هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

واکنش آیت‌الله عیسی قاسم به تظاهرات بحرینی‌ها علیه حضور صهیونیست‌ها در منامه

واکنش آیت‌الله عیسی قاسم به تظاهرات بحرینی‌ها علیه حضور صهیونیست‌ها در منامه

رهبر معنوی انقلاب بحرین در توئیتی، خیزش ملت بحرین در رد هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حضور صهیونیست‌ها در کشورشان را ستود.

به گزارش خبرگزاری ابنا، آيت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین در توئیتی، خیزش مردم بحرین در رد برگزاری جشن یهودیان در منامه و هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تمجید کرد.
شیخ عیسی قاسم در این توئیت نوشت: اسرائیل و دولت بحرین دریافتند که مردم غیور و مسلمان عرب، مُصِرّ بر رد هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و تا زمانی که روح در بدن این مردم وجود دارد، آن‌ها به این موضوع اصرار دارند».
وی در ادامه با درود به ملت بحرین، یادآوری کرد: آیا دولت‌های سازش‌کار با رژیم صهیونیستی، این موضوع را از تظاهرات ملت در رد عادی‌سازی روابط با اسرائیل و حضور صهیونیست‌ها در کشورشان متوجه نشدند؟!
پیش از این شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین، تصمیم رژیم آل‌‌خلیفه مبنی بر برگزاری جشن یهودی «حنوکا» در منامه به‌مدت ۸ روز متوالی را به‌شدت محکوم کرد.
شیخ عیسی قاسم در این باره در توئیتی نوشت: «آیا این بخشی از نقشه سیاست در بحرین است که جامعه خود را به‌معنای حقیقی و به‌زور به جامعه‌ای یهودی در مظاهر شادی، حزن و آداب و رسوم آنان تبدیل کنند؟ «حنوکا» یکی از نمونه‌های متعدد این‌گونه اقدامات است».
مردم بحرین طی چند روز گذشته، در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و برگزاری جشن یهودیان در منامه دست به اعتراض زدند.
منابع بحرینی اعلام کردند: تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در بحرین، منجر به لغو مراسم عید یهودی حنوکا شد.
براساس این گزارش، قرار بود صهیونیست‌ها با حمایت و اجازه دولت آل‌‌خلیفه، مراسم این عید را در منامه پایتخت بحرین برگزار کنند؛ اما تجمع‌ها و تظاهرات گسترده مردم بحرین باعث شد تا صهیونیست‌ها از این برنامه صرف‌نظر کنند.
در چهارم سپتامبر ۲۰۲۰ بود که رژیم آل‌‌خلیفه و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسیدند؛ مردم مناطق مختلف بحرین نیز در مخالفت با توافق عادی‌سازی روابط میان منامه - تل‌آویو بار‌ها با برگزاری تظاهرات، آن را محکوم کرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه