هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

۱۰۰۰ گروه و تشکل تخصصی امربه‌معروف در استان سمنان تشکیل می‌شود

۱۰۰۰ گروه و تشکل تخصصی امربه‌معروف در استان سمنان تشکیل می‌شود

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان سمنان، از راه‌اندازی ۱۰۰۰ گروه تخصصی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و یک لشکر سایبری در استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام محسن انصاری‌نیا، در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر، از تشکیل ۱۰۰ تشکل تخصصی مطالبه‌محور در استان خبر داد و گفت: کار آموزش این تشکل‌ها در استان شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر این تشکل‌ها در حوزه محیط زیست فعالیت دارند، افزود: دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان، جهت‌گیری‌های جدیدی در یک سال اخیر تعریف و در پیش گرفته است.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سمنان، با بیان اینکه نگرش و رویکرد این ستاد تولی‌گری است، خاطرنشان کرد: براساس این جهت‌گیری جدید، ستاد دیگر خود متصدی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیست و به‌عبارت دیگر به‌صورت مستقیم به حوزه این دو فریضه ورود نمی‌کند؛ بلکه فراتر از آن به اقامه، احیا و اشاعه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌پردازد.
حجت‌الاسلام انصاری‌نیا، با تصریح به اینکه ریل‌گذاری ستاد در گذشته اشتباه بوده، افزود: تا پیش از این، عمده کار ستاد مبتنی بر تذکر لسانی و رویکردهای حداقلی در کف خیابان بود و از این‌رو ستاد یک ستاد کم‌کارآمد بود.
وی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید، مطالبه از مسئولان، رسالت اصلی ستاد، هدف‌گذاری شده است. در جهت‌گیری جدید، ریل‌گذاری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در مسیر اصلی قرار گرفته است.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان سمنان افزود: اگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌جای مردم از مسئولان شروع می‌شد، بی‌تردید امروز جلوتر بودیم؛ چراکه اگر می‌خواهیم، ظاهر مردم درست شود، باید باطن مسئولان را درست و اصلاح کنیم.
حجت‌الاسلام انصاری‌نیا ادامه داد: متأسفانه برخی از مسئولان دارای ترک فعل هستند و با این وجود در جابه‌جایی آنها نیز تعلل می‌شود که این رویه باید اصلاح شود.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان سمنان، با اشاره به برخی از مصادیق منکر در جامعه، گفت: متأسفانه گاه شاهد تناقض در رفتار و عمل برخی مسئولان هستیم که به جامعه اسلامی آسیب می‌رساند. کذب‌گویی و وعده‌های توخالی، از دیگر منکراتی است که گاه در بین برخی مسئولان دیده می‌شود و همین‌ها، باعث می‌شود که امید مردم به برخی مسئولان کمتر شود.
وی از تلاش برای مردم‌نهاد شدن ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌عنوان یکی از رویکردهای جدید در این ستاد نام برد و گفت: اگرچه در گذشته نیز، ضابطان ستاد عمدتاً از بین مردم بودند؛ اما آن رویه به مردم‌نهاد شدن ستاد نمی‌انجامید و لذا در جهت‌گیری جدید، به مردم‌نهاد شدن ستاد توجه ویژه شده است.
حجت‌الاسلام انصاری‌نیا از ارتباط مؤثرتر این ستاد با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: در همین راستا تاکنون با ۸۰ نهاد و سازمان و اداره‌کل در استان، جلساتی برگزار و رویکرد و گفتمان جدید ستاد را برای آنها تبیین کردیم.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سمنان، با انتقاد از هرگونه برخورد قهری در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، آموزش تخصصی را از برنامه‌های این ستاد برای عملی شدن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست  و گفت: در گذشته گاه آمربه‌معروف و ناهی‌از‌منکر، خود درگیر هتاکی و عمل غیرقانونی بود که این رویه زیبنده نبود؛ چراکه با منکر نمی‌توان جلوی منکر را گرفت.
وی از حمایت حداکثری از آمرین‌به‌معروف و تشکل‌های تخصصی خبر داد و گفت: این تشکل‌ها دربرگیرنده افراد متخصص در امور مربوط به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هستند و مبانی فریضتین به آنها آموزش داده شده است.
حجت‌الاسلام انصاری‌نیا از برنامه‌ریزی برای ایجاد لشکر سایبری در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خبر داد و افزود: لشکر سایبری با هدف فرهنگ‌سازی و خط‌دهی به افرادی که دغدغه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارند تا بعضی از معضلات و مطالبات رفع شود، ایجاد می‌شود.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان سمنان اظهار کرد: جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در فضای مجازی، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد است که با ایجاد این لشکر سایبری، می‌توان به تحقق آن کمک کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه