هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

باید معرفت و اندیشه توحیدی زنان بهشتی برای ما الگو باشد

آیت‌الله‌العظمی سبحانی در پیامی به مراسم تجلیل از همسران و مادران اساتید مرکز تخصصی کلام حوزه

باید معرفت و اندیشه توحیدی زنان بهشتی برای ما الگو باشد

زنان بهشتی از این لحاظ می‌توانند برای مردان و زنان جوامع اسلامی الگو باشند که عفیف، پاکدامن، عاشق دین، معرفت‌شناس و عامل به دین بودند و ما هم باید از معرفت و اندیشه توحیدی و فکری آنها بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله سبحانی در پیام تصویری به مراسم تجلیل از همسران و مادران اساتید مرکز تخصصی کلام امام صادق(ع) که در این مؤسسه در قم برگزار شد، گفتند: قرآن در سوره تحریم از زنانی نام می‌برد که بعضی در مقام والا و بعضی با اینکه از همسران پیامبر(ص) بودند؛ اما در مرتبه نازلی از معرفت و کمال قرار داشتند.
این مرجع تقلید افزودند: از جمله کسانی که در اوج معرفت و شناخت خدا بود، حضرت مریم(س) و دیگری همسر فرعون بوده است. همسر فرعون زن پاکدامن و افضل بود و به پیامبر خدا ایمان آورد؛ لذا خدا او را بزرگ کرد.
ایشان اظهار کردند: در مقابل نیز، همسر لوط بوده که به خدا ایمان نیاورد. این زن با اینکه در کنار پیامبر خدا بود؛ اما هرگز به خدا و رسولش ایمان نیاورد و همین امر، سبب گمراهی او شد.
معظم‌له با اشاره به الگوگیری از زنان بهشتی همچون حضرت مریم(س) و حضرت آسیه همسر فرعون، افزودند: این افراد از این لحاظ می‌توانند برای ما الگو باشند که عفیف، پاکدامن، عاشق دین، معرفت‌شناس و عامل به دین بودند و ما هم باید از معرفت و اندیشه توحیدی و فکری آنها بهره برده و خود را در مراحل مختلف معنوی و توحیدی به کمال برسانیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه