هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد

دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی، حضور در عرصه‌های اجتماعی را از وظایف مهم روحانیون بسیجی عنوان کرد و گفت: طلاب و روحانیون بسیجی باید در عرصه‌های مختلف خدمات اجتماعی حضور داشته باشند که البته این‌گونه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی در پایان جلسه درس خود که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین وظایف روحانیون بسیجی پرداخت و تصریح کرد: تبیین و تبلیغ صحیح اسلام نابی که امام خمینی(قد) بر آن تأکید داشت، در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام متحجرین وظیفه روحانیون بسیجی است.
تولیت آستان قدس رضوی، دفاع از ولایت ‌فقیه و ارکان و مبانی انقلاب اسلامی را از دیگر وظایف طلاب بسیجی برشمرد و اضافه کرد: تبیین اندیشه امام(قد) و رهبری برای مردم و به‌ویژه نسل جوانی که دوران طاغوت، امام(قد) و جنگ تحمیلی را ندیده‌‎اند، وظیفه روحانیون بسیجی است، روحانیون بسیجی باید شرایط و وضعیت فعلی را نسبت به گذشته برای نسل جوان تبیین و البته در کنارش ضعف‌ها و دلیل ایجاد این ضعف‎ها را نیز بیان کنند.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، استوار، محکم و ریشه‌دار بوده و دوران دفاع مقدس، تجلی کارآمدی انقلاب است، گفت: اگر ضعف‌هایی وجود دارد، دلیلش تغییر سبک زندگی و دوری از آرمان‌های انقلاب و روحیه بسیجی است، متأسفانه در برخی حوزه‌ها، روحیه بسیجی کم‌رنگ شده و هرکجا آن روحیه حفظ ‌شده، موفقیت بوده‌ایم.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه، به سیاست‌های خصمانه دشمنان با اعمال تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی برای ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی اشاره و ابراز کرد: دشمن با اعمال فشارها و تحریم‌های اقتصادی به دنبال آن است که ضعف‌ها را به حساب اصل انقلاب و ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی بگذارد؛ درحالی‌که نظام اسلامی اگر ناکارآمد بود، در دوران دفاع مقدس از بین رفته بود.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مروی در پایان سخنان خود، یکی دیگر از وظایف مهم روحانیون بسیجی را حضور در عرصه‌های اجتماعی دانست و گفت: طلاب و روحانیون بسیجی، باید در عرصه‌های مختلف خدمات اجتماعی حضور داشته باشند که البته این‌گونه نیز هست. در موضوع کرونا و در دورانی که هیچ‌کس حاضر نمی‌شد، فوت‌شدگان کرونایی را غسل دهد، این طلاب بودند که در اقدامی جهادی تغسیل و تدفین اموات کرونایی را بر عهده گرفتند که از دشوارترین کارها بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه