printlogo


printlogo


نماینده ولی‌فقیه در استان یزد
حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم نقش اساسی دارد
امام جمعه یزد گفت: حوزه علمیه، در تحقق بیانیه گام دوم و به‌ویژه در مفهوم‌شناسی و تبیین خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نقش والایی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله ناصری در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه استان یزد، بر لزوم پیاده‌سازی معارف اسلامی در جامعه تأکید و اظهار کرد: معنویت و اخلاق زیربنا و جهت‌دهنده به تمام حرکت‌ها و فعالیت‌هاست و برای رسیدن به جامعه‌ای اسلامی، باید برنامه‌ریزی نمایم تا شاهد تحول در تمام عرصه‌ها باشیم.
امام جمعه یزد، به ضرورت توجه به معرفت‌شناسی از دوران کودکی تأکید کرد و گفت: شناخت خدا و معرفت‌شناسی از دوران کودکی باید به کودکان آموزش داده شود تا فرزندانمان با فطرت الهی خود آشنا شده و رشد نمایند.
وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی، تصریح کرد: برای مقابله با این آسیب‌ها، راهکارهای مناسب و عملی ارائه شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: لازم است مفاهیمی همچون خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، کاملاً مفهوم‌شناسی شود.
 وی تصریح کرد: حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم و به‌ویژه در تبیین و مفهوم‌شناسی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی نقش والایی دارد و نیاز است، در این زمینه بیش از گذشته فعالیت منجسم و گسترده داشته باشد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه تمدن اسلامی، خواست امام راحل(قد) بود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هر زمان حضرت امام خمینی(قد) از برپایی حکومت اسلامی صحبت می‌کرد، خیلی‌ها با فرمایشات ایشان مخالفت می‌کردند ولی حضرت امام(قد) با همت و اخلاصی که داشتند، هیچ‌گاه مأیوس نشدند و انقلاب اسلامی را بنیان‌گذاری کردند؛ امروز نیز ما وظیفه داریم، جهت نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی، از جمله تمدن‌سازی تلاش نماییم و با برنامه‌ریزی درست شاهد تحول در جامعه باشیم.