هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

خواهران طلبه بسیجی عرصه‌های اعتقادی بسیج را تبیین کنند

در همایش طلاب و اساتید بسیجی خواهر استان قم تأکید شد

خواهران طلبه بسیجی عرصه‌های اعتقادی بسیج را تبیین کنند

همایش بزرگ طلاب و اساتید بسیجی خواهر استان قم، با سخنرانی حجج‌اسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهجت‌پور مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و خانم برقعی مدیر جامعة‌الزهرا(س) و با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و طلاب و اساتید بسیجی، ۲‌آذر در محل تالار بیداری اسلامی جامعة‌الزهرا(س) برگزار شد.

  بسیج در میدان عمل محققکننده فرهنگ عاشورایی است
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، در این همایش با تبریک هفته بسیج گفت: یک وقت فکر می‌کردیم، بسیج را لازم داریم تا متجاوزی مانند صدام را عقب برانیم؛ اما اکنون به این رسیده‌ایم که انقلاب بدون بسیج ماندگار نیست.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج در میدان عمل محقق‌کننده و انعکاس‌دهنده فرهنگ عاشورایی و مقدمات ظهور است و بصیرت دینی را به‌تمام‌معنا به ما و همه عالم شناسانده است.
وی ادامه داد: بسیج و بسیجیان در بالاترین مراحل انقلاب همچون گذشته، همواره به وظایف خود عمل کرده و همگام با اهداف این انقلاب و در راستای تحقق این اهداف حرکت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی، با اشاره به اهمیت حضور خواهران در بسیج، تأکید کرد: امروزه نقش خواهران بسیجی در جامعه بسیار بالا و مهم است و باید دین خدا و اهداف انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

  امروز دشمن کیان خانواده را نشانه گرفته است
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور نیز در این همایش، اظهار کرد: از هنرهای حضرت امام(قد) ایجاد فرصت و مجال برای حضور بانوان و جوانان در میدان بود. باز کردن میدان برای حضور عفیفانه و مؤثر خواهران در عرصه‌های اجتماعی موجب شد، امروز در نقطه‌ای باشیم که قرار گرفته‌ایم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز داشت: امروز دشمن، زنان و جوانان را نشانه گرفته و جریان استخفاف اندیشه و لذت، تغییر کام زنان و جوانان را در دستور کار قرار داده است. انقلاب آمد تا نگاه را عوض کند و کام ما را با معنویت شیرین کند و الآن به‌شدت این دو جبهه در تزاحم و درگیری‌اند.
وی با بیان اینکه شما خواهران در بسیج طلاب و اساتید، باید امام دیگر اقشار باشید، افزود: امروز مسائل کشور بسیار پیچیده است. جریان استکبار برای هر عملی فلسفه‌چینی کرده و با راه‌حل‌های ساده نمی‌شود، مسائل پیچیده را حل کرد.
این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: باید با دقت نظر و فهم عمیق مسئله را دانست و برای آن راه‌حل ارائه داد. اینکه چرا پس‌از گذشت سی چهل سال هنوز در خصوص پوشش اسلامی سخن می‌گوییم و روایت می‌خوانیم و نشست برگزار می‌کنیم؛ اما همچنان این مسئله حل‌نشده باقی مانده، به‌دلیل آن است که مسئله حجاب دقیق فهمیده نشد تا برای آن راه‌حل ارائه داد.
حجت‌الاسلام بهجت‌پور با تصریح به اینکه دشمن کیان خانواده را نشانه گرفته و ما نیازمند ورود طلاب و اساتید بسیجی به این مقوله هستیم، ادامه داد: اگر خانواده از هم گسسته شود، انقلاب دچار بحران می‌شود. امیدواریم حضور در میدان و مأموریت بسیجی خود را خوب تبیین کنید و مسئله خانواده و مسائل پیرامون آن؛ یعنی طلاق و فرزندآوری، را با مهارت هرچه تمام‌تر به انجام برسانید.

  خواهران بسیجی عرصههای اعتقادی بسیج را تبیین کنند
​​​​​​​
خانم برقعی هم در این همایش، با بیان اینکه بسیج توانسته مرزها را درنوردد و عمق و گستره بسیج، بسیاری از کشورها را ‌در برگرفته است، تصریح کرد: ما مفتخریم که بسیج همواره، چه در طول جنگ تحمیلی و چه بعد از جنگ، در میان مردم بوده و در این روزگار که بحث مواسات و حضور در جبهه نرم مطرح است، بانوان بسیجی توانسته‌اند در همه عرصه‌ها پا به میدان گذاشته و الگوی نه شرقی، نه غربی در جهان شوند.
مدیر جامعة‌الزهرا(س) افزود: هنگامی که از کارکرد معنوی بسیج سخن به میان می‌آید، کارکردهای فراجنسیتی، هویت تخصصی و اختصاصی بسیج بیشتر خود را نمایان می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه خواهران بسیجی باید در بحث بحران جمعیت وارد شوند و نقش خود را به‌طور جدی ایفا کنند، عنوان کرد: طلاب و اساتید بسیجی، راهبری بسیج اقشار را برعهده دارند و جهاد تبیین بسیج، مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
خانم برقعی، بسیجی ماندن را بسیار مهم دانست و گفت: جامعه برای بسیجی ماندن، نیاز به امید، اعتماد و تقوا دارد و تبیین این مسائل توسط اساتید بسیجی باید صورت گیرد. اگر بسیجیان بتوانند عرصه‌های اعتقادی و فکری را خوب تبیین کنند، بزرگ‌ترین دستاورد بسیج را رقم زده است.
گفتنی است، در این همایش، از پیام تاریخی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به بسیجیان، رونمایی و از بسیجیان نمونه طلاب و اساتید خواهر و برگزیدگان مسابقه بیانیه گام دوم، تقدیر شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه