هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

متولیان اقتصاد برای چالش‌های اقتصادی اقدام عاجل کنند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت گرامی‌داشت سالروز حماسه نهم دی تأکید نمود

متولیان اقتصاد برای چالش‌های اقتصادی اقدام عاجل کنند

9دی‌ماه 1388 از جمله مهم‌ترین رویدادهای دوره معاصر ایران است که توسط ملت بصیر ایران در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت گردیده است. در این روز که روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی نام نهاده شده است، مردم ایران با شکوه هرچه بیشتر، هر سال در این روز برای حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و اتمام حجت با فتنه‌گران و اذناب داخلی و خارجی‌شان، اقتدار و وفاداری خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارند. امسال نیز علاوه بر حضور باشکوه  مردم بصیر و وفادار ایران اسلامی در اقصیٰ نقاط کشور در حمایت همه‌جانبه از ولایت فقیه و دستاوردهاي بسيار مهم و حياتي انقلاب اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیگر نهادها و سازمان‌های حوزوی و غیر حوزوی، برای باشکوه‌تر برگزار شدن گرامی‌داشت حماسه ۹ دی بیانیه‌هایی صادر کردند. به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، متن بیانیه این نهاد حوزوی به شرح زیر است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
رهبر معظم انقلاب (ادام الله ظله العالی):
«۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالح خودشان را انجام دادند.»21/۹/1390
در تاریخ حماسه‌‌سازی‌های ملت انقلابی ایران، روزهای ماندگار بسیاری وجود دارد که ملت قهرمان‌ ما، انقلاب اسلامی را در آن روزها به‌سوی فتح قله‌ها سوق داده و بر فتنه‌ها، سستی‌ها و غفلت‌ها خط بطلان کشیده است.
 نهم دی‌ماه، نماد همدلی و عمل به‌هنگام بود. در آن یوم‌‌الله، دست قدرت خدا از آستین ملت بیرون آمد و کارستانی بزرگ رقم زد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با پاسداشت حماسه نهم دی‌ماه و تقدیر از بصیرت کم‌نظیر و مؤمنانه ملت ایران، نکاتی را در این‌باره معروض می‌دارد:
۱. اسلام، عنصر اساسی و اصلی انقلاب اسلامی ماست و عزت و اقتدار ملت ما در گروی استقامت در مسیر این برنامه سعادت‌بخش است. دشمنان ما با این عنصر اصلی از ابتدا به مخالفت برخاستند و این دشمنی‌ها را با توطئه‌های گسترده پیگیری کرده‌اند. حوادث اخیر کشور و اقدامات ضد دینی و ضد فرهنگی فتنه‌انگیزان و مزدوران، اوج این دشمنی‌ها را آشکار کرد و بار دیگر این حقیقت را روشن ساخت که نیاز اساسی کشور، تقویت فرهنگ و ارزش‌های انقلابی است. جهاد تبیین و معرفت‌افزایی راه مبارزه با دشمنان در همه جبهه‌هاست و جوانان مؤمن انقلابی، افسران این مواجهه عمیق و پیچیده هستند.
۲. صبر و آرامش ملت ایران در مواجهه با توطئه‌ها، صبر همراه با بصیرت و هوشیاری بوده و هرگز ناشی از غفلت در وظیفه‌شناسی و سستی در انقلابی‌گری نمی‌باشد. ملت ما در شناخت دشمن و عدم همراهی با شعارهای فریبنده آنان، همواره عزت و اصالت خود را نشان داده است و دشمنان را در استیصال و ناکامی فرو برده است. حق این مردم باید قدرشناسانه محقق شود و مسئولان در خدمت بی‌منت و ایثارگرانه، کوشش مضاعف داشته باشند. لازم است متولیان امر اقتصاد و کارگزاران امور معیشتی، خود را در یک میدان مبارزه ببینند و برای هجمه‌های دشمن و چالش‌های اقتصادی، اقدامات عاجل و اثرگذار انجام دهند.
۳. برخی اشتباهات در برنامه‌ریزی و اجرا، نفوذ و اختلافات تنگ‌نظرانه در کنار توطئه‌های دشمن، کشور را در تنگنا قرار داده است؛ با اخلاص، انقلابی‌گری، انگیزه و روحیه جهادی مستظهر به عقلانیت انقلابی و آرمان‌گرایی واقع‌بینانه، باید به جنگ با مشکلات رفت و جبهه مواجهات داخلی را در جنگ ترکیبی دشمن از ضربه‌پذیری رهانید.
۴. صدای امروز مردم ایران، صدای مردم ۹ دی‌هاست. این‌همه در رسانه‌های استکباری دنیا علیه اسلام‌خواهی، علیه انقلاب، علیه نظام، علیه امام، رهبری معظم و مردم، با هدف به انزوا کشاندن ایرانی باغیرت دینی، سخن‌پراکنی کردند؛ اما در روزها و هفته‌های اخیر دیدیم که در عرصه‌های انقلابی‌گری و ایران‌دوستی؛ حضور مردم، حضوری استوار، مقتدر و امیدآفرین بوده است. در تجمعات ملی و دینی همچون تشییع باشکوه شهدای گمنام دفاع مقدس، باز از همه قشرها آمدند و خیابان‌ها را پر کردند و با فریادهای مؤمنانه خود، صدای حقیقی مردم ایران را که صدای انقلاب و اسلام است، به گوش جهانیان رساندند.
خداوند روح پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی را مشمول الطاف خود قرار دهد و رهبر عالی‌قدر و فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌‌العالی) و ملت شریف ایران را در سایه عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر(عج) مؤید و منصور بدارد. ان‌شاءالله

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  بصیرت مردم توطئه دشمنان را خنثی کرد
​​​​​​​
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، ۹دی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به سالروز راهپیمایی مردمی ۹ دی سال ۸۸، بیان کرد: ملت ما با درک صحیح از شرایط سیاسی جامعه در هر مقطعی چنان حضور پیدا می‌کنند که نقشه‌های از پیش طراحی شده دشمن خنثی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قبل از انتخابات سال ۸۸، دو کلیدواژه دروغ و تقلب در جلسه هم‌اندیشی اپوزیسیون شکل گرفت و در داخل کشور هم برخی افراد خواسته یا ناخواسته آن را تأیید کردند، افزود: برخی از افراد که از پیش از انقلاب همیشه در کنار امام راحل بودند با سکوت یا همراهی با فتنه‌گران به هیزم اغتشاشات افزوده و به تردید و تشویق مردم برای حضور در خیابان کمک کردند که نتیجه آن هشت ماه جنگ شهری و هزینه‌های بالای آن برای توسعه کشور بود.
وی تصریح کرد: وجود رهبر جامع‌الشرایط، آگاه و مقاوم به همراه حضور حماسی مردم در ۹ دی از عوامل مهمی بود که فتنه سال ۸۸ را ابتر گذاشت. رهبر معظم انقلاب در این حوادث هزینه و جور سکوت خواص را نیز به تنهایی به دوش کشیدند و در این مسیر استقامت به خرج دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری با اشاره به حربه کشته‌سازی دشمنان در جریحه‌دار کردن احساسات مردم و کشاندن پای آن‌ها به خیابان‌ها، تصریح کرد: قتل ندا آقاسلطان از اقدامات ضد انقلاب برای تحریک مردم بود که در فتنه اخیر نیز تکرار شد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در فتنه اخیر نیز بسیار تلاش کردند مردم را به سمت پادگان‌ها و برخی نقاط حساس شهری بکشند تا نظام مجبور به تیراندازی شود، افزود: دشمن به دنبال ایجاد یک واقعه همانند ۱۷ شهریور بود و برای این امر از هر وسیله‌ای استفاده کرد اما بصیرت مردم ما در این مرحله، توطئه دشمنان را خنثی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه مردم با گوشت و خون مشکلات تورم، مسکن، معیشت، بیکاری و اقتصاد را لمس می‌کنند، گفت: مردم می‌دانند که راه اصلاح جامعه مقابله با نظامی که مردم خون خود را برای آن دادند نیست. همچنین اغتشاش و آشوب راه تعالی و توسعه را کند خواهد کرد و این خواست دشمن است که وضعیت آرام نشود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم دل‌بسته نظام و انقلاب هستند و نمی‌خواهند آسیبی به کشور و نظام برسد، عنوان کرد: اقدامات مشترک تروئیکای از عوامل مهم در نوسانات نرخ ارز است.
وی اضافه کرد: مردم با وجود اینکه از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند به خاطر خشونت و قتل توسط اراذل و اوباش، اهانت به مقدسات و آتش زدن مساجد، حسینیه‌ها و قرآن، فاش شدن ارتباط اغتشاشگران با منافقان و برملا شدن دروغ‌های آنها در مورد کشته‌سازی‌ها، پشت سر ضد انقلاب قرار نگرفتند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن از ابتدای انقلاب با تحریم اقتصادی، بایکوت نظامی، فعال‌سازی گروهک‌های ضد انقلاب، جنگ تحمیلی، برنامه‌های براندازی خاموش، آشوب و اغتشاش تلاش کرده انقلاب را زمین‌گیر کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه