هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شناسایی۲۰۰۰‌طلبه هنرمند متخصص در رشته‌های مختلف

در نشست مدیریت هنر و تبلیغ نوین حوزه با شبکه المنار عنوان شد

شناسایی۲۰۰۰‌طلبه هنرمند متخصص در رشته‌های مختلف

نشست همکاری مدیریت هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه و نماینده شبکه المنار، با حضور حجج‌اسلام قربانی مدیر اداره هنر و تبلیغ نوین، علوی مدرس و پژوهشگر و خانم‌ها کریستیان گیوم مستندساز و خبرنگار فرانسوی و لیلا مزبودی نماینده و خبرنگار شبکه المنار در سالن جلسات جشنواره هنر آسمانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر اداره هنر و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در این نشست، به تبیین فعالیت و ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه علمیه پرداخت و بیان کرد: حوزه علمیه امروز با حوزه ۱۰ سال قبل متفاوت است و خوشبختانه رشته و مباحث علمی مختلفی در کنار علوم حوزوی قرار گرفته و ظرفیت‌های زیادی ایجاد شده که در حال حاضر، خبرگزاری رسمی حوزه به چند زبان زنده دنیا در حال فعالیت است و اخبار و مطالب به زبان‌های مختلف در حال انتشار در فضای مجازی است.
حجت‌الاسلام قربانی در ادامه به پررنگ شدن بحث هنر در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: از ظرفیت دیگر حوزه علمیه، نیروی انسانی آن است که با تلاش‌های صورت‌گرفته، موفق شدیم ۲۰۰۰ طلبه هنرمند را شناسایی کنیم که در رشته‌های مختلف تخصص دارند.
وی ادامه داد: بعضی از طلاب هنرمند به‌صورت جهادی در خارج از کشور نمایشگاه هنری برگزار می‌کنند و به تبلیغ اسلام و انقلاب می‌پردازند که متأسفانه با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها، این فعالیت‌ها کمتر شده است.
حجت‌الاسلام قربانی در ادامه، به اهمیت فضای مجازی با استناد به منویات رهبر انقلاب پرداخت و گفت؛ امروز حوزه علمیه توجه خاصی به فضای مجازی دارد و طلاب با نگاه ویژه خود با ۱۱ زبان زنده دنیا، در تمام شبکه‌های اجتماعی در حال تبلیغ هستند.
همچنین حجت‌الاسلام سید‌سلمان علوی، مدرس و پژوهشگر غرب‌شناسی، با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در خارج از کشور، به اهمیت بحث هنر در رساندن پیام انقلاب و اسلام به جهانیان پرداخت و خواستار استفاده از ظرفیت طلاب هنرمند شد.
در ادامه، سرکار خانم‌ها لیلا مزبودی خبرنگار و نماینده شبکه المنار از لبنان و کریستیان گیوم مستندساز و خبرنگار فرانسوی، بهترین روش برای انتقال پیام انقلاب اسلامی و اسلام به اروپا را استفاده از ظرفیت هنر دانست.
لازم به ذکر است، در پایان جلسه مقرر شد، تفاهم‌نامه‌ای بین دو مجموعه انعقاد شود و حاضران از بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف زبان‌های خارجی سایت‌های حوزوی دیدن کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه