هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 699

اخبار کوتاه جهان

یمن
□ حملات یمن امارات را بههم ریخت: وزارت کشور امارات اعلام کرد که پرواز پهپاد در این کشور بهمدت یک ماه ممنوع است و هرکس از این مسئله تخطی کند، تحت تعقیب قرار میگیرد. این تصمیم امارات در واکنش به حملات اخیر یمنیهاست.
□ از این پس مراکز مهم امارات را هدف میگیریم: سخنگوی انصارالله یمن: امارات باید از حضور در جنگ یمن کنار بکشد؛ وگرنه پاسخهای ما ادامه خواهد داشت. ما همه نهادها، سازمانهای نظامی و اقتصادی و بهخصوص نقاط ضعف امارات را هدف قرار خواهیم داد.
  آمریکا
□ اوجگیری تیراندازیهای مرگبار در آمریکا: شلیک سلاح گرم، عامل مرگ بیش از ۲۰ هزار آمریکایی در سال گذشته بوده است.
□ آمادهباش ناتو برای جنگ با روسیه: روزنامه لوفیگاری: رزمایش پیمان آتلانتیک شمالی در دریای بالتیک نشان میداد که ناتو خود را برای درگیری با روسیه آماده میکند.
□ اذعان جمهوریخواهان بر قوی بودن پوتین از بایدن: تازهترین نظرسنجی در آمریکا نشان میدهد، هر ۶ نفر از ۱۰ جمهوریخواه آمریکا بر این باورند که ولادیمیر پوتین، رهبری قویتر از جو بایدن دارد.
□ پیشبینی آینده روشن در سال ۲۰۲۲ برای اقتصاد ایران: نهادهایبینالمللی از جمله بانک جهانی، آیندهای روشن را برای ایران در سال آتی پیشبینی میکنند. پایگاه اکونومیست و مرکز پژوهشهای اتاق ایران؛ طی آخرین گزارش خود از رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش نرخ بیکاری و کاهش نرخ تورم در سال ۲۰۲۲ خبر دادند.
□ گاف جدید رئیسجمهور آمریکا: خبرنگار فاکسنیوز از بایدن میپرسد: فکر میکنید تورم در آستانه انتخابات میاندورهای، هزینه سیاسی خواهد داشت؟ بایدن در پاسخ و زیر لب بدون اطلاع از روشن بودن میکروفن میگوید: تورم بیشتر یک دارایی بزرگ است! پسره احمق ‏و عوضی!
□ فشار حداکثری علیه ایران شکست خورد: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: کمپین فشار حداکثری علیه ایران که توسط دولت پیشین آمریکا اجرا شد، شکست خورده است. ترامپ وعده داده بود که با اعمال فشار حداکثری علیه تهران، میتواند به یک توافق بهتر با ایران دست یابد و جامعه بینالملل را نیز علیه ایران متحد کند که البته محقق نشد.
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
□ اسارت ۱۷ روزنامهنگار فلسطینی در زندانهای صهیونیستها: کمیته حمایت از روزنامهنگاران: ۱۷ روزنامهنگار و کارمند رسانهای فلسطینی، در زندانهای صهیونیستها اسیر هستند که ۷ نفر از این بازداشتشدگان، قبلاً محکوم شدهاند؛ پنج نفر تحت بازداشت اداری و پنج نفر دیگر در انتظار صدور حکم هستند.
□ رژیم صهیونیستی، از حمله یمن به امارات شوکه شده است: وبگاه آمریکایی المانیتور بهنقل از تحلیلگران صهیونیست نوشت: صهیونیستها در شوک عمیقی هستند. حمله هفته پیش انصارالله به امارات شگفتانگیز و جسورانه بود. جرأت و اراده حوثیها و قدرت آنها در حوزه موشکی و پهپادها تهدیدی برای این رژیم بهشمار میرود.
□ اندیشکده امنیتی رژیم صهیونیستی: توان مقابله با ایران را نداریم: مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارش سالانه خود به رئیس این رژیم، نوشته: ایران بزرگترین چالش خارجی برای تلآویو است و این رژیم، با توجه به پیشرفتهای برنامه هستهای ایران، بهتنهایی قادر به مقابله با تهران نیست.
□ رژیم صهیونیستی روی مدار هک شدن: گروه هکری «عصای موسی»، با انتشار تصاویری خبر داد که دوربینهای مداربسته خیابانهای فلسطین اشغالی را هک کرده است. این گروه هکری نوشت: ما سالها، در هر قدم شما را زیر نظر داشتیم. این تنها بخشی از نظارت ما بر فعالیتهای شماست.. این گروه چند ساعت بعد، از هک دوربینهای مداربسته اطراف شرکت صهیونیستی «رافائل» خبر داد. رافائل یک شرکت تسلیحات نظامی وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است.
□ ایران برای صهیونیستها خواب نگذاشته است: نخستوزیر رژیم صهیونیستی: موشک ۲۰۰ دلاری قسام را با موشک ۱۰۰ هزار دلاری رهگیری میکنیم. اجازه مذاکرات سیاسی در راستای [تشکیل] کشور فلسطین را نخواهم داد و آماده دیدار با سران تشکیلات خودگردان فلسطین نیستم. ایران کانون مشکلات منطقه است و چه توافقی صورت بگیرد (مذاکرات در وین) یا نگیرد، ما در حال ساخت یک راهبرد برای برخورد با ایران هستیم.
□ پخش ویدئو مستهجن در مجلس صهیونیستها: رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پخش فیلم مستهجن از نمایشگرهای مجلس، اقدام یکی از اعضای مخالف واکسیناسیون بوده؛ اما رسانهها از هک شدن سامانه کنست خبر میدهند.
  ترکیه
□ تأیید علنی اردوغان به روابط با رژیم صهیونیستی: رئیسجمهور ترکیه: رئیس رژیم تلآویو، در اوایل ماه میلادی فوریه به ترکیه سفر میکند و با این سفر، مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز میشود.
 کانادا
□ ادامه کشف گورهای جمعی کودکان بومی در کانادا: ۹۳ گور بینام و نشان جدید، نزدیک یک ساختمان در منطقه ویلیامز لیک در استان بریتیش کلمبیای کانادا که پیشتر مدرسه شبانهروزی بود، کشف شد.
  آلمان
□ ابعاد جدیدی از یک رسوایی بزرگ در آلمان: گزارشی از ابعاد تازه یک رسوایی در آلمان منتشر شده که نشان میدهد، شماری از صاحبمنصبان کلیسا در ایالت بایرن آلمان، در طول 74 سال مرتکب سوء استفاده جنسی بهطور عمده از کودکان و نوجوانان شدهاند.


برچسب ها :
ارسال دیدگاه