هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم نقش اساسی دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد

حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم نقش اساسی دارد

امام جمعه یزد گفت: حوزه علمیه، در تحقق بیانیه گام دوم و به‌ویژه در مفهوم‌شناسی و تبیین خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نقش والایی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله ناصری در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه استان یزد، بر لزوم پیاده‌سازی معارف اسلامی در جامعه تأکید و اظهار کرد: معنویت و اخلاق زیربنا و جهت‌دهنده به تمام حرکت‌ها و فعالیت‌هاست و برای رسیدن به جامعه‌ای اسلامی، باید برنامه‌ریزی نمایم تا شاهد تحول در تمام عرصه‌ها باشیم.
امام جمعه یزد، به ضرورت توجه به معرفت‌شناسی از دوران کودکی تأکید کرد و گفت: شناخت خدا و معرفت‌شناسی از دوران کودکی باید به کودکان آموزش داده شود تا فرزندانمان با فطرت الهی خود آشنا شده و رشد نمایند.
وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، تصریح کرد: برای مقابله با این آسیب‌ها، راهکارهای مناسب و عملی ارائه شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: لازم است مفاهیمی همچون خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، کاملاً مفهوم‌شناسی شود.
 وی تصریح کرد: حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم و به‌ویژه در تبیین و مفهوم‌شناسی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نقش والایی دارد و نیاز است، در این زمینه بیش از گذشته فعالیت منجسم و گسترده داشته باشد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه تمدن اسلامی، خواست امام راحل(قد) بود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هر زمان حضرت امام خمینی(قد) از برپایی حکومت اسلامی صحبت می‌کرد، خیلی‌ها با فرمایشات ایشان مخالفت می‌کردند ولی حضرت امام(قد) با همت و اخلاصی که داشتند، هیچ‌گاه مأیوس نشدند و انقلاب اسلامی را بنیان‌گذاری کردند؛ امروز نیز ما وظیفه داریم، جهت نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی، از جمله تمدن‌سازی تلاش نماییم و با برنامه‌ریزی درست شاهد تحول در جامعه باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه