هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حدود ۱۰۰هزار طلبه بسیجی در دوران کرونا به مردم خدمت‌رسانی کردند

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح 

حدود ۱۰۰هزار طلبه بسیجی در دوران کرونا به مردم خدمت‌رسانی کردند

رئیس عقیدتی سیاسی ستادکل نیروهای مسلح، حضور 20 هزار رزمنده طلبه بسیجی در جنگ تحمیلی، حضور روحانیون بسیجی در دوران «سازندگی» و خدمت‌رسانی۱۰۰ هزار طلبه بسیجی در دوران کرونا را از جمله خدمات طلاب به جامعه برشمرد و اظهار داشت: اوج حضور روحانیون بعد از دوران جنگ تحمیلی و سازندگی، در دوران همه‌گیری کرونا بود؛ از ابتدای کرونا قریب به 100هزار طلبه بسیجی به کمک بیداردلان پرستار رفته و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کنار بیماران کرونایی حضور داشتند و این امر در ابتدای کرونا، ایثاری بزرگ بود.

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد‌کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، گفت: همان‌طور که امام خمینی(قد) فرمودند: بسیج شجره طیبه‌ای است که ریشه در زمین داشته و در آسمان مورد لطف خداوند بوده و برای نظام و انقلاب کارکرد‌های زیادی داشته است.
وی افزود: اقشار مختلف و فراوانی در قالب نیروهای‌های بسیج در جنگ حضور داشتند و در میان این اقشار، روحانیون و طلاب، اساتید و مدرسین حوزه حضور داشتند که قریب 20 هزار رزمنده و 4500 شهید از میان طلاب و روحانیون شاهد هستیم و حق هم همین بود که صاحب این انقلاب، در حفظ آن نقش بزرگی داشته باشد.
رئیس سابق بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: مرحله دیگری که به‌عنوان اوج کارکرد روحانیون بسیجی در دوران جمهوری اسلامی می‌توان نام برد، «سازندگی» است و در مرحله دیگر کرونا نیز، در کنار جنگ و سازندگی، اوج حضور روحانیون بود؛ در دوران همه‌گیری کرونا که کشور رو به تعطیلی رفته بود و مردم در شرایط سختی زندگی می‌کردند، بسیاری از طلاب و روحانیون در بیمارستان‌ها در کنار بیماران کرونایی حضور داشتند و این امر در ابتدای کرونا ایثاری بزرگ بود.
وی افزود: از ابتدای کرونا قریب 100 هزار طلبه بسیجی به کمک بیداردلان پرستار رفته و در مراکز درمانی حضور داشتند و همچنین برای تسلیت به دیدار خانواده‌های داغدار شتافتند. ابتدای همه‌گیری کرونا وحشتی متفاوت در میان مردم حکم‌فرما بود؛ به‌گونه‌ای که حتی اعضای خانواده فرد مبتلا هم، از ترسشان به او نزدیک نمی‌شدند؛ اما طلاب بسیجی در بیمارستان حضور داشتند.
حجت‌الاسلام گواهی در پایان اظهار کرد: بسیجی بودن یک ارزش است اما بسیجی ماندن و ارزش‌های بسیجی را حفظ کردن، بسیار مهم است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه