هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

راه‌اندازی دبیرخانه شبکه‌ای جهت اطلاع‌رسانی خدمات روحانیون و نهادهای انقلابی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تأکید کرد  

راه‌اندازی دبیرخانه شبکه‌ای جهت اطلاع‌رسانی خدمات روحانیون و نهادهای انقلابی

امام جمعه اراک بر ضرورت ایجاد و راه‌اندازی یک دبیرخانه جهت اطلاع‌رسانی خدمات ارائه‌شده توسط روحانیون و نهادهای انقلابی به جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، در دیدار مسئول سیاست‌گذاری همایش گفتمان خدمت، برخی نهادهای استان و جمعی از امدادگران، گفت: همه مسئولین باید در کاهش هزینه‌های تشریفاتی و اختصاص آن به رفع مشکلات محرومین اهتمام ویژه داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر حذف برخی از اقدامات حاشیه‌ای و جایگزین کردن آنها با اقدامات ضروری، افزود: برگزاری همایش گفتمان خدمت با مدیریت و راهبری کمیته امداد، اقدامی ارزشمند به‌منظور تبیین گفتمان در جامعه و ارج نهادن به مقام روحانیون است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که دشمنان از انقلاب اسلامی سیلی خورده‌اند، به دنبال ایجاد فتنه، تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف در جامعه هستند، افزایش بصیرت و انجام اقدامات مؤثر نیاز امروز جامعه است. امروز باید نهادهای انقلابی و در رأس آنها روحانیت بسیار تلاش نمایند و نتیجه اقدامات و عملکرد خود را به جامعه به بهترین شکل ارائه نمایند.
وی گفت: روحانیون در شرایط سخت کرونا و شرایط دیگر مانند سیل، زلزله و... همیشه در کنار مردم بوده‌اند و برای حل مشکلات مردم و خدمت‌رسانی به آنها تلاش کرده‌اند؛ مجاهدت‌های خاموش و بدون تبلیغات روحانیون و اقدامات خواهران و برادران بسیجی، بسیار ارزشمند و شایسته تجلیل و تقدیر است.
امام جمعه اراک گفت: به‌منظور تبیین درست خدمات روحانیون و نهادهای انقلابی، ایجاد یک دبیرخانه و ارائه اطلاعات در این دبیرخانه به‌صورت شبکه‌ای از خدمات ارائه‌شده، اقدامات، برنامه‌ها، راهبردها و سیاست‌ها و در قالب کتاب و اقدامات هنرمندانه به جامعه، از اهداف مهم و ضروری می‌باشد.
مسئول سیاست‌گذاری همایش گفتمان خدمت نیز در این دیدار گفت: هدف از اجرای جشنواره گفتمان خدمت، معرفی و ارائه مجاهدت‌های خاموش به‌صورت هنرمندانه است. ایجاد انگیزه و فضای امید و نشاط در جامعه، معرفی کار خوب در جامعه، ایجاد انگیزه برای افرادی که زمینه کار خیر در وجودشان نهادینه شده است و انتقال تجارب و اقدامات ارزشمند، از دیگر اهداف برگزاری همایش گفتمان خدمت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول‌ هاجری افزود: در سال جاری این همایش با محوریت روحانیت و تبیین اقدامات و خدمات روحانیون در جامعه به‌صورت پایلوت در دو استان مرکزی و مازندران برگزار می‌شود.
مسئول سیاست‌گذاری همایش گفتمان خدمت گفت: پس از بررسی و کسب نتایج، در سال‌های بعد این همایش به‌صورت گسترده در سطح‌ کشوری برگزار خواهد شد.
گفتنی است، در پایان این جلسه، از پوستر جشنواره گفتمان خدمت رونمایی شد.

ارسال دیدگاه