هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تجلیل  امام خامنه‌ای مراجع عظام و علما از نیم‌‌قرن خدمات علمی آیت‌الله‌العظمی روحانی(ره)

در پی ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدصادق روحانی(ره) صورت گرفت

تجلیل امام خامنه‌ای مراجع عظام و علما از نیم‌‌قرن خدمات علمی آیت‌الله‌العظمی روحانی(ره)

حضرت آیت‌الله حاج سید محمدصادق روحانی، از فقها و علمای حوزه علمیه قم و از شاگردان آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام راحل(ره) و از مبارزان دوران انقلاب، پس از عمری ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) و تبلیغ معارف اسلام، تألیف کتب و آثار علمی ارزنده و تربیت شاگردان، ۲۵آذر دارفانی را وداع گفتند.

پیکر این عالم ربانی، ۲۷آذر از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و در مسجد بالاسر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به خاک سپرده شد.
حوزه‌های علمیه  قم و نجف اشرف در پی ارتحال ایشان دروس خود را تعطیل کردند.
امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و علمای قم و نجف اشرف در پیام‌های جداگانه‌ای  ارتحال این فقیه عالی‌قدر را تسلیت گفتند.
  امام خامنه‌ای بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
ارتحال مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج سید‌صادق روحانی(رض) را به خاندان مکرم و بیت شریف روحانی و شاگردان و ارادتمندان آن فقیه بزرگوار تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت می‌نمایم.

  آیت‌الله‌العظمی سیستانی
ارتحال عالم ربانی فقیه عالی‌قدر آیت‌الله حاج سید محمدصادق حسینی روحانی(رض) را به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر (اروحنافداه) و به حوزه علمیه قم و بستگان گرامی و دیگر علاقه‌مندان محترم آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم.
آن بزرگوار سالیان طولانی از عمر شریفشان را در تعلیم و تربیت طلاب و نشر معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) سپری و در این راستا زحمات بسیاری را تحمل کردند وآثار علمی ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشتند.
از درگاه حضرت احدیت جلت آئه جبران این خسارت بزرگ و علو درجات آن فقید والامقام را خواستارم و برای عموم بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

  آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی
ارتحال عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله آقای حاج سید‌محمد صادق حسینی روحانی(ره) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این عالم فرزانه سالیان متمادی از عمر شریف خویش را به تعلیم علوم و معارف اهل‌بیت(ع) گذارنده و شاگردان و آثار و کتب ارزنده‌ای را به یادگار نهادند.
اینجانب این مصیبت وارده را به ولی‌الله الاعظم امام زمان(عج)، حوزه‌های علمیه و به‌خصوص به بیت معظم و شاگردان و بازماندگان و منسوبین آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر خواستارم.

  آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی
خبر ارتحال مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدصادق روحانی(ره) موجب تأثر و تأسف گردید.
آن فقیه عالی‌قدر عمر بابرکت خود را در مسیر ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) گذراند و با تربیت شاگردان فراوان و تألیفات ارزشمند، آثار ارزنده‌ای از خود به‌جای نهاد.
اینجانب فقدان این عالم خدمت‌گزار را به‌ محضر مبارک حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) و حوزه‌های علمیه، خاندان مکرم، شاگردان و ارادتمندان خصوصاً آقازاده‌شان تسلیت عرض نموده‌ و علومقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

  آیت‌الله‌العظمی سبحانی
فقید سعید در قلمرو فقه، فقیه متبحری بود و یک دوره فقه استدلالی به‌نام «فقه الصادق» به یادگار گذاشت که مرجعی است برای محققان، و در طول عمر در تألیف و تدریس کاملاً موفق بود و در مورد مبارزه با طاغوت، سهم عظیمی دارد و مدت‌ها در تبعید به سر برده است.

  آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی
ارتحال حضرت آیة‌الله آقاى حاج سید محمد‌صادق حسینى روحانى را به مراجع عظام تقلید و حوزه‌هاى علمیه و علاقه‌مندان ایشان تسلیت و علو درجه آن فقیه راحل و صبر جمیل بیت مکرم را از خداى سبحان مسئلت داریم.

  آیت‌الله‌العظمی مظاهری
ارتحال فقیه عالی‌قدر مرحوم حضرت آیت‌الله آقای حاج سید محمدصادق حسینی روحانی(رض) را به حوزه علمیه مقدسه قم و عموم شاگردان و مقلدان ایشان و خصوصاً به بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت عرض می‌کنم.

  آیت‌الله‌العظمی بشیر حسین نجفی
با کمال اندوه و تأسف، خبر ارتحال عالم بزرگ آیت‌الله‌العظمی سید محمدصادق حسینی روحانی(قد) از دنیای فانی را دریافت کردیم.
ایشان عمری طولانی را در راه درس و تدریس و تألیف سپری کرد و خداوند خانه نیکان و نشستن در جوار جدش حضرت رسول‌الله(ص) و آغوش مادرش حضرت فاطمه زهرا(س) و نشستن در کنار برادر بزرگوارش آیت‌الله‌العظمی سیدمحمد روحانی را برای ایشان برگزید؛ لذا این مصیبت را به محضر حضرت ولی‌الله‌الاعظم (أرواحنا لتراب مقدمه الفداء) و به عموم حوزه‌های علمیه و پیروان اهل‌بیت(ع) در تمام مکان و به‌ویژه خانواده ایشان تسلیت می‌گوییم.
از درگاه الهی مسئلت می‌جوییم که آن‌مرحوم را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد.

  دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی
ارتحال فقیه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، آیت‌الله‌العظمی آقای حاج سید محمدصادق روحانی(رض) را به محضر شریف امام عصر(عج)، حوزه‌‌های علمیه و همچنین عموم شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت می‌گوییم.
این عالم بزرگوار از خاندانی اصیل و محترم و خدمت‌گزار مکتب بود و سالیان طولانی از عمر شریف خویش را در مسیر نورانی خدمت به مکتب اهل‌بیت(ع)، تألیف کتب، تربیت شاگردان و تبلیغ و نشر معارف اسلام گذراند.
رضوان الله تعالی علیه و حشره الله مع اجداده الطاهرین المعصومین(ع).

  حضرت آیت‌الله فیاض
ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدصادق روحانی(قد) موجب تأثر و تألم گردید؛ ایشان عمری را در خدمت به دین سپری نمود و آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشت. اینجانب فقدان این عالم بزرگوار را خدمت آقا امام زمان ارواحنا فداه و حوزه علمیه قم و خانواده و فرزندان ایشان و بالاخص حجت‌الاسلام آقا سیدجواد روحانی تسلیت عرض نموده، برای آن‌مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل از خداوند منان خواهانم.

  شورای‌عالی حوزه‌های علمیه
خبر ارتحال فقیه بزرگوار حضرت آیت‌الله‌العظمی آقای حاج سید محمدصادق حسینی روحانی(قد) موجب تألم و تأسف گردید.
آن فقیه معظم از نمونه‌های برجسته علم و تقوی و مروجان پرتلاش معارف مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بودند و در عمر شریف خود، شاگردان بسیاری را تربیت کردند و آثار و تألیفات ارزشمندی به یادگار گذاشتند.
شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، ضایعه درگذشت آن فقیه عالی‌مقام را به آستان مقدس حضرت بقیة‌الله‌الاعظم -ارواحنا فداه-، حوزه‌های علمیه و بازماندگان و بستگان گرامی آن‌مرحوم و همچنین به عموم مؤمنین و مقلدین آن عالم جلیل‌القدر تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.

  آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)
آن بزرگوار و عالم جلیل‌القدر عمر پربرکت خود را در راه نشر، ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و تربیت شاگردان فراوان و خلق آثار جامع مانند «فقه‌الصادق(ع)» سپری نمود.

  آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور
آن فقید سعید از بیت رفیع علم و جهاد و بیش از نیم‌قرن در تربیت شاگردان و تدریس فقه اسلامی و اهل‌بیت(ع) کوشا بودند و موسوعه فقه‌الصادق(ع) ایشان از آثار ارزشمند و حسنات ماندگار به‌شمار می‌آید.
این مصیبت را به رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و حوزه‌های علمیه صحنه‌صانها الله عن‌الحدثان و بیت شریف و شاگردان ایشان تسلیت گفته، رفعت مقام و رضوان ربوبی و مغفرت واسعه الهی را برای آن فقیه گرانمایه و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم و بیوت وابسته از خداوند متعال خواستارم و روز تشییع ایشان حوزه علمیه قم و دیگر حوزه‌های علمیه تعطیل خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه