هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

میزبان ۱۱۰ کشور در چهلمین دوره مسابقات قرآن بودیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

میزبان ۱۱۰ کشور در چهلمین دوره مسابقات قرآن بودیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم گفت: در چهلمین دروه مسابقات بین المللی قرآن کریم، بیش از ۱۱۰ کشور حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آئین اختتامیه و معرفی قهرمانان قرآنی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، بیش از ۱۱۰ کشور حضور داشتند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه هدف‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن، روخوانی قرآن توسط همه جامعه عزیز ایرانی و تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور است، تصریح کرد: برای رسیدن به این قله، مسیری را باید طی کنیم. امروز اعداد و ارقام نشان می‌دهد که باید یک عزم جدی در میان همه بخش‌ها برای رسیدن به هدف‌گذاری اعلام‌شده، اتفاق بیفتد.
اسماعیلی اظهار کرد: ما در فعالیت‌های قرآنی، مفتخر به حضور قوی جریان‌های مردمی از بسیاری از استان‌ها، شهرها و روستاهای دور و نزدیک در کشور هستیم و امروز شمیم دلنواز قرآن، از جای جای کشور به گوش می‌رسد که این امر، فضا را برای کارهای بنیادی در این حوزه تسهیل می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در قدم اول ۴ هزار مسجد را به‌عنوان کانون‌های قرآنی افتتاح کرده‌ایم، گفت: امیدواریم با سرعت بالا در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بتوانیم این فضا را قرآنی‌تر از همیشه جلو ببریم.
وی ادامه داد: امروز بیش از ۱۴ هزار مربی قرآنی در طرح بشری تربیت شده‌اند و در حال حاضر، طرح خیرات‌الحسان، توسط بانوان فرهیخته و قرآنی کشورمان آغاز شده است. در حوزه جوانان و نوجوانان همه مجموعه‌ها و آقای صحرایی و همکاران‌شان در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، پای این کار هستند تا هدف بنیادین انقلاب اسلامی در حاکمیت قرآن در همه ابعاد، در زندگی فردی و اجتماعی تحقق پیدا کند.
 
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه