هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

انقلاب اسلامی کهنه‌شدنی نیست و ماندگار است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی

انقلاب اسلامی کهنه‌شدنی نیست و ماندگار است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: انقلاب اسلامی کهنه‌شدنی نیست و ماندگار است و توطئه‌های دشمنان به‌فضل الهی خنثی خواهد شد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: انقلاب اسلامی کهنه‌شدنی نیست و ماندگار است و توطئه‌های دشمنان به‌فضل الهی خنثی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۹آذر در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به مجاهدت‌ها و تلاش‌های فراوانی که در طول تاریخ از سوی عالمان شیعه در حفظ معارف اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) صورت گرفته است، گفتند: امروز هم، علما و روحانیون حفاظت از این میراث گران‌بها را وظیفه خود می‌دانند و ما در نشر و ترویج این مکتب، تمام توان و سعی خود را به‌کار می‌گیریم. باید توجه داشت تا زمانی که فقر و جهل و بی‌عدالتی در جامعه وجود دارد، کار تمام نشده است.
معظم‌له رکن اول انقلاب را اسلام و فرهنگ تشیع بیان کردند و با اشاره به آیه ۱۳۹ آل‌عمران «ولاتهنوا ولاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»، خاطرنشان کردند: خداوند در این آیه می‌فرماید: هرگز سستی و حزن و اندوه به خود راه ندهید، اگر ایمان دارید و [اگر] راه اسلام و قرآن را در پیش بگیرید، عزت و عظمت خواهید یافت.
ایشان انقلاب اسلامی ایران را حرکتی پویا و سرزنده توصیف و تصریح کردند: انقلاب یک جریان پویا و سرزنده است و هرگز کهنه نخواهد شد؛ چراکه بر اساس حقانیت اسلام و فرهنگ اهل‌بیت(ع) پایه‌ریزی شده و شکل گرفته است؛ هرچند استکبار و دشمنان اسلام با تبلیغات فراوان و استفاده از رسانه‌های معاند، سعی در تحریف حقایق و ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارند.
این مرجع تقلید با اشاره به نقشه‌های دشمنان، حقوق بشر را ابزاری پوسیده بیان نموده و یادآور شدند: همین آلمان در زمان دفاع مقدس با تجهیز صدام به بمب‌های شیمیایی، سبب قتل عام بسیاری از زنان و کودکان بی‌دفاع شد که هنوز آسیب‌دیدگان و مجروحان آن واقعه، در رنج و سختی به‌سر می‌برند؛ اما همین‌ها امروز ما را ناقص حقوق بشر معرفی می‌کنند؛ درحالی‌که خودشان دشمن بشریت هستند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی مردم را دومین رکن اساسی انقلاب بیان و اظهار کردند: بنده در دیدار با مسئولان، همواره توجه و عنایت به مردم را گوشزده کرده‌ام؛ چراکه ستون این انقلاب همین مردم هستند که در هشت سال دفاع مقدس و سختی‌ها، همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند؛ متأسفانه مردم در شرایط کنونی، با گرانی و سختی معیشت روبه‌رو هستند. امروز آنچه مهم است، مردم هستند و باید مسئولان امر به این موضوع عنایت ویژه‌ای داشته باشند. باید شرایط اقتصادی مردم سر و سامان پیدا کند. بخشی از مسئولان در حال تلاش و کوشش هستند؛ اما باید خدمت‌رسانی بیشتری به مردم صورت بگیرد. خدمت به مردم و رسیدگی به وضع آنان، در اولویت کار مسئولان باشد. مسئولان بدانند اصل مردم هستند. اگر مردم راضی نباشند، کار آنها هیچ ارزشی ندارد.
معظم‌له رکن سوم انقلاب را رهبری و مسئله ولایت فقیه عنوان نموده و گفتند: ما معتقدیم هدایت جامعه بر عهده پیامبر(ص)، امام(ع) و قائم‌مقام امام است؛ یعنی یک فقیه جامع‌الشرایط و آیت‌الله خامنه‌ای بعد از امام، با درایت، عقلانیت، تقوا و علمیت، سی و چند سال این نظام را در مقابل دشمنان حفظ کرده‌اند. بعد از امام راحل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با همان سیره و رویه امام راحل(قد) این انقلاب را حفظ و حراست نموده‌اند؛ این کار، کار آسانی نیست. هر روز دشمن با فتنه‌انگیزی و طرح نقشه‌های جدید و دسیسه‌های گوناگون، سعی در ضربه زدن به انقلاب را دارد؛ اما مدیریت و رهبری ایشان تمام این فتنه‌ها را خنثی می‌کند امروز باید از رهبری پشتیبانی نمود. علما، طلاب و فضلا بدانند، راه، راه دشواری است. این مسیر سختی‌های فراوانی دارد؛ ولی بزرگان ما تحمل کردند.

ارسال دیدگاه