هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مخاطب‌شناسی رمز موفقیت طرح «معراج»

مدیر حوزه علمیه خراسان  عنوان کرد

مخاطب‌شناسی رمز موفقیت طرح «معراج»

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: در امر تبلیغ قبل‌از هر چیزی باید مخاطب را که تنوع بسیار زیادی دارد، شناخت و با نیازسنجی، مسئله‌شناسی و کسب دانش و مهارت لازم به سراغ او رفت که همه این‌ها در طرح معراج تحقق پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمصباح عاملی در دیدار سعید سرباز جان‌فدا، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خراسان رضوی که در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان زندان مرکزی مشهد و معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، عنوان کرد: طرح معراج و موفقیت‌های آن باید در بعد هنری-تبلیغی احیا و در مورد آن مستندسازی شود. مستندی که شواهد کافی را ارائه کند و علاوه بر عواطف، بر بعد عقل و بیداری نیز توجه داشته باشد.
وی افزود: انعکاس این تلاش‌ها، نه فقط در حد یک کار رسانه‌ای، بلکه باید از زاویه نگاه متولیان مربوطه و بیان آسیب‌هایی مرتبط با حوزه فعالیت آن‌ها، انجام شود که در این صورت، می‌تواند بازتاب خوبی داشته باشد.
مدیر حوزه علمیه خراسان، آسیب‌شناسی دقیق و نیز تسری دادن طرح معراج به تمام نقاط کشور، به‌عنوان یک تجربه موفق را مورد تأکید قرار داد و تدوین متن آموزشی را شرط آن دانست و گفت: وقتی ما مشکل کار را دانستیم باید آن را با دستگاه‌های حاکمیتی در میان بگذاریم و پیوند بزنیم. هرچند که این مسئله ممکن است، از حوزه وظایف ما خارج باشد؛ اما چون به بحث اصلاح و تربیت گره خورده، باید پیگیر باشیم. ضمن اینکه همراهی پیوست معیشتی با این کار فرهنگی، اثرگذاری آن را افزایش خواهد داد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عاملی در پایان گفت: قبل از هر چیزی در امر تبلیغ باید مخاطب را که تنوع بسیار زیادی دارد، شناخت و با نیازسنجی، مسئله‌شناسی و کسب دانش و مهارت لازم، به سراغ او رفت که همه این‌ها در طرح معراج تحقق پیدا کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه