هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

باید به وفاداری و حوصله مردم توجه شود

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی

باید به وفاداری و حوصله مردم توجه شود

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مجلس سوگواری که با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، به تبیین فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره(س) پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم‌له با اشاره به برپایی گسترده مجالس عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) گفتند: تشکیل جلسات، تنها برای بیان فضائل آن‌حضرت نباشد؛ بلکه باید افزون بر ذکر فضائل و مناقب، به‌گونه‌ای باشد که همگی از سیره و روش زندگی آن‌حضرت، درس و عبرت گرفته و پرتوی از آن فضائل نیز در زندگی ما باشد.
این مرجع تقلید در ادامه، به ازدواج ساده و ساده‌زیستی آن‌حضرت اشاره کرده و گفتند: امروز مشاهده می‌کنیم، برخی مدعیان اسلام که مراسم ازدواج و زندگی آنها به‌شدت تشریفاتی و مجلل است، آن را تابلو کرده و در معرض دید همگان قرار می‌دهد.
ایشان افزودند: امروز جامعه ما دچار گرفتاری‌ها و مشکلات فراوانی از جمله مشکل اقتصادی و فرهنگی است. در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است. وقتی می‌شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ عکس‌العملی از مسئولان نمی‌بینیم و حتی ابراز هم نمی‌کنند که ما وضعیت را درست می‌کنیم و نمی‌گذاریم، به این صورت باقی بماند و به‌سادگی از کنار قضایا عبور می‌کنند.
معظم‌له تأکید کردند: ما همان‌طور که معتقد به تقویت نظام و مسئولان نظام هستیم، معتقدیم باید به مشکلات مردم هم توجه جدی داشته باشیم.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد مشکلات فرهنگی نیز گفتند: برخی می‌خواهند مسئله حجاب را به ابتذال بکشانند. کار به جایی رسیده که به بی‌حجابی افتخار می‌کنند و در میان جمعیت ظاهر می‌شوند.
ایشان مردم را علاقه‌مند و وفادار به نظام و کشور دانسته و افزودند: مردم در مقابل مشکلات تحمل و حوصله دارند؛ اما باید به وفا و حوصله مردم توجه شود. مسئولان این مسائل و مشکلات را جدی بشمارند و به گرفتاری‌های مردم رسیدگی کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه