هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پیام دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در پی ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی

پیام دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در پی ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی

دفتر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی، ارتحال عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مدنی ناشرالاسلام را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام دفتر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به این شرح است:
بسمه‌تعالی/انا لله وانا الیه راجعون
درگذشت عالم ربانی مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمد مدنی ناشرالاسلام(ره) موجب تأثر و تأسف گردید.
عالم بزرگواری که عمر مبارک خود را وقف نشر معارف نورانی اهل‌البیت(ع) و خدمت به مردم و محرومان نمود.
آن‌مرحوم با تألیف آثار ارزنده دینی و اعتقادی در دفاع از کیان مکتب و حفظ مرزهای دینی و همچنین تأسیس مراکز علمی و نیز عام‌المنفعه، خدمات بسیاری نمود که ذخیره‌ای جاوید برای آخرت ایشان خواهد بود.
این مصیبت را به مردم شریف گناباد و خاندان محترم مدنی به‌ویژه جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ رضا مدنی و سایر فرزندان و دامادهای مکرم و بستگان محترم تسلیت گفته، علو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسئلت داریم.
به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مدنی معروف به ناشرالاسلام گنابادی، ۱۲‌دی پس از عمری مجادت علمی و تبلیغی، در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.
آن‌مرحوم بیش از ۵۰ سال از عمر بابرکت خود را در راه هدایت جامعه گذراند و در این راه رنج‌های بسیاری کشید. پیکر آن‌مرحوم، 13دی از مصلای امام خمینی(قد) به سمت حسینیه قدیمی گناباد تشییع و در حسینیه گناباد به خاک سپرده ‌شد.
مرحوم ناشرالاسلام گنابادی در سال 1310 شمسی در روستای خیبری در چهار کیلومتری مرکز شهرستان گناباد  متولد شد و پس از گذراندن دوران تحصیلی مقدماتی نزد مرحوم پدرش، به تحصیل علوم دینی مشغول شد و سال ۱۳۲۴ شمسی برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس هجرت کرد و ادبیات، سیوطی، مغنی و مطول را نزد ادیب نیشابوری فراگرفت.
مرحوم حاج میرزا احمد یزدی، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ ‌هاشم قزوینی و مرحوم آیت‌الله میرزاجواد آقای تهرانی، از دیگر اساتید وی بودند و در نجف اشرف هم، از دروس حضرات آیات خویی، سیدمحمود شاهرودی و بجنوردی بهره برد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه