هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ارائه مدل «سلوک جمعی متناسب با عصر انقلاب» جهت برنامه‌ریزی مطلوب در حوزه‌های علمیه

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه عنوان کرد

ارائه مدل «سلوک جمعی متناسب با عصر انقلاب» جهت برنامه‌ریزی مطلوب در حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری اظهار کرد: برای برنامه‌ریزی مطلوب در حوزه‌های علمیه، دست نیاز به سوی اساتید اخلاق و ذخایر معنوی حوزه دراز کرده‌ایم و در ارتباط با آنان، به دنبال مدل سلوک جمعی متناسب با عصر انقلاب اسلامی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در نشست علمی - راهبردی «ایمان و سلوک جمعی»، در سخنانی گفت: فضای قبل از انقلاب با شرایط بعد از انقلاب، تفاوت ماهوی دارد. بعد از انقلاب روحانیت از کنج حجره‌ها، به وسط میدان جامعه آمده و فرصت تحقق بخشیدن به دین برایش فراهم شده است.
وی افزود: عالمان اخلاق پیش از انقلاب نهایتاً می‌توانستند، تربیت چهره به چهره کنند و دایره اثرگذاری آنها محدود بود؛ اما پس از انقلاب ظرفیت عظیمی پدید آمده و استفاده از این فضای حاکمیتی هم، جزء اختیارات و امکانات حوزه است و باید به‌نفع معنویت و رشد اخلاقی و تعالی مردم از این امکان استفاده بشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری تأکید کرد: بعد از انقلاب علاوه بر تربیت آحاد انسان‌ها، باید کارخانه انسان‌سازی پدید آید و اگر ناظر به مأموریت‌های معاونت تهذیب بخواهیم بگوییم، کارخانه انسان‌سازی چیزی افزون بر جلسات درس اخلاق و تربیت اخلاقی مرسوم و فردی است؛ بلکه کارخانه انسان‌سازی به‌معنای مدیریت فضای اخلاقی و معنوی حوزه، برای ایجاد بستر و عوامل رشد طلاب است. معاونت تهذیب باید فضا را اخلاقی و معنوی بکند. برای این منظور باید از تجارب اساتید این عرصه استفاده کنیم.
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: برای برنامه‌ریزی مطلوب در حوزه‌های علمیه باید برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشیم. برای تحقق چنین هدفی، دست نیاز به سوی اساتید اخلاق و ذخایر معنوی حوزه دراز کرده‌ایم و در ارتباط با آنان، به دنبال مدل سلوک جمعی متناسب با عصر انقلاب اسلامی و ایام اقامه دین هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه