هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اهل‌بیت(ع) جلوه‌های مقابله با دشمنان دین را به ما آموخته‌اند

آیت‌الله سعیدی 

اهل‌بیت(ع) جلوه‌های مقابله با دشمنان دین را به ما آموخته‌اند

آیت‌الله سعیدی، ۴ دی در دیدار جمعی از سرمربیان حلقه‌های صالحین که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، اظهار کرد: حرکت حضرت زهرا(س) حرکت پرنکته، پردرس و پرعبرتی است که از زمان وقوع تا به امروز که نظام اسلامی تشکیل شده، برای ما پرارزش است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه ویژگی‌های حرکت حضرت زهرا(س) باید در حد معقول شناسایی و بومی‌‌سازی شود، گفت: مثلا در خطبه‌ای که حضرت زهرا(س) خواندند، پیشینه و عقبه مردم قبل از پیامبر(ص) را به آنان گوشزد کردند که این درس بزرگی برای ماست؛ زیرا امروز جوانان و نوجوانان ما، هیچ چیزی از گذشته و قبل از انقلاب نمی‌دانند.
تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) کارشان ناقص نماند؛ بلکه کارشان را کامل انجام دادند و بعد تعجیل در شهادت‌شان را از خدا خواستند، افزود: درست است که اهل‌بیت(ع) به شهادت رسیدند؛ ولی قبل از شهادت‌شان کار و مأموریت خود را کامل انجام دادند.
وی با بیان اینکه جلوه‌های متفاوت حرکت ائمه اطهار(ع) باید در هر زمان به‌درستی با شرایط موجود تطبیق داده شود، افزود: هر کدام از اهل‌بیت(ع)، جلوه‌ای از مقابله با دشمن و دفاع از دین را به ما آموخته‌اند و ما باید تشخیص دهیم که در هر زمان، کدام جلوه از حرکت اهل‌بیت(ع) راهگشاست و از آن الگو بگیریم.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه تربیت انسان‌ها کاری زودبازده نیست، افزود: نباید برای نتایج کارهای معنوی و اخلاقی عجله به خرج داد؛ زیرا سرعت و شتاب در هر کاری، باید متناسب با همان کار باشد؛ ولی از طرف دیگر نباید گمان کنیم که دشمن نشسته است و ما فرصت زیادی داریم.
وی ایجاد رابطه عاطفی در تربیت را بسیار مؤثر دانست و گفت: اگر بین استاد و شاگرد و مربی و متربی رابطه نزدیک و عاطفی برقرار باشد، بسیار زودتر تأثیرگذاری صورت می‌گیرد؛ بنابراین مربیان باید از زندگی زیرمجموعه‌های خود باخبر باشند و با آنها احساس همدردی کنند.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با بیان اینکه راه حل مشکلات هر منطقه باید بومی‌‌سازی شود، گفت: هر منطقه معضلات خاص خود را دارد و شاید راه حل‌ها یکسان نباشد؛ بنابراین باید با مشارکت خود نوجوانان هر منطقه، راه‌حل‌های ویژه همان منطقه را پیدا کنید و از ظرفیت‌های نوجوانان بومی برای حل آن استفاده کنید.
گزارش: داوود مظاهری

برچسب ها :
ارسال دیدگاه