هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ابعاد مختلف هوش ‌مصنوعی تبیین شود

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه

ابعاد مختلف هوش ‌مصنوعی تبیین شود

رئیس جامعة المصطفی ‌العالمیه گفت: تا زمانی که ابعاد مسئله‌ای مانند هوش‌ مصنوعی در فضای عمومی حوزه‌ علمیه روشن نگردد، کمتر مورد اقبال اندیشمندان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه در دیدار برگزارکنندگان همایش «هوش مصنوعی و علوم‌اسلامی» در ستاد مرکزی المصطفی، اظهار کرد: تاکنون در میان اندیشمندان ما در زمینه فناوری‌های جدید، مطالب کلی و کلانی گفته شده است؛ مانند آنکه این فناوری‌ها مبتنی بر نگاه و جهان‌بینی ویژه‌ای است. این مطلب و مشابه آن، باید مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، گام دوم را جمع‌آوری نظام پرسش‌های مرتبط با هوش مصنوعی دانست و خاطرنشان کرد: ستاد راهبردی همایش «هوش مصنوعی و علوم‌اسلامی» باید بکوشد، با طرح این مسائل و پرسش‌ها در فضای حوزه‌های‌علمیه، ظرفیت‌های پژوهشگران و اندیشمندان را در این زمینه فعال کند.
وی برگزاری نشست‌های علمی، میزگردها و کرسی‌های نظریه‌پردازی مرتبط، شناسایی و تعریف ظرفیت‌ها در کنار پرداختن به آسیب‌ها و تهدیدها، بررسی نظر ادیان و مذاهب دیگر درباره فناوری‌های جدید و نقد آنها و مشارکت‌بخشی به مراکز علمی و حوزوی را، از دیگر اقدامات لازم برای اثربخشی بیشتر این همایش عنوان کرد.
رئیس جامعةالمصطفی اظهار کرد: تا زمانی که ابعاد مسئله‌ای مانند هوش مصنوعی در فضای عمومی حوزه علمیه روشن نگردد، کمتر مورد اقبال اندیشمندان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت. این وظیفه ستاد راهبری حوزه علمیه است تا در این زمینه برنامه‌ریزی کند و جامعةالمصطفی نیز، ضمن استقبال از برگزاری این همایش، آمادگی خود را برای تعریف زمینه‌های همکاری مشترک با دبیرخانه همایش اعلام می‌دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی استفاده از ظرفیت‌های علمی بین‌المللی را در این همایش، مناسب دانست و ابراز کرد: جامعةالمصطفی ارتباطات خوبی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر جهان دارد و برگزارکنندگان این همایش می‌توانند از این ظرفیت ارزشمند برای پیشبرد اهداف این همایش بهره ببرند.

ارسال دیدگاه