هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آرشیو
حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم رضایی راد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم رضایی‌راد فرزند صفرعلی در ۷ مهر ۱۳۰۴ شمسی در روستای فتیده از روستاهای شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود.

1403/3/30
شیخ حسین آل‌مغنیه

ذوق شعری و ادبی دیگر نعمتی بود که شیخ حسین به پرورش و شکوفایی آن پرداخت. او شاعر و ادیب مبرزی بود که اشعار زیادی در موضوعات مختلف از وی به یادگار مانده است. از تألیفات شیخ حسین، جز دیوان شعر به دست ما نرسیده است.

1403/3/30
آیت‌الله میر عبد‌الباقی حسینی(ره)

عالم وارسته میر عبدالباقی‌بن سیدهادی بزرگ از دانشمندان نامی شمال کشور به‌شمار می‌رود. وی در بیستم ماه صفر‌المظفر سال ۱۲۳۱ قمری در خاندان دانش و فضل در شهرستان رامسر دیده به جهان گشود.

1402/4/31
آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی بجنوردی(ره)

شیخ محمدتقی بجنوردی(ره) از چهره‌های نامدار خراسان در اواخر قرن سیزدهم و در ابتدای قرن چهاردهم هجری، اصالتاً بحرینی احتمالاً در بین سال‌های ۱۲۴۰ - ۱۲۳۰ قمری در بجنورد پای به عرصه حیات گذاشت.

1400/10/22
آیت‌الله میرزا لطف‌علی مجتهد تبریزی(ره)

میرزا لطف‌علی مجتهد تبریزی فرزند ارشد میرزااحمد، یکی از عالمان و فقهای بزرگ و مفسران نامور در قرن سیزدهم هجری قمری، عالمی جلیل‌القدر، ادیب، شاعر، صاحب تألیفات و دارای قلمی توانا بود.

1400/10/22
آیت‌الله سید ضیاء‌الدین استرآبادی(ره)

آیت‌الله سید‌ ضیاء‌الدین استرآبادی در سال ۱۳۲۳ قمری در محله حویش شهر نجف و در بیت علم و فضیلت دیده به جهان گشود.

1400/10/22
آیت‌الله سید‌ابوالقاسم خاتون‌آبادی

سید ابوالقاسم عالمی فاضل و فقیهی با تقوا و به سبب هوش و ذکاوتی که در علوم دینی و معارف الهیه داشت سرآمد و زبانزد فقها در ایران بود.

1400/10/22
آیت‌الله حاج سیدمصطفی شریعت موسوی(ره)

فقیه بزرگوار آیت‌الله حاج سیدمصطفی شریعت موسوی فرزند مرحوم آیت‌الله سیدمهدی معروف به دُرچه‏‌ای در سال ۱۳۱۰ شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود.

1400/9/21
آیت‌الله سیدصادق طباطبایی سنگلجی

علامه جلیل‌القدر سیدصادق طباطبایی سنگلجی از خاندان علمی بزرگ و اثرگذار، از نوادگان علامه بحرالعلوم متوفای ۱۲۱۲قمری و نوه دختری سیدمحمد طباطبایی معروف به مجاهد است.

1400/9/6
آیت‌الله سیدمحمدباقر ابطحی اصفهانی(ره)

مرور اجمالی به خدمات تبلیغی، اجتماعی و علمی عالم ربانی و خدمت‌گزار مخلص اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و الگویی کم‌نظیر در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم آیت‌الله سیدمحمدباقر ابطحی اصفهانی(ره)

1400/9/6