هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لزوم انعکاس اخبار تحولات علمی حوزه علمیه قم در سطح جهان

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه مطرح کرد

لزوم انعکاس اخبار تحولات علمی حوزه علمیه قم در سطح جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی با بیان اینکه رسانه حوزه، می‌تواند پژواک صدای این نهاد علمی و تبلیغی دینی در جامعه باشد، گفت: انعکاس اخبار تحولات علمی حوزه علمیه قم در سطح دنیا لازم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، ۹‌بهمن در حاشیه بازدید از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین برته مسئول این مرکز، با تأکید بر اینکه رسانه حوزه می‌تواند پژواک صدای این نهاد علمی و تبلیغی دینی در جامعه باشد، گفت: طبیعی است که حوزه‌های علمیه، به‌عنوان متولیان دین و ارزش‌های انسانی، باید از ابزار رسانه استفاده ببرند تا بتوانند انسان‌ها را به سمت کمال هدایت کنند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: اهمیت ایستادگی در مسیر حق بر کسی پوشیده نیست؛ امروزه یکی از ابزارهای این کار و ترویج فرهنگ مقاومت، رسانه‌ها می‌باشند.
وی اولویت‌گذاری را یکی از امور لازم در عصر حاضر و در شرایط کمبود منابع دانست و گفت: در زمانی که کمبود امکانات داریم، باید ببینیم چه حوزه‌ای برای فعالیت ما دارای اولویت بالاتری است؛ باید نقاطی را که مورد غفلت دشمنان هستند، مورد رصد قرار داده و روی آنها سرمایه‌گذاری نماییم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی تصریح کرد: پیشنهاد دارم، اخبار و گزارشات فعالیت‌های معاونت‌ها و بخش‌های مختلف ذیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به‌صورت تخصصی و مداوم توسط خبرگزاری حوزه به مخاطبان آن ارائه شود؛ این گزارشات می‌توانند، نگاه جامع‌تر و بهتری را برای طلاب کشور ایجاد کنند.
وی با اشاره به لزوم انعکاس اخبار تحولات علمی حوزه علمیه قم در سطح دنیا، افزود: اخبار مرتبط با کرسی‌های درس خارج سنتی و دروس خارج با محوریت موضوعات روز، باید به‌صورت همزمان به جهان ارائه شود.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان کرد: انعکاس محتوای کارگاه‌های مهارتی حوزه در کنار اخبار برگزاری آنها، می‌تواند برای طلاب مثمر باشد.
 
 پرداختن به پژوهش‌های نو در مسائل مبتلابه از رسالت‌های رسانه حوزه است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته هم در این نشست، گفت: برای فعالان مجموعه رسانه حوزه ایجاد گفتمان، مهم‌تر از ایجاد ساختار بوده و هست.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه افزود: بخش دبیرخانه رصد حوزه‌های علمیه در این مرکز طراحی شده است تا بتواند، نیازهای فکری و فرهنگی در کشور را مورد سنجش و بررسی قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش خبر و اطلاع‌رسانی دو بال اقدام در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه وجود دارد؛ خبرگزاری حوزه و هفته‌نامه افق حوزه، این دو بال را تشکیل می‌دهند.
مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، رشد مخاطبان خبرگزاری حوزه را دو برابری دانست و گفت: این در حالی است که استفاده از سایت‌ها رو به کاهش است و بیشترین کاربران فضای مجازی به سمت شبکه‌های اجتماعی گرایش پیدا کرده‌اند.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه تصریح کرد: گفتمان رسانه در حوزه‌های علمیه، به‌دلیل اخلاص تاریخی حوزه هنوز در بدو نهادینه شدن است.
مدیرمسئول هفته‌نامه افق حوزه با بیان اینکه رسانه حوزه، فقط رسانه نهاد و سازمان اداری آن نیست و آماده ارائه تولیدات نوقلمان حوزوی است، گفت: پرداختن به پژوهش‌های نو و مرتبط با نظام مسائل روز جامعه، یکی از رسالت‌هایی می‌باشد که رسانه حوزه برای خودش تعریف کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه