هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

گزارشی از رویکردهای نوینِ مجموعه قائم‌مقام حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در جلسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلا ارائه داد

گزارشی از رویکردهای نوینِ مجموعه قائم‌مقام حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در نشستی با نمایندگان طلاب، تقویت دانش مدیریتی در مدارس علمیه، تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی و پیگیری دغدغه‌های معیشتی طلاب را، بخشی از رویکردهای نوین مجموعه قائم‌مقام حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در جلسه هم‌اندیشی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گزارشی از فعالیت‌های جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ارائه و ابراز کرد: تقسیم کشور به ۳ منطقه حوزوی و پیگیری طرح‌ها، دغدغه‌ها و احصای نیازهای میدانی حوزه‌های استانی و مدارس علمیه کشور، از جمله رویکردهای جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی به‌روزرسانی اطلاعات علمای بلاد و تشکیل بانک جامع ظرفیت‌های این عزیزان را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: هم‌اکنون بانک جامعی از استعدادها و ظرفیت‌های علمی  تبلیغی علمای بلاد تشکیل و این مهم، در فرایند تکمیل و به‌روزرسانی قرار دارد.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، ضمن اشاره به ظرفیت‌های سامانه سفیر و با بیان اینکه به‌طور روزانه بالغ بر ۵۰ گزارش و مطالبه طلاب در آن ثبت و ارائه می‌گردد، خاطرنشان کرد: پیگیری مصوبات ستاد و مدیران استانی از دیگر کارهایی است که جدیداً بر عهده مجموعه قائم‌مقام حوزه‌های علمیه نهاده شده است.
وی بازدیدهای کلان از مراکز استانی حوزه و بررسی انتقادات حوزوی را، از دیگر وظایف مجموعه قائم‌مقام حوزه‌های علمیه عنوان و ابراز کرد: برگزاری اجلاسیه‌های سالیانه با مدیران مدارس علمیه کشور و مدیران استانی حوزه‌های علمیه، از دیگر رویکردهایی است که ناظر به دیدگاه‌ها نظرات و دغدغه‌های مدیران، پیگیری می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در بخش پایانی سخنان خود، تقویت دانش مدیریتی در مدارس علمیه، تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی و پیگیری دغدغه‌های معیشتی طلاب را، بخشی از رویکردهای نوین مجموعه قائم‌مقام حوزه‌های علمیه دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز، در ابتدای این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اخیر مجمع نمایندگان و با اشاره به اینکه نیاز است تا نمایندگان طلاب در جریان طرح‌ها و برنامه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار گیرند، ابراز کرد: در تاریخ حوزه قم و نجف، بزرگان و اساتید در مواجهه با مشکلات طلاب، پیشتاز بوده، در منزل طلاب حضور به هم رسانده و تسلی خاطر عزیزان بودند.
وی با اشاره به اینکه در این دوران بازدید از منزل طلاب معزز و تسلی خاطر ایشان، بر دوش نمایندگان طلاب و فضلا به‌عنوان سنگ صبور طلاب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا نمایندگان طلاب در جریان طرح‌ها، اقدامات، فعالیت‌ها، راهبردها و راهکارهای نوین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار بگیرند.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه لازم است تا اساتید و بزرگان حوزه با کاهش تشریفات خود هم‌تراز زندگی طلاب قرار گیرند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام مشکلات دوران کرونا، الحمدلله اکنون انسجام خوبی میان طلاب و نمایندگان برقرار شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، بر اهمیت اجرایی‌سازی ارتباطات میان مرکز مدیریت حوزه و مجمع نمایندگان ظلاب تأکید و تصریح کرد: هر اندازه رابطه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مجمع نمایندگان طلاب منسجم‌تر، فعال‌تر و کاربردی‌تر شود، قطعاً برای حل مسائل طلاب تأثیرگذارتر خواهد بود.
گفتنی است، در بخش پایانی این دیدار، تعدادی از نمایندگان، دغدغه‌ها و انتظارات خود را از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مطرح کردند که از جمله آن‌ها؛ «لزوم اهتمام به تقویت صفوف و بدنه عملیاتی حوزه‌های علمیه»، «تقویت کارگاه‌های روش تحقیق ویژه طلاب و حداکثر استفاده از ظرفیت پژوهشی طلاب»، «پیگیری دغدغه‌های معیشتی طلاب و فضلا»، «پیگیری طرح ویژه‌ای ناظر به حمایت از معمرین، اساتید و خانواده مرحومین»، «پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای مراکز و مجموعه‌های دینی و حوزوی»، «تسریع ساماندهی موقوفات حوزوی»، «تقویت تعاملات شوراهای استانی حوزه و مدیران استانی حوزه‌های علمیه با نمایندگان طلاب استان» بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه