جهان شیعه و حوزه علمیه قم، از اهمیت ممتاز و ویژه‌ای برخوردار است و ضروری است که مسئولان استان، نسبت به جایگاه قم شناخت کاملی داشته باشند و برای آن برنامه‌ریزی خاصی ترتیب دهند.
ایشان به حضور سالانه ۲۰ میلیون زائر در قم اشاره کرده و افزودند: باید برای این تعداد زائر فکری کرد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه افتخار حوزه علمیه این است که با بودجه خودش به جهان اسلام خدمت می‌کند، عنوان کردند: مسائل اخلاقی و فرهنگی در قم با جاهای دیگر متفاوت است و دنیا انتظار بیشتری از قم دارد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کردند: در مسائل اخلاقی فشار و زور پاسخگو نیست؛ بلکه باید با تقویت مراکز فرهنگی و آموزش به تهذیب جوانان پرداخت.
معظم‌له با تأکید بر ضرورت به نتیجه رساندن پروژه فرودگاه قم، ابراز داشتند: متأسفانه در دولت گذشته با این استدلال که قم با تهران فاصله کمی دارد و ضرورتی به فرودگاه ندارد، جلوی این پروژه را گرفتند؛ درحالی‌که اگر در قم فرودگاه ایجاد شود، قم مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند، در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.
این مرجع تقلید در پایان این دیدار، با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره قم‌شناسی، گفتند: قم خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است و ضروری است که کنگره‌ای، جهت شناساندن این جایگاه و اهمیت آن برگزار شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه