هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

صداوسیما تابلو و آیینه نظام است

آیت‌الله سعیدی در مراسم رونمایی از آثار رسانه‌ای صدا و سیمای مرکز نور

صداوسیما تابلو و آیینه نظام است

آثار رسانه‌ای «بهشت حرم» با محوریت بیان ظرفیت‌های معنوی حرم، «شکوه هزارساله» با موضوع رشد علمی حوزه علمیه قم، «قصه زمین» با هدف معرفی منابع و ظرفیت‌های طبیعی قم و «سفر سنگ» با محوریت معرفی سنگ عقیق قم در دیدار شورای مدیران صدا و سیمای مرکز قم با آیت‌الله سعیدی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم و شورای مدیران این شبکه که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرمت(س) انجام شد، با بیان اینکه صدا و سیما دستگاه مهمی است که بعد از انقلاب خوش درخشیده است، افزود: دشمن از هر فرصتی از جمله ماجرای بنزین به دنبال ایجاد آشوب و تنش در جامعه از طریق فضای مجازی است که با تدابیر و عملکرد خوب صدا و سیما و مواضع دولت و رئیس‌جمهور، دشمن به هدف خود نرسیده و نخواهد رسید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در رابطه با سیمای خوب و زشت، سیمای انسان را نشان‌دهنده باطن و درون او دانست و گفت: باید درون و بیرون ما به‌گونه‌ای آراسته باشد که اگر دیگران به سیما و چهره ما نگاه کنند، شرمنده نشویم.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید، منافقان را از سیما و لحن صحبت‌شان بشناسید، خاطرنشان کرد: سیمای ما واقعیت درون ما را نشان می‌دهد و باید مراقب بود که سیما با درون مطابقت داشته باشد؛ زیرا اگر سیما با درون مطابقت نداشته باشد، از نشانه‌های نفاق است.
وی با بیان اینکه سیمای جمهوری اسلامی ایران، تابلو و آیینه نظام اسلامی است، تصریح کرد: صدا و سیما باید به‌صورتی باشد که هر کسی بخواهد نظام جمهوری اسلامی را بشناسد، به صدا و سیما نگاه کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه سیمای شهر قم، با شهرهای دیگر فرق دارد، گفت: قم حرم اهل‌بیت(ع) و مرکز علمی شیعیان است و حضرت معصومه(س) به این شهر آمدند و حرکتی را شروع کردند که تداوم این حرکت با مردم است و باید بتوانیم از این نظام و این شهر صیانت کنیم.
وی با اشاره به سنت الهی، گفت: سنت خداوند این است که هجمه‌هایی را که از بیرون به امت اسلامی می‌شود، محافظت ‌کند؛ مانند سپاه ابرهه که خواست خانه کعبه را خراب کند، ولی خداوند ابابیل را فرستاد و او را نابود کرد؛ ولی درون امت اسلام باید توسط خود مردم صیانت شود و اگر به‌خوبی از اسلام و نظام صیانت نشود، حتی اگر فردی مانند حجاج خانه کعبه را هم خراب کند، خداوند دخالتی نمی‌کند.
آیت‌الله سعیدی گفت: ما باید بدانیم که به چه کسانی رأی می‌دهیم و اگر کم‌کاری کنیم، خداوند در روز قیامت از نعمت‌هایی که به ما داده سؤال خواهد کرد که چرا از این نعمت‌ها صیانت نکردید.
حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی‌نیاسر هم در این دیدار، با بیان اینکه هرچه از علم و انقلاب و توسعه آینده انقلاب در ایران داریم، به‌برکت حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه قم است، گفت: کریمه اهل‌بیت(س) قم را انتخاب کردند و میزبان ما در قم شدند تا علم از این شهر به سایر بلاد منتقل شود.
وی با بیان اینکه ما صدها و شاید هزاران ساعت برنامه از حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حوزه صدا و سیما تولید می‌کنیم، افزود: امروز در حوزه سیمای مرکز قم، چهار اثر جدید در راستای معرفی حضرت معصومه(س) و شهر مقدس قم تولید شده است که به‌زودی از سیمای نور پخش خواهد شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم گفت: مجموعه‌ای با عنوان «بهشت حرم» با محوریت یک زوج خادم که در حرم مشغول خدمت هستند، تولید شده و زیبایی‌های معنوی را که در حرم مطهر وجود دارد، به نمایش گذاشته است. همچنین به‌مناسبت صدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم، مجموعه‌ای با عنوان «شکوه هزارساله» تولید شده است که بیان‌گر سیر رشد علمی حوزه علمیه شیعیان است که در واقع قدمتی بیش از هزارساله دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی‌نیاسر ادامه داد: در زمینه معرفی ظرفیت‌های شهر مقدس قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) هم، دو مجموعه جدید با عنوان «قصه زمین» شامل معرفی منابع و ظرفیت‌های طبیعی شهر قم و «سفر سنگ» در معرفی سنگ عقیق قم تولید شده است که پس از رونمایی در حرم مطهر، از شبکه نور پخش خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه