هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اجرای طرح آموزش پژوهش‌محور در جامعة‌الزهرا(س) 

مدیر جامعةالزهرا(س) عنوان کرد

اجرای طرح آموزش پژوهش‌محور در جامعة‌الزهرا(س) 

مدیر جامعةالزهرا(س)در نشست خبری «آغاز پذیرش و ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعةالزهرا(س) (در سطوح دو، بازپذیری، سه، چهار و کارشناسی‌ارشد بین‌الملل)» که با حضور اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، با بیان اینکه در جامعةالزهرا(س)، تنها به مسئله علم اکتفا نمی‌شود و بحث اخلاق، معنویت، خانواده و مهارت‌های فردی و اجتماعی بسیار مهم است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در معاونت آموزش و تربیت صورت گرفته، طلاب پذیرفته‌شده در این دوره، علاوه بر آموزش مهارت‌های عمومی، باید یک مهارت خاص مانند روش‌های تبلیغ، تدریس، پژوهش و مشاوره را در دوران تحصیل بگذرانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، وی با اشاره به اجرای طرح آموزش پژوهش‌محور در جامعةالزهرا(س)، یادآور شد: سال گذشته هم این طرح اجرا شد؛ اما امسال طرح آموزش پژوهش‌محور با برنامه‌ریزی دقیق و نقشه راه ترسیم‌شده، اجرایی می‌شود و پذیرفته‌شدگان امسال، در طول تحصیلی از بحث‌های پژوهشی بهره‌مند می‌شوند.
سیده‌زهره برقعی با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته، پذیرش داوطلبان به‌صورت هدفمند صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امسال به پذیرش طلاب از مناطق محروم و کم‌برخوردار بیشتر توجه می‌شود و تدابیری اندیشیده شده که بخشی از بانوان طلبه از این مناطق باشند.
معاون آموزش و تربیت جامعةالزهرا(س) هم در این نشست خبری، با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای نخبگان و استعدادهای برتر در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: امسال بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی استعدادهای بانوان فراهم می‌شود تا بتوانند، سریع‌تر موفقیت کسب کنند که یکی از این بسترها، تقویت کارویژه‌های طلبگی است که در دستور کار قرار گرفته است و بانوان طلبه در طول دوران تحصیل با فعالیت‌ها در این کارویژه‌ها که در قالب‌های آموزشی، تبلیغی، فرهنگی، پژوهشی و غیره ارائه می‌شود، می‌توانند آینده شغلی خود را تأمین کنند.
خانم افتخار یوسفی به فعالیت مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی و نیز برگزاری دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مبلغ، تربیت پژوهشگر و تربیت مترجم در جامعةالزهرا(س) اشاره کرد و افزود: بانوان طلبه می‌توانند در این رشته‌های تخصصی خاص، به مهارت‌های جدی دست پیدا کنند و در این عرصه‌ها فعالیت داشته باشند و رسالت طلبگی خود را به انجام برسانند.
وی اضافه کرد: توسعه رشته‌های تحصیلی نسبت به سال‌های گذشته، در دستور کار است و به‌تدریج در مقطع تحصیلی سطح سه و چهار، رشته‌های مختلفی اضافه خواهد شد.
مدیرکل سنجش و پذیرش جامعةالزهرا(س) نیز در این نشست، با اشاره به حضور بانوان طلبه در سطوح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول، گفت: با توجه به شرایط بانوان به‌عنوان محور کانون خانواده، شرایط تحصیل به‌صورت حضوری تمام‌وقت و نیمه‌وقت در دو نوبت صبح و عصر، غیرحضوری و مجازی فراهم شده است.
خانم اشرف‌السادات ارمکان، با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ جامعةالزهرا(س) بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند، برای ثبت‌نام و اطلاع از شرایط تحصیل، به سامانه سنجش و پذیرش به‌نشانیpaziresh.jz.ac.ir مراجعه کنند.
وی با تصریح به اینکه متقاضیان و داوطلبان حتما دفترچه راهنمای ثبت‌نام را به‌دقت مطالعه کنند، گفت: همه راهبری‌ها و روند ثبت‌نام در سامانه پذیرش بارگذاری شده و به داوطلبان توصیه می‌شود، به موارد درج‌شده در سامانه توجه کنند.
مدیرکل سنجش و پذیرش جامعةالزهرا(س)، از ارائه ۱۵ رشته و گرایش در مقطع تحصیلی سطح سه و 5 رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار جامعة‌الزهرا(س) خبر داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه