هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آثار منتخب ۱۵ پژوهشگاه بزرگ در قالب ۱۶رشته علمی در سامانه‌ای بارگذاری شده است

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه عنوان کرد

آثار منتخب ۱۵ پژوهشگاه بزرگ در قالب ۱۶رشته علمی در سامانه‌ای بارگذاری شده است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین مقیمی حاجی گفت: آثار منتخب ۱۵ پژوهشگاه بزرگ که قریب به ۳۰۰۰ اثر می‌باشد، در قالب ۱۶رشته علمی در سامانه‌ای بارگذاری و در کتابچه‌ای جمع‌آوری شده است..

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مقیمی‌حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در جمع پژوهشگران اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه، گفت: امروز اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، مهمترین مرکز راهبردی در تولید محتوای دینی در رسانه ملی است که می‌تواند با کمک مراکز پژوهشی حوزه علمیه قم و استفاده از یافته‌های جدید در مسائل مختلف کشور، تحولات خوبی را رقم بزند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در این معاونت، گفت: آثار منتخب ۱۵ پژوهشگاه بزرگ که قریب به ۳۰۰۰ اثر می‌باشد، در قالب ۱۶رشته علمی در سامانه‌ای بارگذاری و در کتابچه‌ای جمع‌آوری شده است. اولویت‌های پژوهشی، عناوین و محورهای مورد نیاز نظام و جامعه در ۲۵ رشته علمی با نظرخواهی از کارشناسان آن رشته‌ها و نیازسنجی، در دفترچه‌ای گرد آمده که می‌تواند، مورد استفاده مراکز پژوهشی قرار گیرد.
خاطرنشان می‌شود، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام لیراوی مدیرکل اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه ملی نیز طی سخنانی، به معرفی آثار منتشرشده اداره‌کل در یک سال اخیر پرداخت و بزرگترین مشکل در حوزه پژوهش رسانه را همگام و همراه نبودن پژوهش و تولید دانست و گفت: لازم است پژوهش‌ها در راستای تولید باشد؛ اما نباید فراموش کرد که هدف ما تولید نیست و باید رویکرد پژوهش حفظ شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه