هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دشمنان عراق در حال طراحی جنگ شیعی- شیعی هستند

روحانی مجاهد عراقی مطرح کرد

دشمنان عراق در حال طراحی جنگ شیعی- شیعی هستند

«شیخ‌هاشم ابوخمسین» روحانی عراقی و از مجاهدان حشد‌الشعبی در گفت‌و‌گو با سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، با اشاره به وقایع سیاسی عراق، از خطر بازگشت نیروهای بعثی به عرصه سیاسی عراق خبر داد و گفت: از جمله نقاط مشترک بین مقتدی‌صدری‌‌ها، سعودی‌ها، اماراتی‌ها و آمریکایی‌ها، انحلال حشد‌الشعبی و دوری عراق از ایران و محور مقاومت است و در واقع به دنبال جنگ شیعی-شیعی و بازگشت بعثی‌ها با لباس و چهره‌ای دیگر هستند؛ به‌طور مثال صدری‌ها می‌گویند: متخصصان بازگردند و نمی‌گویند، بعثی‌ها؛ که البته این امر محقق نمی‌شود. یا می‌گویند: عراق باید به صندوق بین‌المللی پول ملحق و به دولت‌های استکباری همچون آمریکا نزدیک شود.

وی با بیان اینکه در ایام سالروز شهادت دو فرمانده بزرگ مقاومت، شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، جریان صدر هیچ فعالیتی از خود نشان نداد، ادامه داد: برخی از فعالیت‌های نیروهای نظامی مقاومت، تأثیر بزرگی در صحنه سیاسی عراق داشته است؛ به‌طوری‌که حدود ۳ هفته پیش، به‌طور رسمی خروج نیروهای نظامی ائتلاف بین‌المللی از جمله آمریکا اعلام شد و به‌طور طبیعی نیروهای نظامی موجود در عراق، حق استفاده از سلاح را ندارند و در همین ایام حملات و ضربات شدیدی از طریق موشک و هواپیماهای بدون سرنشین و حتی بمب‌افکن‌های انفجاری به سمت ستاد نظامی آمریکا و مشابه آن در سوریه نیز صورت گرفت تا برای اخراج نیروهای خارجی از کشور فشار وارد کنند.
ابوخمیس خاطرنشان کرد: عراق در حال حاضر شاهد بحران بزرگ سیاسی است؛ چراکه در انتخابات تقلب صورت گرفته و تصمیم دارند، با این تقلب عراق را در عرصه جنگ شیعی - شیعی قرار دهند؛ یعنی جریان صدر و حشد‌الشعبی را با هم درگیر کنند. همچنین قبل از انتخابات هم تلاش می‌کردند، از طریق تظاهرات ماه اکتبر، بین نیروهای مقاومت قهرمان، جنگ شیعی - شیعی ایجاد کنند؛ اما موفق نشدند.
این روحانی عراقی گفت: با تدبیر هیئت چارچوب هماهنگی قوای مقاومت سیاسی شیعه، تصمیم اجرای فرایند دیپلماتیک و قانونی در پارلمان گرفته شد؛ اما بعد از وارد شدن نیروهای صدر به پارلمان و گرفتن صندلی‌ها و تعیین برخی مسئولان، مشخص شد که آنها به دنبال جنگ شیعی- شیعی بودند و با هر هزینه‌ای به دنبال گرفتن امکانات، انرژی، ثروت و سرمایه شیعه عراق هستند.
وی گفت: لذا در حال حاضر ما شاهد نقشه و توطئه بسیار خطرناک و بزرگی برای عراق هستیم که هدف آن، حمله و ضربه زدن به فرهنگ شیعه، فرهنگ جهاد و مقاومت و فرهنگ سیاسی، ولایی، اسلامی و مقاومت هستند.
مجاهد حشد‌الشعبی افزود: البته رهبران سیاسی شیعه و جهادی و نیروهای قدرتمند در صحنه حضور دارند که به دنبال ملاحظات و مصالح عراق هستند تا ان‌شاء‌الله همگی از این بحران به کمک خداوند، پیروز خارج شویم. همه ما باید زیر پرچم «اشهد ان علیاً ولی‌الله» حرکت کنیم و از تفکر توحیدی کمک بگیریم و مخلصانه در راه وطن، دین، ولایت و انسانیت باشیم.
وی با تأکید بر اینکه اخراج نیروهای آمریکایی، امری حتمی برای همه عراقی‌هاست، گفت: اگر در دین خود آزاد باشیم، غرور و عزتمان، ما را ملزم می‌کند که آمریکا را از کشورمان بیرون کنیم و این مسیری است که ما و تمام آزادگان در جهان بر آن حرکت می‌کنیم و ان‌شاء‌الله با تلاش‌ها و همکاری قوای سیاسی موجود و همچنین وسایل نظامی ما از موشک و هواپیمای بدون سرنشین و سایر وسایل موجود در همه سطوح، برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه