هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

افراط‌گرایی به مسلمانان ضربه زد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار رئیس شورای مفتیان روسیه

افراط‌گرایی به مسلمانان ضربه زد

رئیس‌جمهور، اظهار داشت: آنچه امروز باید در کنار الحاد و بی‌دینی نگران آن بود، مسئله افراط‌گرایی است؛ چراکه افراطی‌گری و تکفیر به مسلمانان بسیار ضربه زد. عده‌ای به‌نام اسلام و کلمه «لا اله الا الله» به دین خسارت وارد کردند و ما باید نسبت به جریان تکفیر حساس باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، ۳۰ ‌دی در دیدار راویل عین‌الدین رئیس شورای مفتیان روسیه، با اشاره به روابط خوب ایران و روسیه، گفت: این سفر نقطه عطفی در روابط اقتصادی، سیاسی و به‌ویژه فرهنگی میان دو کشور خواهد بود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران ارتباط با مسلمانان روسیه اهمیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های کشور روسیه آن است که پیروان ادیان الهی و ابراهیمی در کنار هم با اعتقادات خود زندگی می‌کنند.
 حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر جایگاه والای مسجد در دین اسلام، خاطر‌نشان کرد: مساجد مرکز ارتباط مسلمانان با یکدیگر، مرکز عبادت پروردگار، جایگاهی برای اطلاع مردم از مسائل و محلی برای امیدآفرینی هستند و بسیاری از یأس‌ها در مسجد تبدیل به امید می‌شود.
 وی اظهار کرد: آنچه امروز باید در کنار الحاد و بی‌دینی نگران آن بود، مسئله افراط‌گرایی است. افراطی‌گری و تکفیر به مسلمانان بسیار ضربه زد.
رئیس‌جمهور کشورمان خاطر‌نشان کرد: عده‌ای به‌نام اسلام و «لا اله الا الله» به دین خدا خسارت وارد کردند و ما باید نسبت به جریان تکفیر حساس باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مواضع ما و روسیه در سوریه علیه کفار نبود؛ بلکه علیه عامل دست استکبار و رژیم صهیونسیتی بود.
رئیس شورای مفتیان روسیه نیز در این دیدار، گفت: ملاقات شما با پوتین برای مسلمانان روسیه هم بسیار بااهمیت است.
وی افزود: نماز شما در کرملین بسیار شاخص بود و از فنلاند برای من نوشتند که برکت به داخل کرملین آمد.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه