هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اقدامات لازم برای مقابله با نفوذ

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تشریح کرد

اقدامات لازم برای مقابله با نفوذ

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: برای مقابله با نفوذ ما باید دو کار انجام دهیم؛ اول اینکه ایجاد قدرت کنیم که خوشبختانه امروز انقلاب اسلامی در اوج قدرت است و دوم اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جهاد کبیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در نشست بصیرتی طلاب مدارس علمیه اهواز، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: معماری انقلاب اسلامی، توسط حضرت امام خمینی(قد)، کار بسیار بزرگ و معجزه‌آسایی بوده و امام(قد) مسیری را طراحی کرده که این مسیر، نابودی استکبار را در پی دارد؛ همان‌طورکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «آمریکا در حال فروپاشی و اضمحلال است».
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصلحی در ادامه گفت: با توجه به این وضعیت(پیش‌بینی نابودی استکبار جهانی توسط انقلاب اسلامی)، در طول ۴۳ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، استکبار جهانی توطئه‌های سنگینی را برای مقابله با انقلاب اسلامی طراحی کرده که دو سال دوره ترور، ۱۷هزار شهید ترور، ۸ سال جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی، شبیخون اجتماعی، تحریم‌ها و مباحث اقتصادی نمونه‌های بارز این توطئه‌ها می‌باشد.
وی با بیان اینکه در تمامی این توطئه‌ها، چیزی که برای دشمن محور بوده تا به نتیجه برسد، مسئله «نفوذ» است، به دشمنی‌های قوم یهود با اسلام و مسلمین اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی ما مسلمانان این است که یهود و توطئه‌های یهود علیه مسلمانان را نمی‌شناسیم و در این مقوله کم‌کاری کرده‌ایم که جا دارد، بیشتر به این مقوله بپردازیم تا بتوانیم توطئه‌های دشمن را بشناسیم و خنثی کنیم.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، عنوان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری سنگینی کرده تا بتواند از طریق نفوذ به آن به اهداف مورد نظرش برسد، حوزه‌های علمیه است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصلحی، نفوذ را به دو قسمت «نفوذ موردی» و «نفوذ جریانی» تقسیم کرد و گفت: در نفوذ موردی دشمنان روی اشخاص خاصی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به اهداف خود برسند که اولین زیرکد نفوذ موردی، «ترور فیزیکی»، دومین آن «ترور شخصیت»، از طریق رخنه شخص نفوذی در نزدیکی شخص و مورد سوم کار کردن بر روی افکار و عقاید خود شخصیت است.
وی افزود: در نفوذ جریانی، دشمن با جریان‌شناسی، فضایی به وجود می‌آورد که مردم در تصمیم‌گیری خود دچار اشتباه محاسباتی شوند که به‌عنوان‌مثال برای نفوذ جریانی، می‌توان از فتنه ۸۸ نام برد.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در پایان بیان کرد: برای مقابله بانفوذ ما باید دو کار انجام دهیم؛ اول اینکه ایجاد قدرت کنیم که خوشبختانه امروز انقلاب اسلامی در اوج قدرت است و دوم اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جهاد کبیر بکنیم و با تمام قوا در میدان بمانیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه