هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بازدارندگی حاصل‌شده در عرصه نظامی نتیجه فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

بازدارندگی حاصل‌شده در عرصه نظامی نتیجه فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پدافند غیرعامل را امری مهم ارزیابی کرد و آسیب‌شناسی، پیشگیری و پیش‌بینی را سه عنصر مهم این سازمان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، پدافند غیرعامل را امری مهم ارزیابی کرد و آسیب‌شناسی، پیشگیری و پیش‌بینی را سه عنصر مهم این سازمان دانست.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن اشاره به اهمیت بحث پدافند غیرعامل، افزود: انقلاب به‌خاطر عظمتی که دارد، دشمنانی نیز پیدا کرده است و علت آن هم،‌ حرکتی است که انقلاب اسلامی در دنیا ایجاد کرده و اهداف دشمنان را مورد هجوم قرار داده است.
وی ادامه داد: انقلاب ما ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و دشمنان همان‌گونه که در مقابل پیامبر(ص) ایستادند و احساس کردند که می‌توانند دین نوپای اسلام را از میان بردارند، در مقابل این انقلاب نیز ایستادند؛ اما به‌مدد الهی به هدف خود دست نیافتند.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به مسئله نفوذ، افزود: کفار بعد از اینکه نتوانستند، پیامبر(ص) را از میان بردارند، تنها راه مقابله با او را در نفوذ دیدند و با دست خیانت وارد اجتماع مسلمانان شدند و موریانه‌وار به درخت اسلام حمله کردند. پروژه نفوذ از زمان پیامبر گرا‌ن‌قدر اسلام(ص) تا عصر حاضر ادامه یافته و مطلب تازه‌ای نیست.
وی سه عنصر مهم در مجموعه پدافند غیرعامل کشور را آسیب‌شناسی، پیشگیری و پیش‌بینی ارزیابی کرد و افزود: امیرالمؤمنین(ع) در روایتی می‌فرماید: « المؤمنون هم الذین عرفوا ما أمامهم؛ مؤمنان کسانی هستند که آینده خویش را می‌شناسند» که اشاره به اهمیت پیش‌بینی فعالیت‌های دشمنان دارد؛ البته خود دشمن نیز، در امان نبوده است.
امام جمعه قم بازدارندگی حاصل‌شده در عرصه نظامی را نشان از تلاش‌های خوب و بی‌وقفه سازمان پدافند غیرعامل خواند و خاطرنشان کرد: توده مردم و مسئولان باید بیشتر با ادبیات پدافند غیرعامل و اهمیت آن آشنا بشوند.
وی در پایان ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی، از بین رفتن هویت ملی و سست شدن بنیان خانواده را از جمله آنها توصیف کرد.

 
 ولنگاری فضای مجازی تغییر دهنده مدل حکمرانی است
سردار غلامرضا جلالی نیز در این دیدار، گفت: در چند سال گذشته، سیاست‌های خاصی در کشور از نظر غیرعاملی اجرا شد که از جمله ولنگاری فضای مجازی بود و همین امر، مدل حکمرانی کشور را تحت تأثیر قرار داد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: اگر این مسیر را عوض نکنیم، مدل حکمرانی کشور هم عوض می‌شود و در ادامه، نقض حاکمیت ایجاد خواهد شد.
وی با توجه به تهدیدات فعلی که وارد لایه‌های مختلف زندگی مردم شده است، گفت: تهدیدات فعلی نظامی نیست و در شرایط فعلی هم باید در نظام انقلابی کشور، بازمهندسی کنیم. این نشان از این است که در زنگارهای گذشته باید بازنگری صورت گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه